Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:34

Duidelijk dus dat er heel wisselende ervaringen zijn met het voer. Mijn merrie eet het nog steeds graag (ik ben inmiddels aan zak 5 toe), dus ik ga het blijven voeren. Mogelijk nog wel in mengsel met iets anders, zodat het echt een topping wordt, maar ik moet nog even verzinnen wat.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:40

mijn halve haf van 22 eet het goed. In het begin wat minder en liever uit een emmer dan uit de voerbak heb ik gemerkt(zal aan de houding liggen, emmer staat op de grond). Nu aan zak 4 bezig. Gaat nu mooi slank het voorjaar in(had voorheen altijd van die vetbulten die ir paarden vaak hebben op hals en flank). Daarnaast krijgt hij alleen 24/7 weidegang wat nu voornamelijk bestaat uit een soort hooi wat er nog staat en een enkele groene spriet. Is lekker de hele dag bezig(schijnt voo rir paarden ook erg belangrijk te zijn: constante voeropname). Na werk 1 volle schep, zonder arbeid iets minder. En en schepje glucobalance erdoor. Ik blijf het voorlopig wel voeren.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:24

Ik heb mijn pony gisteren een handje Nature's Best gegeven ipv Care4Life en daarbij likte ze haar bak leeg.. Ik ga het nu maar mengen, kijken of dat helpt. Ik vind de suikers in Nature's Best eigenlijk te hoog, maar als ik het 50-50 meng dan scheelt het de helft..

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:40

Ik heb ook interesse in C4L voor mijn pony, lees alleen veel verhalen over dat het weinig energie geeft. Nou moet ik zeggen dat mijn pony nu ook bijna niks krijgt (0,5 kg Pavo Liga en 200gr muesli voor het idee tijdens het voeren). Ik geef bij de muesli nog wel 50gr vitaminekorrel per dag, geven jullie dit ook nog?

Mijn plan is om 700 gr C4L te geven in d'r bakjes en dan nog 0,5 kg luzerne in d'r voerbal, zou ze hier alles uit kunnen halen mbt vitamines en energie?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:03

Ik stop helaas ook weer met de Care4Life. Ben er niet geheel tevreden over, heb namelijk het gevoel dat ze tekort hebben met alleen dit voer. Ook komt daar nog de hoge prijs bij kijken.

Helaas reageren ze bij Pavo ook totaal niet meer. Heb gemaild naar ze en een pb via bokt gestuurd, met daarbij wat adviesvragen. Tot op heden niks vernomen van ze. Erg Jammer dit...

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:11

Cardy, je mails zijn volgens mij niet binnen gekomen? Je PB wel, maar is van de 28e en toen was ik met paard op weg naar Frankrijk.. Ik ga er naar kijken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:31

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:39

Meert schreef:
Senna doet het heel erg goed op dit voer, alleen iets te goed want ze begint nu toch best wel dik te worden. Ze krijgt ongeveer 1kg per dag. Als ik bijvoorbeeld een halve kg zou gaan geven, dan moet ik weer wat aanvullen met een supplement, toch? Welke supplement zou bij dit voer passen? Pavo Vital eet ze niet.

ligt er aan hoe zwaar Senna is.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:12

Hier wordt het ook nog steeds graag gegeten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:16

Ik heb 2x naar pavo gemaild. Ook geen antwoord of iets dergelijks. Jammer, maar helaas dan.

Rosa doet het op dit moment erg goed op havens. Andere paard op stal staat er nog wel op. Slankt er niet echt van af, maar hij blijft er wel lekker fris bij. Glanst netjes en daar zijn we blij mee.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:18

Deaglán schreef:
Meert schreef:
Senna doet het heel erg goed op dit voer, alleen iets te goed want ze begint nu toch best wel dik te worden. Ze krijgt ongeveer 1kg per dag. Als ik bijvoorbeeld een halve kg zou gaan geven, dan moet ik weer wat aanvullen met een supplement, toch? Welke supplement zou bij dit voer passen? Pavo Vital eet ze niet.

ligt er aan hoe zwaar Senna is.

Ong 550/600kg, daarom krijgt ze nu ook 1kg C4L.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:57

Tja, dan voer je haar idd niet teveel. Als er verder niets veranderd is aan de hooi/voordroog/gras hoeveelheid dan lijkt ze idd 1 van de weinige paarden te zijn die er van aankomt (ik volg dit topic al een tijdje maar geloof niet dat ik al iemand met die "klacht" ben tegen genomen)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:15

Iemand ervaring met hoestende paarden en pavo? Paard deed het er in eerst instantie goed op, maar begin nu toch te twijfelen. Ze kan namelijk niet goed tegen eiwitten en daar zitten er nog best veel van in. Ook ben ik niet blij met de GMO soja olie.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:49

De pony van mijn zusje kreeg ook c4l, maar we zijn gestopt ,want hij begon heel erg te hoesten. Eerst dachten we dat hij gewoon verkouden was ,maar op een gegeven moment zijn we gestopt met c4l en de volgende dag was er niets meer aan de hand. Geen hoest meer en geen verkoudheid. Tijdens het eten proeste hij telkens dit voer uit.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:58

marlonFloris schreef:
De pony van mijn zusje kreeg ook c4l, maar we zijn gestopt ,want hij begon heel erg te hoesten. Eerst dachten we dat hij gewoon verkouden was ,maar op een gegeven moment zijn we gestopt met c4l en de volgende dag was er niets meer aan de hand. Geen hoest meer en geen verkoudheid. Tijdens het eten proeste hij telkens dit voer uit.

Apart? Die van mij heeft luchtwegproblemen gehad. Het valt me op (achteraf gezien) dat gelijk met het voeren ze toch wat begint te hoesten. Eerste week ging prima, maar het begint nu op te vallen. Heel apart. Op bijvoorbeeld veel biks gaat ze veel meer hoesten, maar krijg het idee dat de pavo ook iets irriteert?
Ik ga terug naar mijn oude voer en dan kijken of dat verschil maakt.
Laatst bijgewerkt door 2005 op 05-04-13 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:10

Wij hadden het idee dat de grove kruiden zijn slokdarm irriteerden of dat hij een soort allergische reactie hier op had. Nu krijgt hij metazoa om te kijken of dat wel goed gaat.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:41

2005, misschien wat water door het voermengen? zodat de kruiden gaan klonten?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:43

marlonFloris schreef:

Bij mij gaat er nu ook een lampje branden,mijn paard heeft ook zo gehoest tijdens het voeren van c4life.Maar mijn paard is sowieso een paard wat snel een allergisch hoestje heeft daarom staat ze ook 24/7 buiten.Normaal hoest ze in het voorjaar en dan september/oktober.Ik vond het al vreemd dat ze nu het hele jaar hoeste.
ik ben net gestopt met C4life een week of 2 nu en idd heb ik ze momenteel nog niet gehoord.
Ik heb alleen de link nooit gelegd.
Maar het zou natuurlijk kunnen omdat het kruiden zijn die je voert en dat ze op één van die kruiden reageert.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:35

Als je paard gevoelig op de kruiden die erin zitten reageert is het best logisch dat ze een hoestje krijgen hiervan denk ik. Wel balen voor jullie!

Ik ben erg tevreden over het voer. Hij krijgt het samen met brokken van Healthy Herbs. Hij eet eerst lekker zijn hooi/Luzerne en doet er de hele nacht over om zijn bak leeg te eten. 's Ochtends is alles op. Kan merken dat dat zijn spijsvertering echt goed doet.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:31

Mijn paard is ook heel snel allergisch, voornamelijk op eiwitten (en kwam er net achter dat het eiwitgehalte hoog is in het voer, hadden ze er niet bijgezegd toen ik het kocht, blijkbaar toch alles altijd zelf nalezen). Misschien dat het daarom de eerste week nog wel ok ging (voerde toen niet zoveel). Vervolgens is ze helemaal overgegaan op de C4L en ging ze dus hoesten. Kon het maar niet verklaren, want heb haar al bijna een jaar hoestvrij... Ze staat sinds vandaag op haar oude voer, hoop dat het verschil maakt. Is ze ook nog net geent, reageert ze ook altijd al slecht op.
Verder vind ik het idee dat ze er goed op moeten kauwen wel mooi! Maken meer speeksel aan dan met alleen een schep biks.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:45

Hier paard met bronchitis en hoest gelukkig niet op het voer. Krijgt 2/2 schep per dag en daarbij nog vitamines. Voer is wel nat door de zemelen wat ik erbij doe. Durf haar geen droog voer te geven

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:43

Het lijkt mij dat je toch naar de gehaltes kijkt voor je voer koopt. Ik heb dit voer juist gekozen omdat van de soorten voer met weinig suiker en zetmeel wel een redelijk eiwit en vet gehalte heeft.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:44

Sharani schreef:
Het lijkt mij dat je toch naar de gehaltes kijkt voor je voer koopt. Ik heb dit voer juist gekozen omdat van de soorten voer met weinig suiker en zetmeel wel een redelijk eiwit en vet gehalte heeft.

Ja, normaal gesproken ook, maar had geen tijd om dat zelf allemaal te bekijken (heel ernstig ander probleem) en de voerhandel hier in de buurt verkoopt mijn andere voer niet. Die heeft pavo meegegeven met de mededeling: zit van alles weinig in. Ach ja, heb het nu in ieder geval zelf weer kunnen bekijken :D .

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:30

Pony lijkt, in tegenstelling tot mijn vorige bericht, toch gewend te zijn aan de smaak van C4L en eet weer met net zo veel enthousiasme als hij zijn Dieetmix op at.
Ik ben in vergelijking met de Dieetmix wel minder C4L gaan voeren, maar geef op dit moment meer dan de aangeschreven hoeveelheid. Ik denk dat mijn pony daar alleen niet voldoende energie uit kan halen. Daarnaast geef ik hem nog steeds de Omega 369 van Subli, de energie die hij dan niet uit de suikers+zetmeel kan halen kan hij dan halen uit plantaardige olieen.
Mijn pony is eind april vorig jaar hoefbevangen geraakt en sinds dien er afgevallen. Hij gaat dus een stuk slanker het voorjaar in en ik hoop natuurlijk dat we de hoefbevangenheid dit jaar de baas zullen zijn.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 04:01

De bodem van m'n voerton is in zicht en ik ga geen nieuwe zak meer halen, niet dat ik ontevreden ben, maar ze komen overdag weer op het gras ('s nachts op de paddock met onbeperkt hooi) en over 2 weken weer 24/7 op het gras. Onze weides worden aan de hand van bodemonderzoek voorzien van mest/mineralen, dus tijdens het weideseizoen vind ik het niet nodig om nog vitaminen/mineralen bij te voeren.
Zodra ze weer in november 24/7 op hooi overgaan zal ik weer C4L gaan voeren.