Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:Even een flink stuk doorgelezen, zo weer verder![]()
Paard van mn beste vriendin wil maar niet aankomen, weten er geen eind meer aan.. Is een 3,5-jarige merrie, schraal gekomen zo'n 4 maanden geleden door oa groeispurt/tanden.
Omdat ze proppen bleef maken en ze maar niet aankwam is de ta nogmaals geweest, bleek niet goed gedaan te zijn en bovendien heeft ze in onderkaak aan beide zijden scheve kies. Volgens ta moet die eruit als ze slecht bleef eten, maar nu een maand verder eet ze stuk makkelijker. Niet perfect, maar goed genoeg. (Overlegd met ta) Ze is goed ontwormd, dat mag het probleem ook niet zijn. Kwam op den duur eindelijk goed door haar vacht heen en oogt fit en alert. Wel vrij economisch in verdelen energie.
Ze krijgt 1,5kg draversbrok per dag en 1,5kg probreed van cavalor, juist om haar aan te laten komen. Zelf ervaring met dit voer om paarden in showconditie te krijgen en komen er snel van aan. Ze staat overdag op het gras, in de avond grote bult hooi. Mijn eigen paarden krijgen zelfde hooi en staan heel laag in het krachtvoer, jonge hengst onlangs van halfje draversbrok naar hele per dag gezet ivm de hormoontjes, even om aan te geven dat het hooi echt voldoende en van goede kwaliteit is.
Merrie krijgt meermaals per week schep slobber (Pavo).
Eigenaresse overweegt bloed trekken, dit lijkt mij sowieso niet onverstandig, maar hoopte dat hier misschien mensen nog een idee hebben. Het feit dat ze na 4 maanden maar een klein beetje aan is gekomen vinden we wat zorgwekkend, aan het voer zou het niet mogen liggen. Er wordt niet gewerkt met haar, juist ook ivm gewicht. Krijg niet de indruk dat ze stress heeft, is een lief en nuchter paard.
Ik hoop dat iemand hier een idee heeft waarom ze maar niet echt wil aankomen zodat wij wat gerichter aan de gang kunnen
amyz schreef:Een jaarhoe kwam je achter de maagklachten?