Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katinkatjuh schreef:Ik loop en heb stage gelopen op dressuur en sgw stallen, en daar krijgen de paarden vaak nog veeel meer
merrieveulen schreef:maar goed, grasbuiken hadden ze niet, eigenaar ook weer blij.
Isapaardje schreef:merrieveulen schreef:maar goed, grasbuiken hadden ze niet, eigenaar ook weer blij.
En daardoor leken ze slank en dus gezond
Wendel87 schreef:Ik was namelijk ergens wezen kijken voor bijrijden maar dat paardje had 100kg overgewicht. Is dat niet gewoon zielig?
Wendel87 schreef:Wat is acceptabel qua overgewicht? Hoeveel kg 'mag' een paard overgewicht hebben en wanneer wordt het te erg?
Isapaardje schreef:Wendel87 schreef:Ik was namelijk ergens wezen kijken voor bijrijden maar dat paardje had 100kg overgewicht. Is dat niet gewoon zielig?
Waarschijnlijk dat ze daarom een bijrijder zoeken ... om het dier beweging te geven.
Van stilstaan vallen ze niet af.
En zolang je het gedoseerd aanpakt, zal het alleen maar steeds beter gaan met dat paard.
lynn_Joy schreef:Hoi,
Ik heb een haflingermerrie die de laatste tijd weer wat dikker begint te worden. Ze krijgt samen met een Nrps en 3 kleine shetjes ongeveer 1,5 baal hooi per dag. Dit is ongeveer onbeperkt. Hiernaast krijgt ze net geen hele kilo haver, met een beetje zeewier erbij. Ik ben nu aan het twijvelen of ik de haver zou stoppen en haar alleen een sumervit koek zal geven en het hooi dan.
Ik wil alleen niet dat ze heel erg sloom ervan wordt. Ze krijgt namelijk 6 a 7 dagen per week een goed uur beweging, maar omdat mw wat problemen heeft uit het verleden is het erg moeilijk als ze sloom word haar te stimuleren om nog te lopen. Vroeger stond ze gewoon een heel uur stil en je kreeg haar met geen mogelijkheid vooruit, ik wil hier niet in terug vallen. Ook heeft ze een blessure gehad en als ze te weinig beweegt valt ze er weer in terug. Ze staat trouwens op een groot stuk waar ze zelf veel kan lopen.
In de zomer heb ik niet zo veel problemen met haar gewicht, ze stond toen op een grote kale wei en kreeg alleen 1 kilo haver.