Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Winna schreef:Heeft iemand hier ervaring met de exzem muesli of de exzem plus van Marstall? Mijn shetlander had afgelopen zomer last van jeuk wat met een dekentje redelijk onder controle te houden was. Het was niet echt typisch zomerexzeem, zoals mijn vorige haflinger had, maar toch had hij altijd even jeuk als hij op stal kwam. Zou de exzem muesli wat voor hem zijn om te voeren?
Focussed schreef:Zouden jullie mij misschien willen helpen?
Ik voer mijn paard 40 gram Marstall Force per dag alleen dit eet zij niet uit de hand, dit moet echt gemengd worden.
Ze eet lucerne en andere lucernemixjes erg slecht. Pavo Daily Plus at ze bijna niet, Hugho Lucerne met lange tanden en Le Brick eet ze inmiddels ook bijna niet meer.
Ik heb al een ander topic geopend over eventuele andere dingen om mee te mixen en kwam daar op een aantal Marstall producten uit.
Mijn voorkeur gaat uit naar een muesli met zo min mogelijk zetmeel/suiker.
Ze kreeg vroeger Havens Green Vet en Coolmix, maar deze hebben respectievelijk 44% en 37% suiker/zetmeel. Ze at deze wel heel graag, maar ze staat op rust en is al te dik dus vind ik deze geen optie om bij te geven.
Mijn oog viel op de Marstall Vito (10,7% suiker/zetmeel) en de Marstall Naturel (kan nergens de waarden van vinden bij deze muesli).
Wat zouden jullie aanraden qua muesli's om bij te voeren (met zo min mogelijk suiker/zetmeel en melasse).
Tamadine schreef:Ik lees dit topic al eventjes mee...
Maar toch vind ik het wel een beetje een vreemde zaak dat er zoveel verschil kan zitten in de zakken. Ik hoor nu al echt meerdere mensen over plakkerige zakken. Dat moet toch niet kunnen?! Mijn inziens moet de kwaliteit gewoon altijd goed zijn. Het is nu niet meer dat het eens een keertje gebeurd, want zo te horen hebben echt meerdere mensen hier last van.
Zelf geef ik een ander merk meusli, ook zonder melasse en toevoegingen, die voer ik inmiddels al ruim een jaar en nog nooit gehad dat er zakken plakkeriger waren ofzo...
Is er misschien een reden waardoor dit komt?