Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Franka_Vosje schreef:Zo doe ik het dus ongeveer...![]()
Al die kruiden koop ik bij de paardendrogist...anders wordt het wel heel veel werk.
Mijn menu:
Pavo's Nature's Best (handje vol) , Muesli vergelijkbaar met de Vito (Happy Hoof, helaas niet in Nederland verkrijgbaar) Equi weide mix (o.a. rozenbottel, kamille, meidoorn, paardebloem), Brandnetel, zeewier, MSM en magnesium. Met een druppie lijnzaad/zonnenbloemolie erdoor (omega 3 6 en 9) Dit in een bak, dat is mijn 'krachtvoer'.
Verder een mixje maken van wat luzerne, een appeltje, wat kruiden uit de moestuin (pepermunt, tijm, rozemarijn, lavendel, snoeisel van aarbeienplanten), een stronkje of paar bladen boerenkool, worteltje, wat riet en een paar slappe takjes berk of wilg.
Dat is de 'snoeptrommel'.
Daarnaast hooi, zowel in de stal (waar ze in en uit kunnen lopen), een hooinet op de paddock, een paar flinke wilgentakken in de bak, en een plak hooi in een Hartog bak (geen geknoei) in het ienimimie winterweitje wat ze lekker kapot mogen raggen terwijl de rest herstelt voor het voorjaar....
Kunnen ze lekker lopen om hun kostje bij elkaar te scharrelen.
's avonds voor extra erbij nog 2 kg Hartog compact gras....
Ach ja hobby he..![]()
*voelt zich af en toe net een kruidenheks*
DinkeyGirl schreef:Waarom voer je compactgras erbij en niet alleen hooi? Ik zag dat meer mensen hier dat deden, die gaven bijvoorbeeld helemaal geen hooi maar alleen compactgras.
SuperRoos schreef:ireentjuh, uit de ponybrok halen ze weinig energie, wil je suikerarm voeren omdat je paardje ergens gevoelig voor is?
_steef_ schreef:/*
Naar spul dus dat melasse! En waar is het eigenlijk goed voor? Weet iemand dat?
Morrie schreef:je bedoelt natures best en cerevit van Pavo?
Heb ik beide doorgemeten, beide ongeschikt voor mijn paard, er zit ook van alles in wat ik hem nooit zou willen voeren, zoals knoflook..... en een vrij hoog eiwitgehalte en heel veel suiker in verhouding (zie www.pavo.nl )