Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:Als je paard de energie nodig heeft dan zou ik opteren voor olie en niet voor SportsFit... de luzerne aanhouden, samen met de C4L en een scheut olie erbij... meer dan voldoende, of anders, inderdaad zoals Stelvio zegt, graan (en dan nog best van al spelt) erbij voeren...
Akke_sSpring schreef:Mij werd verteld dat beide voeders (c4l en sportsfit) complete voeders zijn en de verhoudingen in het voer zelf kloppen. als ik luzerne bijvoer trekt dat de verhoudingen scheef en ik merkte dat ze daar niet voldoende uithaalde (ze kreeg ook twee flinke pompen olie over het voer - 1 in de ochtend en 1 in de avond). Omdat ik nu idd meer vitaminen voer ben ik ook aan het kijken of ik anders wat minder met de c4l en de sportsfit wat ophoog. ik wil dit alleen geleidelijk doen net als het afbouwen van de luzerne die weer vervangen gaat worden door meer hooi.
Mijn paard krijgt deze combi nog niet zolang natuurlijk (nu 4 dagen) maar had zondag tijdens de les wel een fitter paard dus ze krijgt er wel meer energie van.
Wat ook zal schelen is dat de vitamines worden berekend op basis van kg en ze krijgt van c4l nu nog wel een kleine kg maar van de sportsfit misschien 250 gram. (ik zal eens een weegschaaltje meenemen naar stal)
Ik wil ook eigenlijk niet van de c4l afstappen omdat ze het er verder goed op doet. Het is alleen nu even uitvogelen waar de juiste balans zit.
Myfairytale schreef:Volgens mij is ook al meerdere malen aangegeven dat Care4Life het bedte als topping gebruikt kan worden bij ander krachtvoer. Dus niet alleen hooi en Care4Life.
Jenkins schreef:Hmmm.. mijn pony van 1.17 geef ik een halve schep, want ik dacht dat is een halve kilo.
Maar uit bovenstaande bericht maak ik uit dat ik bijna een hele schep moet voeren?
Myfairytale schreef:Volgens mij is ook al meerdere malen aangegeven dat Care4Life het bedte als topping gebruikt kan worden bij ander krachtvoer. Dus niet alleen hooi en Care4Life.