VanillaIce schreef:Hallo allemaal
Mijn 19 jarige ruin staat sinds een jaar op de wei op rust, stond daarvoor al een jaar stil wegens blessure, maar sinds een jaar krijgt hij dus van krachtvoer cavalor senior. Maar ondanks dat hij heel veel hooi krijgt en slobber moest ik hem echt super veel bijvoeden en toch bleef hij vrij mager terwijl hij niet meer moet werken. Nu geef ik sinds kort senior plus van marstall bij, op aanraden van een vriendin, en ik zie al duidelijk verschil, joepie!! Maar nu heeft hij wel heel veel last van jeuk sinds ik dit bij geef, hij schuurt soms tot bloedens toe. Ik moet er wel bij zeggen dat hij een enorme dikke vacht heeft maar zou dit ook kunnen door het eten dat hij nu bij krijgt??? of iemand anders ander advies?
Hij krijgt dus nu dagelijks van krachtvoer ongeveer 1 schep slobber van pavo, 1 1/5 cavalor en de dagen dat ik kom geef ik hem een emmer wortelen en een schep marstall senior bij (ongeveer 4 a 5 dagen in de week)
Oh ja, wel jammer dat het in België niet gemakkelijk te verkrijgen is!
In de Senior zit een klein beetje luzerne. Het komt een enkele keer wel eens voor dat een paard echt geen luzernekan verdragen.
Ik zou je aanraden, zeker omdat hij wat aan de schrale kant is, Marstall Havervrij te voeren.
Natuurlijk kan hij ook gewoon jeuk hebben omdat hij nu waarschijnlijk aan het verharen is.
Overigens zou ik gewoon een soort voer gaan geven en een paar keer in de week slobber. Het is niet nodig en soms ook niet aan te raden om meerdere soorten voer te geven, maar misschien kun je het niet zelf regelen en ben je afhankelijk van de staleigenaar. Maar als het mogelijk is zou ik hem gewoon alle dagen Havervrij geven en dan twee a drie keer in de week een slobber.