http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IXB7GBUU.jpg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelyne schreef:Volgens mij is Gluco Balance niet om af te vallen Ninx..
Er word zelfs op 1 site gezegd dat er zodra er vermagering optreed je gelijk de dosering moet halveren of zelfs moet stoppen.
Dus ik ben wel benieuwd van wie je deze tip hebt
Ninx schreef:Even specifiek over de IJslander: je merrie kan niet voluit grazen in het zelfde tempo als de andere paarden. Doe haar een graasmasker om. De Best Friend maskers zijn erg goed, zitten het fijnste en gaan heel lang mee.
Mentaal moet misschien even de knop om. Maar sinds ik bovenstaande zaken toepas heb ik veel blijere en gezonde
Evelyne schreef:@Tyrcanol: Dat snap ikIk bedoelde voordat ze geen gras meer mocht hebben.
@Ninx: Wat ik dus lees is dat er een verkeerde diagnose is gesteld en dus de GB helemaal niet nodig was,het vermageren was dus ook niet goed en je had er dus mee moeten stoppen. Aangezien je het in combinatie met veel werken,geen granen en hooi doseren hebt gedaan kun je dus ook niet echt aantonen dat het afvallen door GB is gekomen. Ik zou het dus zeker niet adviseren aan paarden zonder IR!
pluklief schreef:Ninx schreef:Even specifiek over de IJslander: je merrie kan niet voluit grazen in het zelfde tempo als de andere paarden. Doe haar een graasmasker om. De Best Friend maskers zijn erg goed, zitten het fijnste en gaan heel lang mee.
Mentaal moet misschien even de knop om. Maar sinds ik bovenstaande zaken toepas heb ik veel blijere en gezonde
Mijn merrie heeft als ze op gras staat standaard een graasmasker om. Ze heeft een masker van ir, waar ze het super mee doet. Misschien wel iets te super zelf, ze is er echt heel handig mee.
Als ik nu zou scheren, zou ze dan in de zomer weer een waterdichte vacht hebben? Ik heb er al aan zitten denken om haar lijf te scheren en het haar onder de buik en boven op de hals te laten zitten, wel onwijs lelijk maar ik ben bang dat ze anders met regen het koud krijgt op de plekken waar geen deken of haar zit, of zal dat wel meevallen?
Madje1992 schreef:Hierbij een foto van hoe Bella nu is. Helaas op haar buik twee bulten, die haar buik natuurlijk geen eer aan doen. En door het deken dat ze op heeft gehad lijkt ze een klein beetje geschoren, maar is ze niet.
Ze is al iets afgevallen, maar er kan nog zeker meer vanaf.
[ Afbeelding ]