Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
UK_eef schreef:Ik hoorde dat ze van lucerne ook heel fel kunnen worden. Weten jullie daar iets van?
malih schreef:Als ze brokken krijgt haal ik haar er altijd uit. Dus dan eet ze inderdaad gewoon apart. Als ik en schep gerst kook hoe lang kan ik dat dan bewaren? Ik begin namelijk vaak om 6 uur smorgens met mijn vroege dienst. Ik moet het dan de avond van te voren koken en in een bakje mee nemen naar de wei. Maar ik ben er dan na mijn werk pas om 4 uur. Kan ik het zo lang wel goed houden buiten de koelkast( in mijn auto) ??
Een half flesje Yakult is dat niet weinig op een beest van 300 a 400 kilo? Wij mensen drinken een heel flesje toch? En wij wegen veel minder dan een paard/pony. Ik denk haast dat ze dit wel lust. Gezien ze geen moeilijke eter is. Dit kan ik gebruiken ipv een probiotica ? Want dat heb ik namelijk al eens overwogen maar ben bang veel geld uit te geven voor iets wat niet werkt.
Ik heb haar nu bijna 2 jaar(eind van de maan) En ze heeft altijd een achterstand gehad ze is nooit dik geweest maar altijd schraal. En als ze dik reigde te worden schoot ze in eens de lucht in.
Lucerne vind ik een beetje eng omdat ze daarvan net een slokdarm verstopping heeft gehad. Dit waren trouwens lucerne brokjes. Geen idee of dat verschil maakt? Verder mag ik over de kwaliteit van het hooi zeker niet klagen wat ze krijgen echt t beste van t beste.
@Monster_Tos cavalor probreed is een merrie brok(nouja muslie.... prencipe is t zelfde)
Urielle schreef:Meer ruwvoer (als hij niet meer voordroog eet, dan lucerne of grasmix door de brok gaan voeren) en op een vollere wei zetten.