Foxy123 schreef:Iemand een idee wat de kostprijs is van hooi op het veld ter plekke, in Frankrijk en Duitsland? Ik speel met het idee om een vracht te kopen...
Ben ik ook benieuwd naar. Dus ik volg je even.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spaansepony schreef:Foxy123 schreef:Iemand een idee wat de kostprijs is van hooi op het veld ter plekke, in Frankrijk en Duitsland? Ik speel met het idee om een vracht te kopen...
Ben ik ook benieuwd naar. Dus ik volg je even.
Foxy123 schreef:Iemand een idee wat de kostprijs is van hooi op het veld ter plekke, in Frankrijk en Duitsland? Ik speel met het idee om een vracht te kopen...
Betaal nu 150 euro voor een grote baal
Poekkie schreef:Foxy123 schreef:Iemand een idee wat de kostprijs is van hooi op het veld ter plekke, in Frankrijk en Duitsland? Ik speel met het idee om een vracht te kopen...
![]()
![]()
Hoe zwaar zijn die en hoeveel dure edelstenen zitten erin verwerkt?
Ik koop rechtstreeks een vracht van het veld elk jaar. Midden belgie, dus frankrijk of duitsland weet ik niet. Prima, droog hooi waar ik heel blij mee ben.
Vorig jaar 2 euro per klein baaltje betaald (normale prijs 2,5 maar ik kreeg korting), 35 voor een pak voordroog van 250 kg (kurkdroog) en 45 euro voor de grotere pakken van rond de 350-450 kg, ook heel mooi hooi.
Geen idee wat de prijzen dit jaar gaan doen. Maar ik krijg er meestal wel heel wat af omdat ik al in maart een vracht reserveer die onmiddellijk gebracht kan worden als ze klaar is. Gaat om 30-50 grote balen en 200-350 kleintjes, dus best wel wat.
kiki1976 schreef:Grond is echt al droog. Vandaag hier (kop NH) nu gelukkig weer regen en een wat hogere nacht temperatuur.
Gras hier op de weide (zandgrond) groeide ook veel minder door de koude nachten. Stal eigenaar was het land ivm droogte al aan het beregenen.
Hier hadden we naast de schaarste dat ze opeens het hooi bar slecht aten. In principe zouden we het prima redden totdat er weer nieuw hooi was. Maar als ze weigeren hele balen te eten![]()
Nu heeft een hele fijne leverancier die de balen ondanks geopend terug neemt, maar hij zelf wel door zijn voorraad heen.
En er is echt niets aan te zien. Mooi hooi, ruikt gewoon top. Dan eten ze een baal weer wel, of maar half. Rare is ze eten het al de hele winter.
Gelukkig heeft ze connecties en had iemand nog balen over, gewoon de normale prijs en bracht ze nog ook. Dus die zorg is weer weg en hebben we genoeg.
lizy29 schreef:Foxy123 schreef:Iemand een idee wat de kostprijs is van hooi op het veld ter plekke, in Frankrijk en Duitsland? Ik speel met het idee om een vracht te kopen...
Op dit moment ligt de prijs hier in Frankrijk nog op zo’n €100/ton maar ga er maar gerust van uit dat dat omhoog gaat als je er al aan kan komen. Er word weer een droge zomer verwacht en zelfs nu zien we al te weinig groei in het gras vergeleken met vorige jaren. Veel boeren zouden normaal nu hun oude voorraad verkopen om ruimte te maken maar ik hoor veel om me heen dat ze dat nu vasthouden omdat ze verwachten minder te kunnen hooien dit jaar. Ook wij hebben besloten ons hooi niet te verkopen zodat we zeker weten genoeg hooi voor onze dieren te hebben.
lizy29 schreef:Warmte hebben we wel gehad maar we missen regen. Het is nu al droog en de verwachting is weer een enorme droge zomer. Het begint nu eindelijk een beetje te regenen bij ons dus we duimen dat het gras gaat groeien.
kimmie261 schreef:dit is de prijs dit jaar in voorbestelling hier in de buurt:
Nehme Vorbestellungen an:
Heurundballe 35€
HD-Balle 3€
Wickelballe 40€
Maar als er goed geoogst wordt ,en er is zoals er nu is, nog zat over van vorig jaar dan kunnen die prijzen nog wel omlaag gaan...