Welke vitaminebrok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Welke vitaminebrok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 15:44

Ik kan je wel wat opsturen, heb nog genoeg staan. Ik weet hoe frustrerend het is om elke keer een zak voer te hebben staan wat niet gegeten wordt.
Voordeel van de faser light is dat je er ook slobber van kan maken. Als hij het droog niet eet, zou je dat ook nog kunnen proberen :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:47

Wauw dat zou super zijn, ik PB je even!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:52

bertine37 schreef:
Heeft iemand ervaringen met

http://www.purepaardenvoeding.nl/produc ... us-secret/

Ik lees dat er 20 mg biotine in zit per dag

Ja, ik voer het nu. Bij mijn paard is het lastig naar binnen te krijgen, het ruikt ook...bijzonder.
Maar hij doet het er verder wel goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:33

Ik voerde dat ook, goed spul maar mijn pony eet het nauwelijks..
Dus nu over op pure feed balancer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:50

Ninx schreef:
Wat voor medicatie heeft hij Safina? (Excuses wanneer ik er overheen gelezen heb)

Die van mij krijgen geen medicatie. Hebben ze bij mijn weten ook nergens voor nodig. :)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:43

Heb nu de balancer besteld, ben benieuwd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:42

Ik heb een 6 jarige haflinger staan, die eigenlijk niet zoveel voer nodig heeft.
Ze krijgt nu 'sochtends een half handje muslie van Pavo Nature's én 'savonds een half handje,
dit is meer omdat de andere paarden voer krijgen, en zij dan toch beetje het idee heeft dat ze wat krijgt.
Na het harde werken krijgt ze als beloning of een half handje, of iets lekkers.
Buiten het voer heeft ze volledige weidegang met stripbegrazing, en staat ze de hele dag van (7:00 - 18:00) buiten. Op stal naast de muslie krijgt ze ook nog goed hooi. Hiervan krijgt ze ook al wat minder!

Nu 2 maanden geleden is ze op onverklaarbare wijze kreupel geweest. Hiervoor heeft ze een week medicijnen gehad & een week verplichte stal rust. Dit ging niet over, en zijn we naar de kliniek geweest vooor vedere onderzoek.
De dierenarts gaf al aan, dat ze "lekker vol" is, en minder moest gaan voeren.
Hij had totaal geen idee wat ze al kreeg, en "schrok" dan best wel toen ik zei dat ze 2x per dag een half handje krijg. Dat is bijna helemaal niks zei hij!

Nu heb ik overlegd met hem, om te stoppen met de muslie, en dan vitaminebrokjes te gaan geven, zodat ze wel haar vitamine & mineralen binnen krijgt.

Nu was mijn vraag, wat is nou echt een goede vitaminen brok zonder toegevoegde suikers e.d?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:59

Ik ben altijd tevreden geweest met de pavo vital complete omdat daarvan maar 100 gram per dag nodig is.
Kost maar 0,21 cent per dag.
Dat er dan een ietsje suiker in zit is niet zo belangrijk want het is maar 100 gram !
Maar ga nu over naar de balancer waarvan 200 gram nodig is. De balancer is voor mij beter afgestemd op de tekorten in het hooi en heeft meer ingrediënten voor een goede hoefgroei. Mijn paard heeft een hoefprobleem.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:43

Zo, hele topic doorgeworsteld :+ . Maar nog niet voor mezelf duidelijk wat nu het beste bij ons zou passen. Ik geef ze nagenoeg niks, maar ja, das natuurlijk uhm, bijna niks 8-) . Als ik jullie hoor is het het beste om gewoon eens wat te gaan proberen in kleine verpakkingen? Mij spreekt de force en de balancer het meeste aan.
Ik geef idd ook pulp en lucerne ivm vulling en darmwerking (beide twee handjes, maar moet nog kijken of dat niet teveel/te weinig is). Verder altijd energie zat dus daar hoeft het ook niet voor. Hebben jullie evt nog tips?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:01

Oke, bij onze brokkenboer geweest en die vertelde dat ze behoorlijk slecht bevoorraad worden door Marstall en dat hij de force niet standaard heeft ..
Tips hoe dit aan te pakken?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:05

Via internet bij Marstall zelf bestellen?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:14

lieke2 schreef:
Oke, bij onze brokkenboer geweest en die vertelde dat ze behoorlijk slecht bevoorraad worden door Marstall en dat hij de force niet standaard heeft ..

http://www.marstall-shop.nl/nl/plus/force

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:35

lieke2 schreef:

hier omgeving Delft hetzelfde verhaal. De marstall leverancier zegt geregeld langs te komen maar komt dan niet.

als je in de buurt had gewoon had je mijn emmertje force over kunnen nemen, mijn verwende shet moet het niet..........

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:12

@ingrid, als de mijne het lust, regel ik wel een manier om m over te nemen (tenminste, ik neem aan dat ie niet al jaren oud en open is :+ )

@kabouterdans, das op zich wel een goeie maar moet dan eigenlijk al meer gaan bestellen wil het 'leuk' blijven. Ik wilde eigenlijk 4 kg doen om te proberen want dalijk blieft ze het niet...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:17

Lieke 2: nee hoor, net 2 weekjes open en 4 x geprobeerd tot nu toe. Nu ff paar dagen niet omdat hij last heeft van gebit maar morgen nog keertje proberen.
Wat moet je anders weer geven he.........

ik probeer dus nog heel ff, misschien beetje mengen met handje muesli al lijkt hij dat ook al niet zo lekker te vinden........zucht

zit nog te denken opeens; stalgenoot van me geeft Red Cell aan haar shetten. Iemand van jullie die dat ook doet ?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:22

Mocht je m over een paar weken ofzo nog kwijt willen dan meld je het nog maar een keer.
Red Cell, nog nooit van gehoord, sorry

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:25

Is goed Lieke2 !

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:53

Mmm, even een vraag die niet helemaal hier past. Wat zijn nog meer Marstall producten die geen energie opleveren maar die ik erbij zou kunnen bestellen? Zie door de zakken die ene zak zeg maar niet meer :+. Zat zelf te denken aan faser light. Corn werd ze in het verleden pittiger van, vito heb ik hetzelfde idee (maar nog niet goed kunnen testen). Maar wellicht hebben jullie suggesties?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:56

Faser light is echt de lichtste muesli die ze hebben qua energie. Daar zal je paard echt niet drukker van worden.

foscy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:57

lieke2 schreef:
Mmm, even een vraag die niet helemaal hier past. Wat zijn nog meer Marstall producten die geen energie opleveren maar die ik erbij zou kunnen bestellen? Zie door de zakken die ene zak zeg maar niet meer :+. Zat zelf te denken aan faser light. Corn werd ze in het verleden pittiger van, vito heb ik hetzelfde idee (maar nog niet goed kunnen testen). Maar wellicht hebben jullie suggesties?

Faser light zit inderdaad weinig energie in, ook bij de Marstall IJslander Robust Muesli is dit het geval, deze zijn perfect voor sobere rassen :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 02:01

Je kunt al je voer via internet bestellen via Rene Wielens.
Dat doe ik jaren en ben erg tevreden. Veel keus, goed advies en ik hoef de deur niet uit.
Ik heb net de ultimate Balancer van D&H binnen

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:59

Alvast bedankt! Zal het vanavond eens bekijken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 08:08

Lieke: faser light. Ik voer het ook en de mijne stuitert al snel van voer. Ik merk niks aan hem.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:23

Iemand hier misschien nog interesse in 1,5 kg your horse trace poeder ( om te proberen misschien ) ?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:45

Maar........hoe erg is een scheve calcium/fosfor verhouding nu echt? Of een beetje suiker?

Ik heb het echt over vitamine brokjes he. Ze krijgen er maar zo weinig van, is dat dan echt gelijk zo'n probleem?