Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Levita30 schreef:@ ch_ntii123
mag gehakseld ruwvoer wel? Als je bijvoorbeeld Fibra nat maakt is het aardig makkelijk te eten. En krijgt je paard toch wat ruwvoer en dus structuur binnen voor de darmen wat de gezondheid zeker ten goede komt. Waarschijnlijk als een structuurrijk product met wat "prik" gaat voeren neemt hij de SP ook beter op. Door enkel slobber te voeren, worden de darmen steeds minder actief en wordt de opname van het voer in de darmen minder. Daarom zie je paarden net na de overstap naar slobber echt opbloeien omdat de darmen nog actief zijn maar na verloop van tijd wanneer er niet genoeg "prik" meer binnen komt worden de darmen niet meer geprikkeld en zie je de paarden terug vallen. Meer gaan voeren heeft dan weinig zin......
ch_ntii123 schreef:Ik was vandaag bij de welkoop en daar verkochten ze grasbrok.. Mij werd verteld dat als dit uit elkaar valt, het dan nog klein stengelig is.. iemand ervaring? Leek mij topspul alleen niet als het toch nog stengelig is.
Pavo SpeediBeet eet hij wel goed, vandaag ook even twee proef verpakkingen meegenomen (bij weeer een andere winkel).. Jammer dat ze dit nog niet overal verkopen.
Mona81 schreef:Mijn shet voer ik het ook, de Speedibeet. Voor hem is het ook voor het "aanzetten". Ik vind het zelf stinken, maar hij vindt het heerlijk. Ik vraag me af of jullie dit ook hebben: op de verpakking staat mengen 1 staat tot 5 water, maar dan blijft het heel waterig, bij jullie ook? (ook na 20 minuten weken nog)
ch_ntii123 schreef:Maar daar komt hij al niet van aan.. Ik moet bijna 7 kilo geven waar hij al bijna niets op doet..
Citaat:Het product heet Subli® Seniores Priores en moet geweekt gevoerd worden en wel ± 1 kg product per 100 kg gewenst lichaamsgewicht per dag.
Mona81 schreef:Mijn shet voer ik het ook, de Speedibeet. Voor hem is het ook voor het "aanzetten". Ik vind het zelf stinken, maar hij vindt het heerlijk. Ik vraag me af of jullie dit ook hebben: op de verpakking staat mengen 1 staat tot 5 water, maar dan blijft het heel waterig, bij jullie ook? (ook na 20 minuten weken nog)
Marcella schreef:ch_ntii123 schreef:Maar daar komt hij al niet van aan.. Ik moet bijna 7 kilo geven waar hij al bijna niets op doet..
Tja maar je geef het ook in plaats van het ruwvoer dus ja dan zal je zeer waarschijnlijk ook veel moeten geven.
Ruwvoer berekening is 1,5% van het gewicht paard wat je minimaal moet voeren.
Even van de site gehaald.Citaat:Het product heet Subli® Seniores Priores en moet geweekt gevoerd worden en wel ± 1 kg product per 100 kg gewenst lichaamsgewicht per dag.
Eigenlijk zou je eens moeten kijken hoeveel 1 kg geweekt weeg dan kan je ook precies berekenen wat je paard nodig zou hebben. En je zou moeten weten hoeveel je paard weegt.
Marcella schreef:ch_ntii123 schreef:Maar daar komt hij al niet van aan.. Ik moet bijna 7 kilo geven waar hij al bijna niets op doet..
Tja maar je geef het ook in plaats van het ruwvoer dus ja dan zal je zeer waarschijnlijk ook veel moeten geven.
Ruwvoer berekening is 1,5% van het gewicht paard wat je minimaal moet voeren.
Even van de site gehaald.Citaat:Het product heet Subli® Seniores Priores en moet geweekt gevoerd worden en wel ± 1 kg product per 100 kg gewenst lichaamsgewicht per dag.
Eigenlijk zou je eens moeten kijken hoeveel 1 kg geweekt weeg dan kan je ook precies berekenen wat je paard nodig zou hebben. En je zou moeten weten hoeveel je paard weegt.
Ik geef het mijn fjord om net iets meer die bovenlijn op te vullen naast het ruwvoer heb namelijk voor het eerst sinds jaren een slanke fjord. Afhankelijk van het werk kwart tot halve schep.
ch_ntii123 schreef:Ik was vandaag bij de welkoop en daar verkochten ze grasbrok.. Mij werd verteld dat als dit uit elkaar valt, het dan nog klein stengelig is.. iemand ervaring? Leek mij topspul alleen niet als het toch nog stengelig is.
Pavo SpeediBeet eet hij wel goed, vandaag ook even twee proef verpakkingen meegenomen (bij weeer een andere winkel).. Jammer dat ze dit nog niet overal verkopen.
elinebakker schreef:Nou ik heb net twee emmers gehaald. Heb een handje gemixt met wat lucerne, pony valt er op aan maar begint na een tijdje te smakken en heeft wat moeite met weg krijgen. Kan aan hem liggen, tis een moeilijke eter ondanks dat alles lekker vindt. Genoeg voor twee weken testen dus ik ga het op verschillende manieren proberen te voeren!
Jessix schreef:ch_ntii123 schreef:Ik was vandaag bij de welkoop en daar verkochten ze grasbrok.. Mij werd verteld dat als dit uit elkaar valt, het dan nog klein stengelig is.. iemand ervaring? Leek mij topspul alleen niet als het toch nog stengelig is.
Pavo Podo Grow bijvoeren. Dat geven ze de paarden ook op de Paardenkamp in Soest en daar zien ze er allemaal tip top uit. Mijn paard deed het ook niet goed op alleen pulp, grasbrok of SP. Hij had gewoon meer nodig. Met Podow Grow is hij ontzettend opgeknapt en eindelijk weer goed op gewicht.