Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:48

Waarom zou je eerst weidemuesli willen geven en niet gelijk senior?

mirim, dat is niet helemaal altijd waar. Ik heb ook niet al te dure brok, maar die valt mee in suikers/zetmeel.
Zelf let ik er wel erg op in verband met gezondheid en daarom voer ik van Marstall alleen de Force.
Ik heb wel Wiesencobs en Mash staan voor een enkele maal.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:51

Dyonne schreef:
Waarom zou je eerst weidemuesli willen geven en niet gelijk senior?

mirim, dat is niet helemaal altijd waar. Ik heb ook niet al te dure brok, maar die valt mee in suikers/zetmeel.
Zelf let ik er wel erg op in verband met gezondheid en daarom voer ik van Marstall alleen de Force.
Ik heb wel Wiesencobs en Mash staan voor een enkele maal.

Ik dacht misschien is dat beter voor de darmen!
Daarom vraag k advies, kan idd ook meteen beginnen met de senior

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:44

Ik zou liever niet teveel van voer wisselen en als senior goed bevalt lekker dat voeren. :j
Vitaminen/mineralen zitten er gemiddeld meer in de senior.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:47

Dyonne schreef:
Ik zou liever niet teveel van voer wisselen en als senior goed bevalt lekker dat voeren. :j
Vitaminen/mineralen zitten er gemiddeld meer in de senior.

Mooi! Dan ga ik een zak senior halen :)
Hoop dat die niet zo plakt als mijn synfonie!
Maar die heb ik al een aantal weken,

VanillaIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:31

Ik wou ook beginnen met de weide musli maar dit werd uit de handel gehaald omdat het bijna hetzelfde is als de freizelt
Dit was wel in een winkel in België.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:45

ik geef force aan mijn tinker maar nu verhuist ze naar andere stal waar ze 2 keer brok krijgen
nu wil ik niet dat ze overgeslagen wordt.
ik wil zelf de force geven als ik er ben en zoek iets wat de staleigenaar kan geven.

dacht zelf smorgens en savonds 1 lijnsnack.
of kan ik beter een riegel geven dan? denk zelf van niet omdat ze al force krijgt maar vraag het hier toch even.
ze is zomers wat jeukerig overigs .
hoor graag tips.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:59

Wiesencobs?

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:47

Hier alleen maar tevredenheid over de Vito! Paardje ziet er weer super uit, is weer vrolijk. Appeltjes zelfs al weer terug in de vacht. Ik merk wel dat hij hier ook van eet naar behoeften, laat gewoon liggen en eet liever hooi/ voordroog/ stal stro leeg. Wegens blessure nu op staprust, dus ook minder voer. Echter dit ging mis, kreeg veel te veel gevoerd. Vandaag maar de voerbak leeggemaakt. Hij heeft zelf slobber van de vito gemaakt door er lekker boven te staan kwijlen na drinken en zoutblok likken. Voer maar aangepast naar ochtend 1/2 middag en avond een handje. Krijgt zo nodig wel wat van ons na gedane arbeid. Maar zo veel voer in de bak is ook niet fijn.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:53

oho vergeten te melden de wiesencobs en wiesenfarsen vindt ze niet lekker

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:59

Hier eten ze Wiesencobs ook niet graag maar bij gebrek aan beter eten ze t wel.
Meng mijn force er door en klaar.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:45

Je kunt ook de Procaval gebruiken om de Force mee te mengen. Dit is zowel nat als droog te voeren.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 07:16

ik wil dus niet de force er door heen mengen want die voer ik zelf als ik bij haar kom
ik zoek iets wat de staleigenaar kan voeren wat niet te veel in zit kwa suiker
1 lijnsnack smorgens en savonds kan ook toch?zit ook weinig suiker in

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:43

Dribbelkont en een soort van grasbrok geen idee?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:59

Ik voer mijn merries dagelijks 2 x kwart schepje havervrij, misschien is dat wat (of naturel).
Lijsnack is zo op denk ik en als de rest dan nog staat te eten misschien banketstaaf.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:47

De leinsnack is meer als beloning en is inderdaad zo op...geen voervervanger.
Maar je hebt toch altijd Marstall gevoerd, Dribbelkont?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:16

ik weet dat het geen voervervanger is maar wil haar iets geven als de ander krijgen.
ze krijgt bij mij de force met subli dieet 1/4 schep elke dag als ik kom.biks krijgen
.welke muesli kan het mist in maar geen wel het idee dat ze wat te kauwen heeft dan? kan natuurlijk ook de dieet meer geven maar zit best hoog in vitamines en ben zo weg van de force...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:26

Dribbelkont: je kunt dan de Faser geven. Volgens mij heb je dat al eens gevoerd? Ik heb begrepen dat je moeilijk aan Marstall komen kunt omdat je een uur moet rijden om bij de dichtsbijzijnde dealer te komen. Misschien dat je daarom overgestapt bent op de Subli? ( in het kader van gezond/ natuurlijk voeren is dat niet helemaal een merk waar ik voor zou gaan overigens :) )

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:04

Bestellen via de site van marstall is erg fijn, lage verzendkosten. Hoe meer je bestelt hoe lager de verzendkosten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:52

dribbelkont,waarom niet gewoon de HH blijven voeren dan....als je meer voert omdat ze anders niks krijgt?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:14

Misschien omdat HH niet alles is? Slokdarmverstoppingen en zo? Mensen die ook daar blijven zoeken naar weer een ander soort HH omdat het toch niet doet wat je dacht dat het zou doen voor je paard?
Omdat er vrij veel paarden zijn die het niet eten? En dit ligt niet alleen aan het feit dat er geen zoete smaak aanzit.
Overigens is dit het Marstall topic, waarin mensen vragen kunnen stellen over Marstallvoeders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:52

jeetje,reageer niet zo heftig joh.
ik tipte dit alleen aan dribbelkont,aangezien ik weet dat zij zelf ook HH gevoerd heeft.
mij maakt het niet uit hoor,voer ook marstall bij dus iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt.

maar ik ga al.... :j

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:23

ik ben inderdaad afgestapt van de HH i.v.m. de slokdarm verstoppingen.
de faser light is misschien weer een optie....subli kan ik idnerdaad hier op 10 min afstand krijgen
en dat was waarom ik van de marstall gestopt ben
wat voor verschil zit er in subli en marstall dan.
wil liefst geen granen voeren dan kom ik kwa marstall aleen in de vito denk ik ?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:05

Ik bestel de Marstall ook via de website en ik vind het ideaal. Ik heb de mazzel dat mijn baas niet moeilijk doet over pakjes afleveren op het werk (heb hier op bokt daar wel eens wat over gelezen en dat veel bazen/medewerkers het vervelend vinden). Kleinere zakken is geen probleem, kiloprijs is hetzelfde en ik heb altijd 60 kg nodig. Een winkel zit voor mij ook op 45 min. rijden en met de huidige benzineprijzen is het dus echt veel goedkoper om het op te laten sturen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:42

Dribbelkont schreef:
ik ben inderdaad afgestapt van de HH i.v.m. de slokdarm verstoppingen.
de faser light is misschien weer een optie....subli kan ik idnerdaad hier op 10 min afstand krijgen
en dat was waarom ik van de marstall gestopt ben
wat voor verschil zit er in subli en marstall dan.
wil liefst geen granen voeren dan kom ik kwa marstall aleen in de vito denk ik ?

Het grootste verschil in de Subli en ook vele andere muesli's is de manier waarop de muesli's worden ontsloten als ze al ontsloten zijn.
Er is ( bijna ) geen voermerk waarbij zoveel research gedaan is en ook de controle op de grondstoffen is vrij uniek . Bij veel voermerken is er wel een voedingsstofanalyse, maar dat wil nog niet zeggen dat alles uit zuivere grondstoffen komt. Je kunt bijvoorbeeld suiker hebben vanuit de suikerbiet, maar ook suiker vanuit stroopwafels....Je wilt niet dat je paard stroopwafels eet, maar weet je altijd wat er in het voer verwerkt zit?
Daarnaast is Marstall vrij van kunstmatige toevoegingen en E-nummers.
Het is niet alleen belangrijk om te weten welke granen er in het voer zitten maar ook om te weten waar het voer verder uit bestaat.

je zou inderdaad de Vito kunnen geven als je granen-arm wil voeren, maar waarom geen granen voeren? Onze paarden komen nu eenmaal niet helemaal aan hun trekken als ze alleen ruwvoer of gras krijgen. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de arbeid die ze verrichten en van het type paard.
Voeren met beleid en inzicht in je paard is gewoon het belangrijkste, niet alleen bij krachtvoer maar zeker ook bij ruwvoer.
Ik begrijp eerlijk gezegd het idee van perse geen granen willen voeren niet. Er zijn zat paarden die op een 'natuurlijke manier'( zonder krachtvoer) worden gehouden die er echt niet fijn uitzien. Ik zou ze met liefde wat voer geven...moet je dan zien hoe ze opknappen!
Ik zie het als weer een nieuwe hype in Paardenland! Mensen slaan zo snel door....kiijk naar je paard en geef hem waar hij behoefte aan heeft.
Overgens is dit laatste stuk niet alleen voor jou bedoeld hoor, maar in het algemeen :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:42

Anoniem schreef:
jeetje,reageer niet zo heftig joh.
ik tipte dit alleen aan dribbelkont,aangezien ik weet dat zij zelf ook HH gevoerd heeft.
mij maakt het niet uit hoor,voer ook marstall bij dus iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt.

maar ik ga al.... :j

Sorry, je mag blijven hoor :D