Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Caballos, ik weet idd wel wat er in de HH brokken zit ! Ik wist alleen niet dat het echt helemaal vermalen is. Bij grasbrokken zie je vaak echt nog wat langere vezels, niet zo kort als meel zeg maar.
madamX schreef:Maris schreef:Caballos, ik weet idd wel wat er in de HH brokken zit ! Ik wist alleen niet dat het echt helemaal vermalen is. Bij grasbrokken zie je vaak echt nog wat langere vezels, niet zo kort als meel zeg maar.
Dat is bij HH ook het geval; het wordt niet tot meel vermalen. Gewone grasbrokken bevatten zelfs minder vezels dan die van HH.
Ing__ schreef:Ik ha ook over stappen op healthy herbs van voergezond, ik ben alleen benieuwd welk type jullie voeren?
Kom er qua verschil in de types brok niet goed uit
Maris schreef:Caballos, ik weet idd wel wat er in de HH brokken zit ! Ik wist alleen niet dat het echt helemaal vermalen is. Bij grasbrokken zie je vaak echt nog wat langere vezels, niet zo kort als meel zeg maar.
Darkness85 schreef:* Winter situatie: Een paard dat overdag in de paddock staat en 's nachts op stal, wat hooguit 2x in de week licht (30min) bereden word. En misschien nog 1x gelongeerd met losse touwtjes. Dus een paard wat weinig beweging krijgt.
* Zomer situatie: Een paard dat 24/7 op een normale wei staat, (niet te vet / niet te schraal) wat hooguit 1x in de week bereden word.
Wat voor voer van HH is daar geschikt voor. Mijn gevoel zegt de weidebrok. (De gewone, niet de plus) Ik wil een brok waar niet te veel in zit. En meer iets wat ik hem kan geven zodat hij ook kan mee eten met de rest. Hij is nl nog steeds ietsje te rond. En hij doet in principe geen fluit. Ook wil ik kijken of met dit voer het schuren is een keer weg gaat. Hij schuurt nl al vanaf dat ik m ken (12 jaar inmiddels) af en toe flink aan z'n staart.
Darkness85 schreef:Ik ga een proef verpakking van de weidebrok bestellen. Eerst eens kijken of hij het te nassen vind.![]()
Als dat t geval is dan bestel is een grote zak. Ook de drainagekuur is het overdenken waard. Dat is dan alleen wel een prijzig kuurtje aangezien ik de grote verpakking van 3KG moet hebben ter waarde van 70,15. Want met de verpakking van 1KG doe ik 2 weken. (Paardje weegt 700KG)