Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:o0eefje0o schreef:denk dat het voor veel bokkers ook erg leerzaam is om te zien van verschillende paarden en rassen wanneer een paard te dik is!
Dat denk ik ook.
Dan lijkt het me wijs om zo een topic te maken.
LADPR schreef:Ik zie helemaal niet zoveel dikke paarden hier in de omgeving.
Wel veel mensen die een paard veel te vet noemen omdat een paard een hooibuik heeft maar de ruggegraat erop ligt.
Ik zie om me heen enkel dat de buik als graadmeter aangehouden wordt of het paard wel of niet te dik is. Vind dat best eng. Die van mij hebben hooibuiken, niks mis mee. Maar toch echt geen vet. Volgens de omgeving zijn ze dus vet. Maar mijn merrie had er wel van de zomer de ruggegraat opliggen, ze was dus echt heel schraal. Maar nee omdat ze een hooibuik had was ze vet. Zal wel aan mij liggen maar ik snap al die mensen niet haha.
Weidebloem schreef:LADPR schreef:Ik zie helemaal niet zoveel dikke paarden hier in de omgeving.
Wel veel mensen die een paard veel te vet noemen omdat een paard een hooibuik heeft maar de ruggegraat erop ligt.
Ik zie om me heen enkel dat de buik als graadmeter aangehouden wordt of het paard wel of niet te dik is. Vind dat best eng. Die van mij hebben hooibuiken, niks mis mee. Maar toch echt geen vet. Volgens de omgeving zijn ze dus vet. Maar mijn merrie had er wel van de zomer de ruggegraat opliggen, ze was dus echt heel schraal. Maar nee omdat ze een hooibuik had was ze vet. Zal wel aan mij liggen maar ik snap al die mensen niet haha.
Ik heb altijd begrepen dat paarden voornamelijk van gras een grasbuik krijgen, maar van een hooibuik heb ik nog nooit gehoord. Kunnen paarden een hooibuik krijgen? Dan moeten ze wel continu heel veel hooi eten? Hoe kan het dan zijn dat ze mager is op haar rug?