beatje schreef:Een zak bietenpulp kost 8 euro bij de aveve.Dus om daar nu alles voor af te zoeken.
En hoe krijgen julie nu je voer op stal dan? je neemt toch gewoon een kar de winkel mee in schuift je zakken er op en zo je auto weer in. Je hoeft er toch geen kilometers mee te wandelen?
Ik weet niet waar je woont maar de Horta is een soort welkoop en zit door heel belgie,die verkopen ook van alles.Vind ze wel iets duurder als de aveve.
Horta wist ik niet, dank je! Zo te zien zit de dichtsbijzijnde op een goed half uur enkele rit.
Mijn voer ga ik nu bij mijn fouragehandelaar 5 min verderop halen. Daar neem ik meestal de lichtere zakken en hij de zwaardere (vriendelijke man!) En liggen de zakken ongeveer op navelhoogte, kunnen dus direct zo de auto in gesleurd en op stal laat ik ze gewoon de kruiwagen in vallen. Voor de aveve is het echt van de kar omhoog de auto in sleuren. Dat is niet zo 'gewoon' en vanzelfsprekend als die zak zo'n 45% van je eigen gewicht is. Zou ik nooit voor alle paarden kunnen volhouden. Maargoed, voor deze gaat we zien wat we kunnen vinden en nemen we dit soort dingen wel voor lief.