Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:16

Eefke85 schreef:
Superleuk dat nieuwjaarscadeau van Marstall!
Paard begon te flemen van de wiesencobs en ik mocht niet verder lopen voordat ze er nog een had gehad haha, die vallen dus goed in de smaak!

Echt leuk idd! :)

Ik kreeg 'm vandaag, had dit jaar nog niets besteld maar vanmiddag belde ineens mijn voerboer op: wat het adres van mijn stal ook alweer was. Hij was in de buurt en had nog wat voor me. Bleek een geel emmertje met inhoud te zijn. ;)

Ben benieuwd, vooral de Mash ToGo lijkt me wel wat voor mijn paard. :Y)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:27

Nieuwjaarskado? ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:35

Yup, voor trouwe klanten volgens mij. Ik vierde in november m'n vijfjarig jubileum als Marstall-gebruiker. :P

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:36

ah ok, ik snappum ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:01

Mijn ene paard krijgt de Senior en die was ook wat plakkerig, er zaten gewoon wat kluitjes in de zak. Het ruikt verder wel goed en ik voer het ook gewoon. Maar ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik een zak opentrok en er grote brokken schimmel in zaten. Die zakken werden dan uiteraard gewoon vergoed.

kevje06Jarig

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:24

Volgens mij had t ook met de vorst te maken.
Want toen waren mijn zakken veel plakkeriger.

Mirim wat adviseer je mijn shet.
Extreem zomer eczeem, nu nog verdikkingen waar soms pus uit komt.
Dacht aan vito met eczeem plus maar hoevaak en hoeveel.
Krijgt nu dagelijks handje lucerne en 50 gram force.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:05

Ik zou stoppen met de lucerne, maar dat is puur uit eigen ondervinding met onze pony. Zodra die lucerne krijgt krijgt ze jeuk en bulten. Onze andere paarden kunnen er prima tegen en doen het zelfs erg goed met lucerne, maar 1 pony kan het echt niet handelen.
Als jouw shet de Force zo uit de hand eet dan zou ik hem/haar alleen Force geven. De ExZem plus is zeker een aanrader. Het is goed om dan deze maand al te beginnen en het dageijks te geven tot en met oktober en misschien zelfs het hele jaar door.

En inderdaad kan de vorst een punt zijn wat de 'plakkerigheid' betreft. Aan de samenstelling is niets veranderd. Temperatuurwisselingen of extreme kou kunnen van invloed zijn geweest.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:10

De wiesencobs lijkt ook anders dan voorheen. De zak is anders en brokjes zijn donkerder.

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:27

Dank je Mirim.
Ben lucerne nu sinds 2 weken aan het voeren.
Maar wel eentje zonder suiker en met weinig zetmeel, moest er wel even flink naar zoeken.
Lucerne ben ik juist gaan voeren om t bakje beetje te vullen omdat onze shets in koppel van 9 samen lopen en uit de hand voeren niet leuk meer was, elke keer bonje onder elkaar daardoor en nu met handje lucerne en handje force staan ze rustig.

Ga de exzeem plus maar eens bestellen bij de volgende levering.
Hoeveel geef je er van?

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:51

Ik heb vorige week mijn eerste zak marstall besteld (nog niet binnen).
Wilde overstappen van Pavo en heb goede dingen over Marstall gehoord.
Ben benieuwd hoe mijn pony het er op doet. :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:10

kevje06 schreef:
Dank je Mirim.
Ben lucerne nu sinds 2 weken aan het voeren.
Maar wel eentje zonder suiker en met weinig zetmeel, moest er wel even flink naar zoeken.
Lucerne ben ik juist gaan voeren om t bakje beetje te vullen omdat onze shets in koppel van 9 samen lopen en uit de hand voeren niet leuk meer was, elke keer bonje onder elkaar daardoor en nu met handje lucerne en handje force staan ze rustig.

Ga de exzeem plus maar eens bestellen bij de volgende levering.
Hoeveel geef je er van?

Je hebt gezocht naar luzerne zonder zetmeel? In luzerne zit toch geen zetmeel?
Bedoel je suiker en melasse?
Zou je dan niet liever de Wiesencobs proberen? Die kun je droog voeren, maar ook geweekt en daar dan de Force doorheen doen? Je zult voor de ExZem plus ook nog wat moeten verzinnen om ergens doorheen te doen, dat is namelijk een poeder. Door de lucerne zal dat een beetje lastig zijn, door natte Wiesencobs gaat prima.
Jouw shet zal ongeveer een halve schepje per dag nodig hebben( plm. 10-15 gr/250 kg LG)

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:36

Wc voer ik grote paarden maar meeste shets vinden t niet lekker.
Eczeem poeder kan ik idd daar wel door doen.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:52

Even een vraagje aan de mensen die de wiesencobs voeren. Waarvoor voeren jullie de wiesencobs? Is dat ter vervanging van ruwvoer of om er voor te zorgen dat de muesli/brokken minder snel worden opgegeten?

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:04

bij mij allebei. Extra ruwvoer omdat ze (met die vorst) toch minder op de wei gaan en dan toch wat grassen blijven eten en omdat ze de muesli dan minder snel opeten. Ohh en nog als extra omdat ze niet zoveel muesli krijgt. Is haar emmertje toch nog vol :)

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:45

Hier als extra op hun voordroog omdat er geen gras staat.

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:59

Weet iemand of je ergens een proef of kleinverpakking kan krijgen van de Wiesencobs? Zou het graag eerst een keer willen uitproberen voordat ik meteen een hele zak koop.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:21

Dat zou ik ook wel graag willen weten, want wil het misschien halen voor mn shetlander om het supplement door te mengen als dat niet gaat met de muesli, maar lees hier ook dat sommige paarden het niet makkelijk eten, dus zo het graag willen uitproberen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:02

Dat kan via de site van Marstall. :j

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:26

:) ik had ze gemaild en krijg het inderdaad toegestuurd.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:36

Is er iemand die mij eventueel een beetje Marstall Vito zou kunnen opsturen?
Ik wil graag kijken of mijn merrie dit eet.

Mijn pony staat nu op
Marstall Naturell (circa 1/4 voerschep, gewicht weet ik zo niet)
Marstall Pro Caval-Struktur (circa 1/4 voerschep (gewicht weet ik zo niet), om het eten te vertragen)
Marstall Force (circa 40 mg)
Onbeperkt hooi als ze op stal staat (van ongeveer 16.00 uur tot 09.00 uur).
Dit krijgt ze 2 keer per dag.

Pony staat ondanks dat ze niet veel krijgt een dikke manenkam te kweken.
Als ik haar op minder voer zet, dan heeft ze niet voldoende energie om 3 a 4 keer in de week ongeveer een uur te rijden en 2 keer in de week een half uur te longeren.

Ze heeft zomereczeem en is erg gevoelig op eiwitten en suikers.

Ik wil daarom graag overstappen van de Naturell op de Vito.
Of raden jullie mij wat anders aan?

Zijn hier ook mensen die de exzem plus voeren? Ben benieuwd naar ervaringen hierover.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:59

Hoeveel suiker en zetmeel bevat Marstall Freizeit??

VanillaIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:21

Hallo allemaal
Mijn 19 jarige ruin staat sinds een jaar op de wei op rust, stond daarvoor al een jaar stil wegens blessure, maar sinds een jaar krijgt hij dus van krachtvoer cavalor senior. Maar ondanks dat hij heel veel hooi krijgt en slobber moest ik hem echt super veel bijvoeden en toch bleef hij vrij mager terwijl hij niet meer moet werken. Nu geef ik sinds kort senior plus van marstall bij, op aanraden van een vriendin, en ik zie al duidelijk verschil, joepie!! Maar nu heeft hij wel heel veel last van jeuk sinds ik dit bij geef, hij schuurt soms tot bloedens toe. Ik moet er wel bij zeggen dat hij een enorme dikke vacht heeft maar zou dit ook kunnen door het eten dat hij nu bij krijgt??? of iemand anders ander advies?
Hij krijgt dus nu dagelijks van krachtvoer ongeveer 1 schep slobber van pavo, 1 1/5 cavalor en de dagen dat ik kom geef ik hem een emmer wortelen en een schep marstall senior bij (ongeveer 4 a 5 dagen in de week)
Oh ja, wel jammer dat het in België niet gemakkelijk te verkrijgen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:47

welke musli heeft de laagste percentage suiker/zetmeel?
(in procent)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:29

Anoniem schreef:
welke musli heeft de laagste percentage suiker/zetmeel?
(in procent)

Marstall Vito

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:34

VanillaIce schreef:
Hallo allemaal
Mijn 19 jarige ruin staat sinds een jaar op de wei op rust, stond daarvoor al een jaar stil wegens blessure, maar sinds een jaar krijgt hij dus van krachtvoer cavalor senior. Maar ondanks dat hij heel veel hooi krijgt en slobber moest ik hem echt super veel bijvoeden en toch bleef hij vrij mager terwijl hij niet meer moet werken. Nu geef ik sinds kort senior plus van marstall bij, op aanraden van een vriendin, en ik zie al duidelijk verschil, joepie!! Maar nu heeft hij wel heel veel last van jeuk sinds ik dit bij geef, hij schuurt soms tot bloedens toe. Ik moet er wel bij zeggen dat hij een enorme dikke vacht heeft maar zou dit ook kunnen door het eten dat hij nu bij krijgt??? of iemand anders ander advies?
Hij krijgt dus nu dagelijks van krachtvoer ongeveer 1 schep slobber van pavo, 1 1/5 cavalor en de dagen dat ik kom geef ik hem een emmer wortelen en een schep marstall senior bij (ongeveer 4 a 5 dagen in de week)
Oh ja, wel jammer dat het in België niet gemakkelijk te verkrijgen is!

In de Senior zit een klein beetje luzerne. Het komt een enkele keer wel eens voor dat een paard echt geen luzernekan verdragen.
Ik zou je aanraden, zeker omdat hij wat aan de schrale kant is, Marstall Havervrij te voeren.
Natuurlijk kan hij ook gewoon jeuk hebben omdat hij nu waarschijnlijk aan het verharen is.
Overigens zou ik gewoon een soort voer gaan geven en een paar keer in de week slobber. Het is niet nodig en soms ook niet aan te raden om meerdere soorten voer te geven, maar misschien kun je het niet zelf regelen en ben je afhankelijk van de staleigenaar. Maar als het mogelijk is zou ik hem gewoon alle dagen Havervrij geven en dan twee a drie keer in de week een slobber.