Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xLiez schreef:Vandaag is de osteopaat bij mijn pony geweest en die gaf aan dat hij beter op ander voer kon. Hij krijgt nu brok + gerst van stal maar hij moet op zo weinig mogelijk granen. Ze raadde mij vitalbix daily complete aan. Ik heb er al eens een proefzakje van gehad en hij eet het prima. Het zou dan echt zijn basisvoer worden, dus 's morgens en 's avonds. Merken jullie veel verschil tussen de vitalbix daily complete en de pavo vital? Ik kan namelijk iets makkelijker aan de pavo vital komen (werk bij epplejeck).
Heb al even op voervergelijk de waarden naast elkaar gelegd. Maar ervaringen zijn vaak toch wat fijner. Het is geen probleem om de daily complete aan te schaffen hoor, dan bestel ik het gewoon online mocht die toch beter zijn.
Jonnekee schreef:Haihai,
Zag dat ze waar ik altijd mijn voer haal nu ook Vitalbix hebben en het spreekt me erg aan alleen vraag ik me af of mijn paard er genoeg energie uit gaat halen ( grand-prix niveau )
Zijn er hier mensen die het hun paard geven die op hoger niveau loopt?
meiske1577 schreef:Wij zijn nog niet zo goed als jullie![]()
Maar mijn 7 jarige doet het heel fijn op de active+. We rijden 4 tot 5 keer per week dressuurmatig en zijn nu bezig om de oefeningen van het ZZ-licht te bevestigen.
Hij bleef achter in bespiering en was snel nerveus.
Hij krijgt nu 2,280 kilo active+ (380 gram active+ per 100 kilo LG x 600 kilo LG)
Dit is drie keer per dag precies 1 maatbeker van een liter vol (760 gram).
Daarnaast krijgt hij nog slobber van wiesencobs en lijnzaadmeel met extra vitamine E, biotine en infocus van de Paardendrogist (magnesium).
Hij ziet er nu veel mooier uit, is minder stijf en kan het werk goed aan.
Stichlover, voer jij nog losse supplementen bij aan jouw paard?
stitchlover schreef:Jonnekee schreef:Haihai,
Zag dat ze waar ik altijd mijn voer haal nu ook Vitalbix hebben en het spreekt me erg aan alleen vraag ik me af of mijn paard er genoeg energie uit gaat halen ( grand-prix niveau )
Zijn er hier mensen die het hun paard geven die op hoger niveau loopt?
Ja hier, die van mij staat volledig op active+ en lucerne. Hij loopt inter I en traint op ZT niveau. Ben er erg tevreden over!