Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Maar heeft iemand nog commentaar op mijn foto's?

er moet nog wel een beetje vanaf , maar echt niet al te veel hoor 

) staan samen op een stukje met 2 schuilstallen, 2 uitloopjes, 2 paddockjes en dan 2 stukjes weiden. Eigenlijk zijn het 2 aparte weiden maar ze lopen samen. Ze delen dus alles, en de weidestukjes kan ik afzetten. Nu lopen ze sinds half mei op 1 stukje weide en krijgen niks meer bij van hooi of stro ofzo. En daar doen ze het volgens mij echt goed op. Maar ik kan hen niet eeuwig op dat stukje laten lopen natuurlijk.
Komen deden ze niet, moest al echt met de emmers naar hen toegaan en dan kwam de ene wel mee, de andere moest ik meedrijven (en die heeft nog 25 happen gras onderweg genomen
). Uiteindelijk alles goed en wel, eten gegeven, weitje dicht, klaar. Alleen vrees ik als ik dat morgen nog eens probeer dat ik ze helemaal niet meer daar weg krijg
Ze weten het dus, en ik ben bang dat ze daarom hun zoveel mogelijk gaan volproppen met al dat lekker gras. En dat is nu eigenlijk ook niet de bedoeling .. Je kan wel zeggen dat ze op een uurtje nooit zoveel binnen krijgen als op een volledige dag, dat wil ik best aannemen, maar als je ze ziet gaan zou ik daar aan gaan twijfelen 

En als hij dan toch eens lief wil doen kan dit niet eens, want er zit zo'n stomme korf om z'n mond...
Vandaar dat ik denk dat het misschien wel zal meevallen en niet zo'n vaart zal lopen als ik ze gewoon op het nieuwe stuk zet, aangezien ze in principe toch naar behoefte eten (in tegenstelling tot wat nu lijkt
) want dat deden ze op het vorige ook. En als ze toch wat veel eten dan rijden we dat er wel weer af
Ofzo
. morgen verhuizen ze terug naar andere wei en het kan goed zijn dat het daar weer moet met strookbegrazing even ezien hoe hoog het is. (ze hebben wel altijd schuilstal stuk errond dan strook naar voren waar waterbak ed staat dus bewegingsruimte genoeg ook al is er klein stukje gras)