Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:Ik denk dat het feit dat ze de spelt wel met genoegen opeet en er ook voor kiest boven haar hooi, toont dat het haar niet om de melasse te doen is...
Bovendien, haar C4L werd gemengd met vanalles, dan nog liet ze het staan... en nee, niet 1 poging ondernomen maar een ganse maand, zo goed als een volle zak van 15 kg opgevoerd... de laatste 3 kg heb ik weggegooid... ik ga haar niet blijven dwingen...
Jenkins schreef:Wat ik denk over dat niet elk paard het eet, is misschien omdat die de kruiden niet nodig hebben?
Mij werd ooit verteld dat een paard bepaalde kruiden/bloemen eten als ze die nodig hebben. Wat natuurlijk lastig is aangezien we in onze weilanden niet alles hebben zitten.
D_Desteny schreef:Mijn paard vind het nog steeds erg lekker. Ik denk dat het een beetje lijkt op kinderen snoep geven(biks met melasse) en vervolgens groenten erin proberen te krijgen dat is ook wennen voor kinderen en al vind je het niet leuk je kind iets te geven wat hij niet lekker vind je zal toch even door de zure appel heen moeten bijten.
Akke_sSpring schreef:Ik ben nu langzaamaan ook sportsfit aan het bijvoeren naast de kilo c4l, schep luzerne en (helaas) beperkt hooi. Ik merkte dat nu we intensiever gaan rijden ze ook begint in te teren en op advies van Pavo geef ik nu wat sportsfit bij (iets minder dan een halve schep om te beginnen). het is wel de bedoeling dat de luzerne er binnenkort afgaat ivm de scheve verhoudingen en ze krijgt nu meer hooi ipv de schep luzerne. Indien nodig verhoog ik de sportsfit nog.
Mijn paard eet het gelukkig nog steeds met smaak en ziet er verder wel goed uit. Ze komt geweldig door de rui en haar weerstand blijft op peil in tegenstelling tot voorgaande "lentes".