Algae vitalis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nef1985

Re: Algae vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:31

Ik ben ook zeer te spreken over AV. Mijn paard had last van zeer slappe mest,liet heel vaak natte scheten(kwam echt ook daarna waterdun uit) en zeer onrustige darmen. Na ruim een week (moest ff de juiste hoeveelheid vinden) begon de mest aanzienlijk beter te worden en de natte scheten ed. namen ook af. Nu ruim 4 weken verder is de mest weer bijna altijd goed. Heel soms iets zachter,maar verre van wat het was. De natte scheten en onrustige darmen heb ik ook al tijd niet meer gehoord!
Mijn paard is nu ook een heel stuk fitter en zit duidelijk beter in haar vel! Raadt dit spul dan ook zeker aan... Het is voor ons paard in ieder geval de oplossing(heb echt hiervoor al vanalles geprobeerd,maar niks hielp) Kortom: TOP!!!!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:32

Die positieve verhalen zijn mooi om te lezen.
Mijn paard is geopereerd en dat gaat gepaard met de nodige antibiotica. Ik denk dat ik hem straks ook een kuur AV ga geven om zijn darmen weer op orde te brengen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:44

Ik ben ermee gestopt.
Mijn haflinger werd er iets te vrolijk en energiek van helaas
Die energie ging hij tegen mij gebruiken.
Zag overal ineens hele families kabouters
Niet meer te hanteren helaas

Dus hij deed het prima maar op een verkeerde manier gebruikte hij zijn energie.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:18

Ben er erg tevreden over, ik had een emmertje mee genomen van een ruitersport winkel die helaas met paardenspullen stopt. Mijn beide ponies die vaak mee gaan naar wedstrijden hadden op de trailer vaak dunne vieze mest. Nu is deze mooi droog en houd ik ze beiden ook beter op gewicht, fijn spul !

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:40

Ook ik ben er mee begonnen. Alleen twijfel ik nu over de dosering. Als ik het goed heb is 1 volle schep voor 200 kg, dat zou betekenen dat mijn fries zeker 3 schepjes moet krijgen. Hier ben ik mee begonnen maar dit is echt veelste veel, de helft blijft in de voerbak liggen. En daarvoor is het toch echt te duur. Nu doe ik 2 schepjes en een scheut olie. Ben benieuwd hoe veel die van jullie krijgen?
Tot nu toe merk ik nog niet echt verschil. Maar voer het nu een week, dus daar is nog niet zo veel over te zeggen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:46

Hier is een schep voldoende voor 500 kg?
Of geef je de maximale dosering?
Je kan het evt door wat bietenpulp,geweekte wiesencobs of andere slobber doen..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:53

Het hangt er vanaf wat de klachten zijn,maar in de meeste gevallen is 10gr/100 kg voldoende...een volle maatschep is ongeveer 50 gram.
Een paard van 600 kg,geef je dan dus een schepje met een klein kopje.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:15

Ah vandaar, heb gewoon niet goed gerekend ( is ook niet mijn sterkste kant :o ).
Ga ik dat proberen, lijkt me ook beter.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:51

Mijn paard heeft een darminfarct gehad en heeft op het gras erg snelle slechte mest.
Zou AV een oplossing zijn voor haar probleem?
Ook heeft ze na een dag gras nog al eens vage klachten die duidelijk te maken hebben met het vele gras.
Papagroom wil je mij ook een mailtje sturen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:35

kan je dit ook bij geven als je al een supliment magnesium incl,vitamine e en selenium geeft? of kan ik beter eerst dat opmaken en daarna dat geven?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:05

Je kunt het er wel naast geven,maar dan de andere supplementen wel gelijkmatig afbouwen...het is de bedoeling dat je paard de vitamines zelf uit zijn voer op neemt...Goed voer is dus erg belangrijk.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:06

Hmmm lastig die van mij is knetter fit enkel met drie scheppen toch natte scheten en water langs de billen. Hij staat nu sinds deze week binnen, kan ik de dosering nu ophogen? Ben ook een beetje bang dat die er een beetje klaar mee is en straks het niet meer wil eten. Hij produceert niet veel darmgeluiden dus dat is positief normaal was keihard voor de algea.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:40

Chesss schreef:
Hmmm lastig die van mij is knetter fit enkel met drie scheppen toch natte scheten en water langs de billen. Hij staat nu sinds deze week binnen, kan ik de dosering nu ophogen? Ben ook een beetje bang dat die er een beetje klaar mee is en straks het niet meer wil eten. Hij produceert niet veel darmgeluiden dus dat is positief normaal was keihard voor de algea.

Ik weet niet wat voor paard je hebt,máár je geeft genoeg voor een paard van 1500kg......dat kan idd problemen geven.
Mijn advies is,drie tot vijf dagen stoppen,en ,,uitgaande van een paard van 500/600kg,,,verder gaan met +/- een tot anderhalve maat schep.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:23

@ Chesss: is het geen optie een plek te zoeken waar hij altijd buiten kan zijn? Dat lijkt bij jou DE trigger te zijn toch?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:51

OK dank je wel. Mijn KWPN er is wel 800 kilo.
Ik ga een aantal dagen stoppen zoals je adviseert.

@ninx als het zo makkelijk was dan had ik dat al gedaan, maar probleem is echt veel gecompliceerder

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:20

Natuurlijk is het veel complexer. Maar je hebt al goede vooruitgang gezien toen hij buiten liep en ziet weer achteruitgang wanneer hij naar binnen moet.
Wat er verder dan nog meer speelt: die winst kun je alvast meepakken door een buitenplek te zoeken?
Was toch ook een paard met maagzweren, ook dan zal de stress van binnen staan niet gunstig zijn.
Veel sterkte en wijsheid!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:51

Ninx schreef:
Natuurlijk is het veel complexer. Maar je hebt al goede vooruitgang gezien toen hij buiten liep en ziet weer achteruitgang wanneer hij naar binnen moet.
Wat er verder dan nog meer speelt: die winst kun je alvast meepakken door een buitenplek te zoeken?
Was toch ook een paard met maagzweren, ook dan zal de stress van binnen staan niet gunstig zijn.

Kunnen we nu gewoon weer on topic?!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:55

Nouja.. Ninx geeft gewoon een vriendelijk advies wat ik alleen maar kan toejuichen. Mijn zenuwpees is enorm opgeknapt mentaal en fysiek van 24/7 buitenspelen. Nu nog een klein beetje hulp van de Algae vitalis en tadaaa een fijn paard :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:22

Chesss schreef:
Ninx schreef:

Kunnen we nu gewoon weer on topic?!

Dat is ontopic.
Ik deel dit vanuit ervaring, omdat ik denk dat anderen daar wellicht iets aan hebben.
Ik weet niet waarom je daar boos over wordt?
Wanneer je al 3 jaar bezig bent met medicatie en supplementen wil je op een gegeven moment misschien een rigoureuzer stap zetten? Het lijkt me dat zowel jij als je paard dat niet eeuwig volhouden.
Ook hier spreek ik weer uit ervaring.
Doe er uiteraard mee wat je wil, maar word niet boos wanneer iemand met de meest voor de hand liggende oplossing komt.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:36

Kunnen we nu gewoon weer on topic?![/quote]

Dat is ontopic.
Ik deel dit vanuit ervaring, omdat ik denk dat anderen daar wellicht iets aan hebben.
Ik weet niet waarom je daar boos over wordt?
Wanneer je al 3 jaar bezig bent met medicatie en supplementen wil je op een gegeven moment misschien een rigoureuzer stap zetten? Het lijkt me dat zowel jij als je paard dat niet eeuwig volhouden.
Ook hier spreek ik weer uit ervaring.
Doe er uiteraard mee wat je wil, maar word niet boos wanneer iemand met de meest voor de hand liggende oplossing komt.[/quote]

Ik ga niet meer op jou reageren. Ik heb hier niet om gevraagd. Mijn paard is niet geschikt voor 24/7

degolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:04

Ik ben gisteren gestart met het geven van Algea Vitalis en zal mijn ervaringen met jullie delen.
Mijn pony is echt een alleseter, maar ik had gisteren toch wel wat moeite om hem alles te laten opeten.....wie heeft er tips??

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:34

Die van mij eet het ook niet zo. Wel in een mix van bietenpulp, luzerne en vitaminebrok (aangelengd met warm water).

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:30

Nou ja zeg Chess,kan het niet wat vriendelijker..Volgens mij zijn alle paarden geschikt voor 24/7 buiten mits er goede voorzieningen zijn om het paard het comfortabel te maken..Volgens mij is het vaak eerder zo dat de eigenaar niet geschikt is voor 24/7 buiten..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 22:43

En in de wei groeit algae vitalis of zo dan? Want dat is het onderwerp van deze discussie, jammer dat dat weer aangegrepen wordt voor een naturals discussie......

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:52

Billy schreef:
En in de wei groeit algae vitalis of zo dan? Want dat is het onderwerp van deze discussie, jammer dat dat weer aangegrepen wordt voor een naturals discussie......

Mallerd...