Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:03

Kinke schreef:
Ik vraag me af...degenen die een zodanig hyperend paard kregen....voerden jullie de maximum aanbevolen hoeveelheid?

Ik maar 2 handjes per keer...heel weinig dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:35

Ik ben ermee gestopt. Gedrag van mijn pony is na 2 zakken overigens wel genormaliseerd,niet meer zo erg hyper.
Ben weer over op subli,goedkoper.

joey2010

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:30

Mijn paint van bijna 3 krijgt al vanaf nov. C4L.
Hij had niervoor last van zeer natte billen en na 3 wkn C4L is het gestopt.
Heeft geen natte billen meer, ik weet niet of het toeval maar ik ben er blij mee.
Hij krijgt overigens maar 2 x per dag 2 handen vol en daarnaast onbeperkt hooi.

Hij is nu mooi op gewicht en hij is er niet drukker van geworden.
Hij vind het trouwens nog heel lekker en likt iedere keer zijn bak helemaal schoon.

Al met al wij zijn er blij mee.

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:54

Ik heb inmidels ook een e-mail gestuurd. Mijn paard werd erg fris van care4life.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:12

Ravel, erg fris of hyper/neurotisch?
Met fris is niets mis nl..

Ik vraag dit omdat ik wil voorkomen dat iedereen gaat mailen die een fris/vrolijk paard krijgt wat misschien wat drukker is dan normaal. Het gaat ons om paarden die extreem gedrag vertonen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:34

Hoe wordt je tester van zo'n product eigenlijk?

Ik heb zelf een proefzakje van 3kg gekocht op de Flanders Horse Expo in Gent. Er stond een grote bak gevuld met dit voer en het zag er goed uit en het bevat kruiden welke mij aanspreken (die voer ik nu los namelijk)

Ik geef het sinds maandag en ik heb nog geen verschil gemerkt in zijn gedrag, behalve dat hij wat lomer/benauwder is, maar dat wijt ik aan het warme weer in combinatie met een enorme wintervacht. Ik hou het nu wel goed in de gaten gezien de reacties in dit topic.

Mijn paard heeft lang gekampt met mok, heeft atrose, luchtwegproblemen en bloedarmoede. Ik ben zeer benieuwd of het hier ook effect op heeft.

Hij krijgt 1 kg per dag (paard weegt ruim 700kg) care4life en daarnaast krijgt hij nog een halve schep allsports tesamen met EA Cortaflex (voor zijn artrose) en redcell (ijzerpreparaat voor bloedarmoede).

Eten van de muesli doet hij prima, maar de grote gele bloemen gooit hij er uit en die liggen voor zijn staldeur :) Als ik ze op voorhand kleiner maak dan eet hij ze wel op.

Ik ben inmiddels om een zak van 15kg gegaan en ik ga het zeker de komende 2 maanden voeren om te kijken of ik verbetering merk! :)

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:37

Ik stop weer met dit voer, de paarden zijn neurotisch, bijterig op elkaar. Ga weer over op gewone meusli, ook nog vele maler goedkoper

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:02

Ik voer het inmiddels al een hele tijd en het bevalt nog steeds goed. Pony vind het nog steeds erg lekker en dat is al heel wat voor hem.
Hij is heel snel druk en paniekerig, maar dit is met dit voer absoluut niet erger geworden. Zelf met die kou was hij goed handelbaar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:00

packer schreef:
Ik stop weer met dit voer, de paarden zijn neurotisch, bijterig op elkaar. Ga weer over op gewone meusli, ook nog vele maler goedkoper

Gewone muesli is goedkoper inderdaad, maar Care4Life is ook geen gewone muesli! Logisch dat het duurder is met zoveel kruiden e.d.

Ik ben er nog steeds erg blij mee, alle 8 doen ze het er goed op!

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:07

packer schreef:

Minder voeren hielp niet?
Je paarden krijgen wel gemiddeld per kg meer mineralen en spoorelementen binnen dan via muesli (per kg).
Daarmee verbetert hun konditie en energiepeil.
Zou dat een rol kunnen spelen?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:12

Ik ben vanavond gebeld door Pavo n.a.v. mijn reactie op de oproep omtrent het schrikkerige. Erg netjes en goed geholpen. Over ongeveer een maandje wil ik het nog een keertje proberen en ik geef dan mijn (nieuwe) bevindingen aan ze door.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:04

Ik ben benieuwd Rais, wat veranderd er nu wat je eerst niet zo was? Ben ik wel benieuwd naar

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:26

Hoe zit het met jullie paarden vinden ze het voer allemaal lekker? Ik heb niet echt het idee dat mijn paard het erg lekker vindt, als ik het voer in haar bak gooi begint ze vaak eerder aan de kuil of hooi.

Moesten jullie paarden er ook aan wennen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:31

Ja, het is nog steeds niet haar favoriet, maar alles gaat wel op. Het duurt alleen wat langer. Een voordeel is wel dat ze nu rustig eet, vroeger viel ze altijd aan op de brokken en gooide ze er ook wat uit door met haar hoofd te zwaaien

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:03

Ik moet de vragenlijst nog invullen. Paard is nu rustiger nu ze het niet meer krijgt

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:25

Valerie_V schreef:
Hoe zit het met jullie paarden vinden ze het voer allemaal lekker? Ik heb niet echt het idee dat mijn paard het erg lekker vindt, als ik het voer in haar bak gooi begint ze vaak eerder aan de kuil of hooi.

Moesten jullie paarden er ook aan wennen?

Ik vind het niet erg als ze eerst aan haar kuil begint, maar tegenwoordig eet ze het eigenlijk meteen op.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:49

Mijne valt sowieso altijd eerst haar brokjes aan en dan pas haar hooi. Het ligt er maar aan wat je paard lekkerder vind hoor ! Zolang ze het toch maar opeet is het goed. Als ze het echt laat liggen vind ze het helemaal niet lekker denk ik.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:23

Mijne eet het nog altijd niet graag... deze week eens 1 dag wel... en nu weer niet meer... niet droog, niet met olie, niet met brokjes in gemengd... ze eet het wel op... uiteindelijk... maar je ziet haar zo echt kijken van "pff ze is daar weer met dat spul hoor" en dan een luide zucht...

Ik weet niet hoe lang ik dit nog moet volhouden... de zak is bijna op... ik wil heel graag een nieuwe kopen want ze doet het er super op... maar anderzijds staat het me wel wat tegen omdat ik zie dat ze er niet heel smakelijk van eet... en dat vind ik dan weer zielig voor haar...

Meningen aub???

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:37

Little_Gift schreef:
Mijne eet het nog altijd niet graag... deze week eens 1 dag wel... en nu weer niet meer... niet droog, niet met olie, niet met brokjes in gemengd... ze eet het wel op... uiteindelijk... maar je ziet haar zo echt kijken van "pff ze is daar weer met dat spul hoor" en dan een luide zucht...

Ik weet niet hoe lang ik dit nog moet volhouden... de zak is bijna op... ik wil heel graag een nieuwe kopen want ze doet het er super op... maar anderzijds staat het me wel wat tegen omdat ik zie dat ze er niet heel smakelijk van eet... en dat vind ik dan weer zielig voor haar...

Meningen aub???

Die van mij vind het super lekker maar NOG lekkerder als ik er een bodempje water bij doe. Dan word het een beetje pap en dan is het nog meer smullen hoor :D

ook al met slobber ofzo geprobeerd te mengen ?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:39

hmm dat water is een goeie ! Nog niet geprobeerd... morgen eens doen ! Dank je wel i

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:41

Ik meng het met dieetmix en dan krijgen ze allebei 'smorgens een kwart schep met een halve schep lucerne en 's avonds een halve schep met een halve schep lucerne (en evt. de supplementen).
Ze beginnen er nog steeds gelijk aan en de bakken gaan schoon leeg!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:44

Ik heb het al met vanalles gemengd (behalve water hihi) zoals haar lievelingsbrokjes... haar favo brokjes + luzerne... die laatste combi + olie... niets helpt... ze filtert alles eruit tot de C4L blijft liggen... en die eet ze uiteindelijk met lange tanden al zuchtend op eens AL de REST op is (dus ook hooi en stro)...

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:09

Ik meng het ook met Lucerne.
Van de stalhouder krijgt mijn paard per voer beurt een handje muesli alleen voor het idee.
Mijn paard vind het heerlijk en qua karakter is hij gewoon fijn.

Hij heeft wel nog steeds bloedarmoede.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 07:57

Ik denk ook dat je bloedarmoede hiermee niet kan verhelpen toch?

Mijn vriendin en ik delen altijd onze muesli,en wij gaan,ondanks dat we erg tevreden zijn,toch weer over op de cool mix van havens. het is gewoon erg jammer dat de C4L zo prijzig is,we gaan nu kijken als we weer overstappen of we duidelijk verschil merken. Wij geven de C4L sinds het in de handel is,november was dat dacht ik.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:09

Hier geen last van extreme drukheid en ik heb juist een paard wat heel gevoelig is op voer en van zichzelf al vreselijk druk is. Ze doet het juist heel goed op het voer. Ben er echt heel blij mee. Ze heeft verschillende allergieen en kan daardoor veel soorten voer niet eten. Deze wel. Ze krijgt er na het rijden een volle schep van. Daarnaast eet ze zo'n 10 kg hooi per dag en krijgt ze drie handjes (of minder) biks, als de rest van de paarden gevoerd worden.
Mijn paard was trouwens een paar weken terug ook extreem druk, maar toen voerde ik nog geen pavo. Lag gewoon aan het weer en duurde ook een paar dagen.