Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Voor zover ik weet is natuurlijke vitamine E ook alleen los te koop: https://horseflex.nl/product/vitamine-e ... gIzufD_BwE
In plaats van een balancer zou je in jouw geval als je de kwaliteit van je hooi kent ook ervoor kunnen kiezen om alleen aan te vullen wat ze missen als ze zonder gras staan, zoals vitamine E. Want als ze alles al uit ruwvoer halen dan weet je ook vrij specifiek wat ze missen als ze van het gras gaan.
xyzutu2 schreef:Welke soort stond toch ook al in dit topic? Dus dat de d- (natuurlijke) variant beter wordt opgenomen dan de dl- (synthetische) variant, of heb ik over iets heengelezen?
@ MissWeeny; dat moet je zelf uitzoeken helaas, op basis van of er een d of dl voor staat.
Citaat:Waardeloze vitamine E gebruikt in de studie!
De SELECT studie gebruikte voor hun onderzoek de niet natuurlijke chemische vorm van vitamine E ( dl-alpha tocoferol acetaat) in een dosering van 400 IU per dag.
Elke keer als u een “l” achter de “d” ziet bij een vitamine E product, gooi het in de vuilnisbak, daar waar het hoort! Deze vitamine E molecule is synthetisch gemaakt van steenkool en typisch een product van Duitse farmaceutische bedrijven als Bayer en BASF. Het heeft weinig of geen waarde als antioxidant en is waardeloos voor de menselijke gezondheid. Dit was bekend, lang voordat de SELECT studie is gestart.
Dit is erg gelijklopend met een eerder onderzoek over betacaroteen, de uitslag daar was dat betacaroteen het risico op longkanker, bij rokers die betacaroteen namen, verhoogde! Ook hier weer werd voor het onderzoek een chemische synthetische betacaroteen gebruikt, gemaakt, door BASF, van acetyleen gas en gemaskeerd als voedingssupplement
Cambiar schreef:Sorry, ga idd, verder doen in mijn topic.
Was niet mijn bedoeling voor topic vervuiling, maar wou gewoon beetje meer bos door de bomen zien. Kudde van totaal verschillende paarden te voederen is geen sinecure.
Ik ga verder dus geen topic vervuiling meer doen.
Sorry daarvoor.