Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
blackflicka schreef:Kreeg vandaag naar me hoofd,als je geen dierenarts kan betalen moet je ook geen dieren houden.
Nou ja zeg wie vraagt erom om werkloos te worden,niemand toch?.
Begrijp ts wel een beetje dierenarts is duur en die kun je ook niet voor elk wissen wasje halen.
De mijne had eiwit tekort dit is,vastgesteld zonder bloed onderzoek misschien moet ts eens goed naar haar voer kijken en daarmee iets gaan doen.
Het is maar een idee.
En niemand heeft een geldboom in de tuin staan dat is ook zo,veel mensen mijden de zorg al,omdat ze dat al niet kunnen betalen,het is erg naar maar wat doen we eraan,het leven is gewoon verrot duur.

simongek schreef:En niet naar huisarts omdat het geld kost? Neem aan dat je in nl woont en dan kost het je helemaal niets.
Ik vind het paard van ts erg arm bespierd wat alleen door betere/andere training kan veranderen. Wel ook erg schraal maar daar zijn ook zat tips voor gegeven.
. Awwijk24 schreef:Iedereen heeft andere eisen aan het houden van paarden en andere grenzen en ik vind wel wat we dat moeten accepteren van elkaar zonder elkaar egoïstisch te noemen omdat iemand om welke reden dan ook keuzes maakt.
Ik vind wel dat de basis goed moet zijn. In dit topic klopt het verhaal gewoon niet en dat is het enige wat me irriteert. TS spreekt zichzelf constant tegen en wil niks. Waarom open je dan een topic vraag ik me af.
Dat iemand zijn baan verliest vind ik peroonlijk geen reden voor verkoop. Misschien heeft ze wel op korte termijn een baan weer en dan heb je je paard voor niks weg gedaan. Zolang je de basis dingen niet ontwijkt als entingen en ontworming, smid, tandarts en ziekte symptomen is er toch niks aan de hand. Ik heb juist respect voor mensen die er voor kiezen zelf een stapje terug te doen om dit aan hun paard te besteden en kliniek rekeningen in termijnen betalen al helemaal! Beter dan die mensen die gewoon om financiële redenen niks doen terwijl ze weten dat hun paard wat mankeert.
Ik zelf heb tot februari zelf een eigen paard gehad. Ik brak mijn rug en moest hem verkopen ivm zijn jonge leeftijd en ik niet meer mocht rijden t eerste half jaar. Ik heb de mazzel gehad altijd in een luxe positie te zitten waardoor ik om de 2 jaar bloed kon laten trekken. De tandarts 2 of 3x per jaar kon komen en al dat soort dingen maar evenveel begrip voor de mensen die wel wat meer op hun geld moeten letten!

Prutsmuts schreef:Ik heb absoluut respect voor mensen die alles opzij zetten voor hun paard. Maar wanneer een paard zorg behoeft en je dat niet kunt bieden omdat je geen geld te besteden hebt dan noem ik dat egoïstisch.
Er zijn idd ook genoeg mensen die wel geld hebben en die zorg ook niet bieden maar dat is een ander verhaal. Sta ik natuurlijk ook niet achter.
Maar goed, hier gaat het topic niet over...