Ben een beetje klaar met dat gedoe en die dure troep die meneer niet eet.

Je paard gezond en fit is reteduur, en dan eindigt het op de mesthoop.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Ik ga het nu gewoon proberen met pavo vital en ik zie wel.
Elvirawortel schreef:Ik baal zo dat er mangaan en ijzer is toegevoegd aan de pavo vital, anders had ik het al lang gevoerd want die andere brokken zijn echt veel te duur. Volgens mij is pavo vital ook best wel laag in selenium, 1 mg per dag, maar ik kan niet echt vinden wat nou de aanbevolen hoeveelheid selenium is. Meestal vind ik rond de 1,5, maar bij pure paardenvoeding zeiden ze 2 mg
Gypsy schreef:moonfish13 schreef:Ik ga het nu gewoon proberen met pavo vital en ik zie wel.
Ik las zomaar een beetje mee, maar gaat het ook niet naar binnen icm een beetje lijnzaadolie, of bietenpulp/luzerne?
Ik baal zo dat er geen jpgef verkooppunt bij mij in de buurt is...
Elvirawortel schreef:Ik baal zo dat er mangaan en ijzer is toegevoegd aan de pavo vital, anders had ik het al lang gevoerd want die andere brokken zijn echt veel te duur. Volgens mij is pavo vital ook best wel laag in selenium, 1 mg per dag, maar ik kan niet echt vinden wat nou de aanbevolen hoeveelheid selenium is. Meestal vind ik rond de 1,5, maar bij pure paardenvoeding zeiden ze 2 mg
Elvirawortel schreef:Wat zit er in je paard gezond en fit ontiegelijk veel vitamine e
Voeren jullie trouwens de aanbevolen hoeveelheid? Want van veel brokken zoals Victorious secret kan je wel iets minder voeren omdat daar best wel een hoge concentratie van bepaalde vitaminen en mineralen in zit, terwijl je van vitalbix toch wel wat meer kunt voeren dan de aanbevolen hoeveelheid vanwege het lage gehalte selenium
Tarico schreef:Mede door de prijs heb ik de afgelopen weken Pavo Vital geprobeerd (i.p.v. JPG&F). Het is hier niet goed bevallen; pony liep enorm stijf en likte voortdurend aan het asfalt. Het was gewoon niet leuk om met hem buiten te lopen, hij dook continue naar beneden met z’n hoofd.
En ik had nog wel heel enthousiast 2 zakken gehaald.