Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:58

er zit veel te weinig glucosamine in,zonde van je geld. het is 711 mg per 9 gram.
als je het 2x daags voer krijgt je paard slechts 1,422 gram binnen, de ondergrens voor goede werkzaamheid is 7 gram,hier heb je dus niets aan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:09

Iemand ervaring met de Lubrichon Platinum?

Dat is degene die mijn DA adviseert. 116 euro voor iets van 40 dagen, duur dus...... :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:10

De suplementen die dierenartsen adviseren zullen ze zelf ook vaak hun provisie van ontvangen ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:39

In dit geval niet want als ik het online wil bestellen dan ben ik precies hetzelfde bedrag kwijt.
Daar had ik al naar gezocht :9

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:08

Dat kun je pas met zekerheid zeggen als je de marge van het product kent. Je weet niet waar de DA het voor ingekocht heeft ;-)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:09

ik vind de glucosamine niet zo hoog gedoseerd,56,7 gram is 1 dosering en daar zit 5 gram glucosamine in

ik heb er geen ervaring mee,maar ik zou hem zelf te laag gedoseerd vinden,en als je een paard hebt die een moeilijke eter is,dan is ruim 50 gram poeder best veel door het voer

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:12

TinePine schreef:
Dat kun je pas met zekerheid zeggen als je de marge van het product kent. Je weet niet waar de DA het voor ingekocht heeft ;-)

Als ze zelf precies het zelfde bedrag kwijt is zou het mij niet uitmaken of ik het dan via de da of direct bestel.. Misschien zelfs nog wel liever bij de dierenarts (en als hij er dan provisie voor krijgt, zou me niet uitmaken, voor mij persoonlijk scheelt het dan niets).

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:15

Mij zou het ook niet uitmaken, want ik ga toch uit van de expertise van de DA.
Ik doelde alleen op de uitspraak dat omdat het dezelfde prijs is iemand er geen provisie op zou hebben. Het kan best zijn dat hij op merk A meer verdient dan op merk B. Zelfs als Merk A een lager verkoopprijs heeft.

brick2061

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:42

Ik gebruik al jaren de Glucosamine Speciaal van Phyto Horse Balance in combinatie met Duivelsklauw online te koop bij Homeopaard.nl

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:42

@ TinePine: was ook niet mijn bedoeling om je stelling onderuit te halen :). Kan inderdaad zo zijn dat dierenarts er wel iets van provisie voor krijgt ondanks dat het voor dezelfde prijs wordt aangeboden

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:54

Het is ook bijna niet online te kopen maar ik heb 1 a 2 online shops gevonden die het wel verkopen. De prijs blijft gelijk als die de DA mee heeft genoemd.

Ik ga eerst de Primeval op maken en dan beslissen wat de volgende wordt. Als het iets voordeliger kan zijn dan graag want nu ik geen baan meer heb moet ik toch dingen tegen elkaar afwegen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:01

Waarom kiezen jullie niet voor die van Vitella hoge dosering van de zingende smid? Ben gewoon nieuwsgierig. Die van mij doet het er goed op en is heel voordelig en puur naar mijn mening.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:51

Voor mij is dat het geval omdat ze (veel) meer krijgt dan alleen glucosamine, daarnaast ben ik een beetje huiverig om te veranderen. Ik heb nu een paar dagen getest zonder extra duivelsklauw en het blijkt dat ze toch wel eea nodig heeft om lekker in haar vel te zitten. Dan moet ik dat er ook weer extra bij gaan geven, waardoor ik, denk ik, niet goedkoper uit ga zijn dan nu.

Wat voer je per maand van de Vitella (in euro's) en hoeveel glucosamine zit er dan in per portie?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:34

Ik voer een schepje van ongeveer 11 gram per dag. Het is 98.9 procent glucosaminesulfaat.
Het kost me ongeveer 8 euro per maand ruim genomen.
Ik heb nu een 5 kg verpakking voor 120 euro. 11 gram nodig per dag dus. Doe ik meer dan een jaar mee. Moet het wel droog wegzetten.ik schep het in een kg verpakking.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 17:52

bertine37 schreef:
Waarom kiezen jullie niet voor die van Vitella hoge dosering van de zingende smid? Ben gewoon nieuwsgierig. Die van mij doet het er goed op en is heel voordelig en puur naar mijn mening.

Die van mij dus ook. Ik voer het nu 2 maanden en ben erg tevreden. Paard ook lijkt me zo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:55

bertine37 schreef:

ik kies dit product niet omdat ik niet op de site kan vinden hoeveel gram zuivere glucosamine sulfaat er per dosering in zit!
Ik wil de hoogste dosering namelijk.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:59

Dit staat op de site
98,80 procent glucosaminesulfaat.

GLUCOSAMINE Hoge dosering

Productinformatie:
Glucosamine beschermt het kraakbeen en houdt gewrichten soepel, elastisch en beweeglijk. Glucosamine wordt via de darm in de bloedbaan worden opgenomen en zal via het bloedplasma het gewricht bereiken. Glucosamine verbetert de structuur van kraakbeen waardoor het vocht in het kraakbeen beter wordt vastgehouden en soepel blijft. Mogelijk remt Glucosamine de ontsteking in het gewrichten. Samen zorgen die effecten ervoor dat het gewricht soepel beweegt en de schokken beter gedempt worden. Glucosamine heeft geen nadelige bijwerkingen. Men dient Glucosamine tenminste 4 - 10 weken toe te dienen voordat het resultaat merkbaar wordt.

Samenstelling:
98,80% glucosamine sulfaat - KCl

Gebruik:
Mengen door het krachtvoer of de slobber in de aangegeven hoeveelheid (1 afgestreken maatschep 8 ml = 8 g, 5 ml = 5 g, 3 ml = 3 g. bij voorkeur verdeeld over twee of meer dagdelen.

Naast het gebruik van Glucosamine bevelen wij Chondroïtine en Omega 3-6-9 olie aan.

Dosering:
volgens onderstaand schema. Na 4 tot 10 weken de dosis afbouwen tot de onderhoudsdosering.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:45

Dimple schreef:
Iemand ervaring met de Lubrichon Platinum?

Dat is degene die mijn DA adviseert. 116 euro voor iets van 40 dagen, duur dus...... :o

Lubrichon producten komen uit exact dezelfde fabriek als Grand Meadows, alle doseringen, ingrediënten, inhoud en teksten komen 1 op 1 overeen. Je betaalt alleen wat meer omdat het dan in een exclusieve pot met exclusieve naam zit die bij de DA te krijgen is ;)

http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... nergy.html

http://www.med4vets.com/contents/nl/p129.html

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:01

Zit zelfs in dezelfde emmer zo te zien, alleen met een andere sticker.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:50

bertine37 schreef:

omdat ik de pharmahorse heb en die ook puur is,en goed bevalt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:54

Remember, dat wist ik niet, wat een goede tip zeg! Dank je wel!

Meteen even gekeken, maar het scheelt toch weer een paar euries. Ik ga nu de primeval opmaken en eens goed afwegen wat ik ga doen. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer :o

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:32

Grand Meadows lijkt me echt wel een fijn merk :j, ik heb een pot van die Synergy hoog gedoseerd opgevoerd en ga nu kijken of en hoe ik verder ondersteunend iets ga voeren. Paard had/heeft blessure aan ligament op de rug en afwijkende stand in 2 halswervels (aangeboren, maar wel verhoogde kans op artrose). Rug is ok bevonden om weer op te gaan bouwen, hals is niks aan te doen en veroorzaakte de blessure ook niet, we vermoeden dat hij daar ook geen last van heeft.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:40

Ik vind pardoes sowieso wel een fijne website, ben inmiddels ook echt fan van de producten van equimins :j
Vooral de antiklit spray, werkt beter dan cowboy magic. En de duivelsklauw en msm creme.
*offtopic modus uit*

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:23

Talk2Vicky schreef:
Ik ben uiteindelijk bij NAF superflex 5 star uitgekomen. Mons krijgt dit nu vanaf juni 2012 en in september ben ik voorzichtig gaan stappen met hem. Ik merkte kwa beweging dat hij veel soepeler was (ondanks het lang stilstaan). Ook zijn draf was vooruitgegaan, hij leek veel comfortabeler te lopen. Alleen vertrouwde ik zijn been nog niet. Werd na een paar weken de stap opbouwen toch weer warm. Daarom heb ik besloten om hem de rust te geven (hij wordt immers 19 jaar in april!). Tegen mei wil ik weer voorzichtig proberen maar ik merkte voor zijn peesblessure dat zijn gewrichten steeds minder soepel waren. Daar heeft hij nu geen last meer van.

NAF superflex 5 star blijf ik daarom geven. Ookal zou ik in mei toch tot de conclusie komen dat we niet meer kunnen rijden. Ik merk dat Mons er veel prettiger mee loopt iig.

Zelfde verhaal hier, mijn oudere kwpn merrie liep afgelopen najaar ineens wat minder lekker. Vooral rechtsachter kwam niet goed meer mee en ze toonde ook dat ze pijn had. Volgens mij was de basis een botprobleem, maar daarnaast kreeg ze op haar voorbenen een lichte peesontsteking. Toen ben ik begonnen met Superflex te geven en binnen 2 weken liep ze weer als normaal. Mevrouw is inmiddels 20 en weer zo gek als een deur :). Het komt uit op ongeveer 20 euro per maand, dat valt dus wel mee. Nu maar hopen dat ze er goed op blijft reageren, want we zijn nog lang niet zat van buitenritjes maken!

brick2061

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:08

Bij Homeopaard.nl:

Glucosamine Speciaal is een aanvullend diervoeder welke gegeven kan worden als extra aanvulling bij gewrichten, kraakbeen, bindweefsel, spieren, pezen en banden. Glucosamine/Chondroïtine complex bevat zuiver haaienkraakbeen. Glucosamine speciaal is een samenstelling van hoogwaardige grondstoffen.
Samenstelling: o.a. Glucosamine 45.000.00 mg/k, Chondroïtine (zuiver haaienkraakbeen) 50.000.00 mg/k, MSM Zwavel 80.000 mg/k, Calcium, Magnesium citraat, vitamine C, boswelia serrata.

Prijs 1000 gr € 49.50 €
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DUIVELSKLAUW: De wortels van de duivelsklauw bevatten onder andere de stof gluco-iridoïden.
Paarden met gewrichts problemen kunnen deze stof nodig hebben voor soepele gewrichten.

Duivelsklauw 2,5 ltr (+ 1.6 kilo) € 45,95