Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirim schreef:Yep de Naturell is een voer wat in al het benodigde voorziet met een laag eiwitgehalte. De meusli ziet er ook lekker uitRuikt goed en de paarden zijn er gek op. Ik ken paarden die al jaren Naturell gevoerd krijgen en het er heel goed op doen. Je kunt de info op de site vinden als je Naturell aanklikt het valt onder de Universeelvoeders.
knk81 schreef:Heb ook een vraag over Marstall muesli. Namelijk over de ExZem. Weet iemand wat het suiker en zetmeel gehalte is van deze muesli? Kan dit nergens terug vinden. Heb een fries die op 1,5 kg. Faser Light per dag staat. Hij doet het hier super op. Hij is erg gevoelig voor suiker, ivm een darmbeschadiging door een lawsoniabesmetting in het verleden. Heeft sinds ik dit voer geen diarree meer. Hij heeft echter ook een lichte vorm van eczeem, dus vraag me af of ik in het muggenseizoen een halve kg Faser Light zal vervangen voor de ExZem, maar dus alleen als het suiker en zetmeelgehalte laag is...
Daarnaast ga ik volgende week starten met de ExZem plus (is besteld bij mijn voer leverancier).
mirim schreef:Paard is weide-decoratie dus met pensioen.Ik zou de Freizeit vervangen door Havervrij. Daar komen ze ook van aan/ blijven op gewicht. De Cron is waarschijnlijk een te 'zwaar' voer Ik neem tenminste aan dat dit paardje van zijn pensioen geniet of kan hij nog werken?
Waarom wil de DA anabolen spuiten? Is er meer aan de hand met hem?
Kabouterdans schreef:Graag zou ik een voedings-advies willen voor een 25 jarige KWPN ruin met een stokmaat van 1.76
Hij staat op onbeperkt droge kuil en 2x per dag 1,5 schep Freizeit en 1x per dag 1 schep slobber.
Tandarts is geweest, wormkuur gehad maar hij is dit jaar voor het eerst niet naar tevredenheid de winter doorgekomen.
Hij mag echt een stuk voller, de dierenarts wilde anabolen spuiten maar daar wil ik nog niet aan beginnen.
Freizeit vervangen door Corn??
mirim schreef:gr-roos: vloeken in de kerk wil ik het niet noemen, maar ik zet er natuurljk wel een dikke kanttekening bij![]()
De vraag is of de merriebrok alleen maar aan zet of dat het ook nog een gezonde voeding is waar een paard alles uit haalt wat hij nodig heeft.
Van een zak patat met mayonaise word iemand ook dik ( oke, niet meteen, maar bij een dagelijks portie patat met mayo zal je niet afvallen), maar ik hoef hier niemand te vertellen dat je daar toch niet mee in je dagelijkse levensbehoefte kan voorzien.
Dus aankomen in gewicht zegt niet altijd iets over het feit of je gezond eet of niet.
En juist voor een gezonde voeding voor je paard kun je bij Marstall terecht
aliealie schreef:Ok, ik vroeg me dit af omdat ik mijn oudje ook de senior voer + af en toe een kuurtje sinfonie. Scheelt de havervrij veel met de senior in prijs dan?
Share schreef:Mirim, ik zat net even op de website te kijken van marstal maar er staat niet bij dat het een compleet voer is maar een aanvullend voer.. Of mis ik nu iets?!
gr_roos schreef:Ik las even een Marstall stop in. Mijn merrie eet de muesli bijna niet meer, nog geen eens een halve schep per dag, de rest laat ze liggen. Stap nu even over op merriebrok van een ander merk (dus ze krijgt lekker iedere dag patat mayonaise, hoewel de waardes van deze brok en de muesli elkaar niet veel ontlopen) en als het veulen gezond en wel geboren is en afgespeend wordt dan gaan we weer over op Marstall.