Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:56

Wow wat netjes dat Pavo er serieus in duikt. Heb meteen een mailtje gestuurd. Ook mijne lijkt er iets op te reageren ook al krijgt ze maar 400 gram per dag, sinds een paar weken. Maar ik vind het ook niet perse vervelend. Ze is wat schrikkeriger en wat meer gespannen maar misschien is dat ook gewoon een kwestie van wennen (voor haar aan het voer en voor ons aan het gedrag). Mijn doel om dit te gaan geven was om de lever wat tegemoet te komen (die was onrustig volgens de otheopaat. Ik ben benieuwd of ze bij haar volgende consult positieve vooruitgang bemerkt. Als dat zo is mag ze van mij best wat meer pit. Als het maar geen hysterisch gedrag wordt want daar heeft mevrouw buiten wel eens een handje van....

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:16

Citaat:
hoge gehalte aan vitamine C

Zo hoog is het gehalte toch niet 100mg per kilo is iets meer dan doorsnee sportmengeling waarvan je meer voert en bijgevolg meer Vit C voert.
Denk dat je het eerder in de kruiden moet zoeken gezien de snelle reactietijd.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:04

Ik wilde met posten:

Ze gaan serieus kijken of er iets wat dit gedrag zou kunnen veroorzaken, ik heb ook een reactie gehad.
Belangerijk is da iedereen met deze ervaring di met hun deelt!

Top toch!!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:28

Oh ik heb helmaal geen reactie gehad op mijn mailtje. Ik ben benieuwd of het wel is aangekomen dan want laatst hadden ze ook problemen met het ontvangen van mailtjes toen ik ze iets over dit product wilde vragen.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:32

Ik ga vandaag beginnen met c4l. Heb net mijn eerste zakje binnen.
Ben benieuwd hoe ze er hier op reageren. Fris weer kan geen invloed hebben want dat is het al 5 maanden !

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:19

Ben benieuwd, heb vandaag toch de stap gewaagd en heb C4L gekocht voor mijn dames. Dan kom ik thuis en zie dat de reacties van sommige paarden nogal "fel" is en dat er zelfs onderzoek naar gedaan gaat worden, hmm ;) . Nou ja, ik zal het allemaal goed in de gaten blijven houden en kijken of het zowel voor mijn HB als bij mijn ZE dame enig verschil geeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:02

Blijf het maf vinden, mijn supergevoelige, alerte Hispano-Arabe merrie vertoont dit gedrag totaal niet.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:29

Kinke schreef:
Blijf het maf vinden, mijn supergevoelige, alerte Hispano-Arabe merrie vertoont dit gedrag totaal niet.

Hier ook een absolute spacekip IJslander.. (Als in druk altijd al) maar met Care4Life echt niet meer of schrikkerig of onhandelbaar ofzo..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:35

Mijn arabieren zij er ook relaxter van geworden!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:54

Voer het mijn twee fjorden sinds het beschikbaar is (november?) en ze doen het er echt geweldig op. *\o/*
Ze zitten supergoed in hun vel! Lekker fris en fruitig, maar absoluut niet schikkerig, nerveus of onhandelbaar.
Mijn KWPNer vindt het helaas echt - ook gemend met iets anders - heel erg vies :Y)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:59

Kinke schreef:

Ik voer het sinds een paar weken ook aan Neron (PRE) en hij doet het er goed op gelukkig.
En hij is ook best gevoelig (niet alleen wat voer betreft), voerde hiervoor een muesli en daar werd hij veel te heet van.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:04

Mootje1980 schreef:
Oh ik heb helmaal geen reactie gehad op mijn mailtje. Ik ben benieuwd of het wel is aangekomen dan want laatst hadden ze ook problemen met het ontvangen van mailtjes toen ik ze iets over dit product wilde vragen.

Ik had 'achter de schermen' even kontakt met PAVO GT - ze had vanmiddag vrij dus komt vast wel terug op je berichtje.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:07

Heb pavo een mail gestuurd om ook op de hoogte te blijven over de evt. enquete. Ben benieuwd of ze kunnen ontdekken waardoor de reactie bij sommige paarden zo heftig is. Naar mijn idee zou je bijna de bloedwaarden van voor en tijdens dit voer moeten kunnen vergelijken.

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:36

Ik voer het sinds drie maanden aan mijn paarden. Het gaat hierbij om een fries (bekend met zomereczeem, snel dik en met pensioen vanwege chronische rugblessure), een arabofries (3 jaar, maar nog onbeleerd), een KWPN (45% engels volbloed, alert en kijkerig) en een new forest D-pony (sensibel en gemakkelijk heet), allen merries. De paarden krijgen per dag 700 gram C4L per dag + een halve summerfit koek en een schep Hartog lucerne mix. De pony krijgt per dag 350 gram C4L + een halve summerfit koek en 1 schep Hartog lucerne mix. Daarnaast krijgen ze beperkt voordroogkuil van goede kwaliteit en onbeperkt tarwestro. Ze komen allemaal dagelijks 4-5 uur buiten (paddock of wei afhankelijk van het weer).

Ivm een blessure van mijzelf en drukke werkzaamheden van mijn dochter staan hebben de KWPN-er en de pony al een aantal weken een soort vakantie. Als ze wel werken krijgen ze na het werk een halve kilo sportbrok (PAVO) erbij.
Vóór de C4L kregen ze een hele summerfitkoek (pony een halve) met een schep lucerne mix erbij, zomer en winter. Qua energie, vacht- en hoefkwaliteit was ik tevreden over de summerfitkoek, maar ze hadden allemaal altijd wel wat jeuk aan de staart, waarbij ze soms schuurden. Daarnaast had de KWPN-er altijd wat slappe mest. Het is de bedoeling om, als mijn voorraad summerfit op is, de volledige voorgeschreven hoeveelheid C4L per paard/pony te gaan geven.

Nadat ik ben begonnen met C4L, was de stal van de fries gedurende een paar weken wat natter dan voorheen. Alle paarden zitten super in hun vacht, nog mooier dan eerst. De KWPN-er heeft, voor het eerst sinds ik haar heb (2 jaar) normale mest en schone billen en staart. Ik bemerk veel minder jeuk aan de staarten en hoop dat dit helemaal verdwijnt als ik geen summerfit meer voer. Qua gedrag zijn ze vrolijk en energiek. Mijn fries was aanvankelijk wel wat extra schrikkerig, maar dat is na een paar weken weer verdwenen. Mijn 17 jarige dochter kon afgelopen weekend, na 2 weken rust, zonder problemen een buitenritje maken met zowel de KWPN-er als de pony, terwijl het koud weer was met flink wat wind.

Kortom, ik ben tot nu toe tevreden over dit voer en van plan ermee door te gaan, hoewel de prijs naar mijn mening wel aan de hoge kant is. Ik ben heel benieuwd hoe de combinatie weidegang met vers gras en C4L uitpakt en ook hoe de zomereczeem van mijn fries zich zal ontwikkelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:42

Dorino, die Summerfit koek zou ik sowieso niet voeren aan paarden met eczeem klachten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:45

Ik ben tot nu toe aan dag 6 toegekomen en hoewel het pure power is die ik de laatste 2 dagen onder mijn kont heb tijdebs het dressuren ben ik wel super tevreden. Na wennen aan de smaak eet ze het nu heel graag en overtuigd en van meer plassen heb ik nog niks gemerkt. Ze is hevig en vrolijk en kan soms protesteren en soms komt daar dan die typische speelse hoofdzwaai bij onder het zadel maar dat vind ik heel positief. Al altijd op zoek geweest om haar dat scherpe randje te kunnen geven en nu lijk ik het gevonden te hebben... ze is een haflinger x new forest merrie van 5,5 jaar en dagelijks intensief aan het werk. Heel gevoelige en sensibele felle merrie met een zeer dominant karakter. Echt een karakterpaard al altijd geweest. Ik ben heel tevreden en geloof me, ik heb al heeeeeel WAT muesli's en supplementen geprobeerd om dat scherpe randje wakker te krijgen!

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:35

@ Kinke: ik weet dat paarden jeuk kunnen krijgen van summerfit koeken. Mijn fries met zomereczeem heeft daar echter het minst last van vergeleken bij mijn andere paarden. Als ik bv de pony maar iets meer dan een halve koek per dag voer, schuurt ze haar hele staart kaal, terwijl ze anders nooit schuurt, ook niet bij een hogere krachtvoergift. In het verleden heb ik ook andere vitamine- en mineralen"brok" gevoerd oa Pavo vital en van subli, maar toen kregen de paarden na ca 6 maanden een doffe vacht en brokkelhoeven. Dat is met summerfit koeken sterk verbeterd. Ik hoop nu dat ze het goed blijven doen op C4L.

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:35

Ik geef het nu vanaf november. Ik heb 1 KWPN-er van 23 en 7 pony's in diverse leeftijden. Ze doen geen van allen wat, behalve paard zijn. Ze vinden het allemaal erg lekker. Ze zijn allemaal opvallend vrolijk en fruitig. Het was altijd zo aan het eind van de winter een beetje suffig groepje. Ze spelen, rennen over de paddock paradise en glimmen zelfs in hun wintervacht. Tot nu toe voerde ik altijd subli dieetmix. De jeukpony reageert goed op dit voer.
Al met al, ook hier meer energie, ze zitten gewoon lekkerder in hun vel. De oude man van 23 jaar draaft heerlijk soepel. Ik ben zeer tevreden :j

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:00

Wij hebben het gegeven toen we er 7 wkn naast moesten stappen (en voor ieder z'n veiligheid er op het laatst op zijn gaan stappen) en hij absoluut geen krachtvoer mocht hebben. Hij was erg braaf en at het gewoon netjes op! De zak is ondertussen op en omdat we weer mochten opbouwen zijn we overgegaan op een ander merk 'old school' muesli (Cavalor volgens mij).

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:06

Trailblazer schreef:
Trailblazer schreef:
Vandaag heb ik C4L gekocht voor mn shetlander die met artrose problemen sukkelt, ik ben benieuwd hoe ze reageert *\%/* . Ze lust het in ieder geval graag en een beetje aktiever :):) zou goed voor haar zijn. Ik ben benieuwd :D

Ze eet haar bakje steeds niet helemaal leeg, zijn er meer paarden die het niet graag lusten ? -O-

Mijn trekpaard is er ook niet kapot van, eet d'r bak niet helemaal leeg en de stal is behoorlijk nat. Maar de zak is nog niet op dus nog even doorzetten. Maar frisser dan normaal, nee niet echt.

Yaleesa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:51

ik kom me ook even melden! ik voer ongeveer 2/3 maanden care4life een 1/3 tot 1/2 schep per keer (s'ochtends/s'avonds) en mijn paard zit erg goed in haar vel! ik merk helemaal niet dat ze drukker is geworden, sterker nog ze mag wel wat meer energie hebben als ik haar 5 dagen rijd.
ik vind het erg prettig dat er een laag suiker gehalte in zit, en het ziet en ruikt er ''gezond'' uit.
wat voeren jullie je paarden bij die wat meer pit kunnen gebruiken?
mijn paard kan niet tegen brokken, dus dat gaat helaas niet, muslie's zitten vaal veel suikers in, misschien haver?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:11

Nu 6 dagen gestopt. Nog wel schrikkerig maar lang niet zo extreem.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:48

De eerste portie is er in gevlogen ;), denk niet dat er wat eten betreft problemen zullen komen. Nu nog even afwachten hoe de rest gaat verlopen.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:36

Ik voer c4l nu ongeveer 1 maand aan mijn 3 paarden.
Ze doen het er goed op en zitten lekker in hun vel en spelen veel. Ze zijn iets schrikachtiger op dit moment, maar dat kan komen door het weer, dus wacht dit nog even af. Ze staan 24/7 buiten.
Eentje heeft ZE, dus ik ben ook heel benieuwd hoe dit straks gaat uitpakken als de vliegjes er weer zijn. Soms schuurt hij wel, maar dit kan ook komen omdat hij aan het verharen is.
Wat me wel opgevallen is, is dat de manen zijn gaan groeien bij alle 3 paarden.
Ik doe er wel een scheut lijnzaadolie doorheen, maar verder voer ik naast voordroog en hooi niets anders bij.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:00

Hoe kan een paard een vitamine C-tekort oplopen? Binnen de zoogdieren zijn er 2 soorten die zelf geen vitamine C aanmaken: de mens en de cavia. Voor andere zoogdiersoorten is vitamine C geen essentiële voedingsstof. Het is echter wel een goed en onschuldig conserveringsmiddel, dus een mooie reden om zoiets toe te voegen aan voer lijkt me.