Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Je moet je paard geven wat het beste voor hem is
En we hebben gewoon voer dat bestaat uit samengeperste kleine staafjes zeg maar, waar alle nodige vitaminen en voedingsstoffen voor ieder paard in zitten. Ik noem het nu wel biks, maar vergis ik me van naam misschien?_Dune_ schreef:Bedenk je wel dat biks alleen maar zulke mooie staafjes wordt, als het wordt samengeperst met melasse. Melasse is suiker en suiker wil je maar hele weinig voeren als je je paard wilt laten afvallen. Beter kun je dan kijken naar een vitaminebrok waarvan je maar heel weinig hoeft te geven. Zo heeft Pavo de Vital brokjes waar je maar 50 gram (meen ik) van hoeft te geven op een dag.
tenminste als ze ook gewoon geschikt zijn voor het oudere paard?
En die van mij heeft een donderdag nog 16,6 km gelopen met een gemiddelde snelheid van 6,3 km/u (incl. pauze). En met een max. snelheid van 29,1 km/u en dat met een grasdieëet.

_Dune_ schreef:Heleennn, waarom zou het te weinig zijn als je over gaat op een halve kilo brok per dag, in plaats van een hele? Alle tussendoortjes zou ik zeker weg laten.
Alou, heb je al eens een graasmasker geprobeerd? Zo kunnen ze wel de hele dag grazen, alleen de helft minder.
lemanthia, meer bewegen en minder voeren.
:
Hij heeft gewoon een erg dikke buik