Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Airborn schreef:oh, schitterend paard, schitterende conditie! Nette 3 denk ik. Vind haar op de ribben precies goed zo, ook omdat ze iets weggeboven staat. Kont is netjes, hals is met deze houding niet zo goed te beoordelen. Veel zwaarder zou ik dr qua vet niet doen, wel wat bespiering natuurlijk naar mate ze ouder word, maar voor nu: schitterende conditie, en schitterend paard ook.
edit, ik vind dit een heel mooi voorbeeld van een paard waarbij de ribben licht te zien zijn wat verder niet mager is, wel buikvulling heeft en in schitterende conditie is. Dusdanig dat ik bijna zou zeggen, zet deze foto bij de openings post als voorbeeld.
merrieveulen schreef:Airborn schreef:oh, schitterend paard, schitterende conditie! Nette 3 denk ik. Vind haar op de ribben precies goed zo, ook omdat ze iets weggeboven staat. Kont is netjes, hals is met deze houding niet zo goed te beoordelen. Veel zwaarder zou ik dr qua vet niet doen, wel wat bespiering natuurlijk naar mate ze ouder word, maar voor nu: schitterende conditie, en schitterend paard ook.
edit, ik vind dit een heel mooi voorbeeld van een paard waarbij de ribben licht te zien zijn wat verder niet mager is, wel buikvulling heeft en in schitterende conditie is. Dusdanig dat ik bijna zou zeggen, zet deze foto bij de openings post als voorbeeld.
ik denk dat ik uitleg nodig heb... op de filmpjes wordt een twee omschreven als sportconditie qua vetscore, een 3 is een wat rijker gevuld recreatiepaard. persoonlijk vind ik het betreffende paard te slank om te omschrijven als 'een vol recreatiepaard'.
verder ben ik het helemaal met je eens, paard is in superconditie, daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen voor hun eigen dieren. ik zou het dus alleen eerder een 2 noemen dan een 3.
Citaat:als ik de billen op de aparte foto's zie lijken ze behoorlijk massief. een dergelijke foto geeft een betrouwbaarder beeld als je wat verder weg gaat staan en dan inzoomt. nu worden de billen letterlijk opgeblazen, vooral op de bovenste foto. kijk je op de derde foto (van recht erachter) dan geeft het al een heel ander beeld. even simpel zou ik de bovenste foto zeker een 4 geven, de andere een 2,5/ 3. op de derde foto zie je nog mooi de vorm van het kruis en een paar rechte stukjes. de C-vorm is keurig en ik zie zeker geen appelkont. op de standfoto van nu vind ik het een vol paard, voor het ideale zou er wel wat af mogen maar het paard is ook mooi bespierd. op de foto van een jaar terug is ze wat schraal maar niet mager, een conditie zoals je 'm bij eventingpaarden wel tegenkomt, alleen dan met wat meer bespiering.
maar goed net wat ik zeg, ik wil een paard toch wel voelen voor er echt iets betrouwbaars over te zeggen is. iedereen ziet het verschil wel tussen graatmager en moddervet, maar ik mis hier en daar toch echt wel wat nuance.
Airborn schreef:Je bent echter zo gewend aan dat ze te dik is, wat heel logisch is, dat dat voor jou veel sneller lijkt als extreem laag.