Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Giolli, ze ziet er nog niet echt fijn uit. Ik mis ook helemaal de glans op haar vel. wat geef je haar nu om aan te komen ?
Maris schreef:Pavo slobber is op basis van granen, die van masters of seniores priores zijn meer een soort ruwvoer vervanger. beter voor de darmen dus ! En die 2 zetten ook meer aan dan een slobber op basis van granen. dus ik hoop voor je pony dat de pavo slobber snel op is.
Op zijn rug is weg vallen van bespiering. Kan bij oudere paarden heel goed duiden op een gebrek aan eiwitten ( aminozuren dus ).
Dan zou lucerne een fijne oplossing zijn. Lucerne van Hartog b.v. koop je in zakken van 20 kg. En dat is gehakseld ruwvoer. Met een hoog aandeel in aminozuren ---> goed dus voor de weggevallen bespiering !
enige waar je even op moet letten is of hij lucerne goed kan verdragen, sommige paarden krijgen er dikke benen van ( en dan kan je het beter niet voeren natuurlijk ).
De lucerne kan je ook door de slobber heen mengen, zo doet hij er wat langer over omdat hij meer moet kauwen.
Ik zou niet rijden op hem zolang die bespiering niet een beetje bijkomt.