Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:56

Flosje446 schreef:
Iemand hier al een keer Faser-light van Marstall uitgeprobeerd?

tis net op de markt dus echte ervaringen op langere termijn zal je nog niet vinden...

binnekort komt er bij ons op stal wat een verkoop punt is een vertegenwordiger langs.
als ik iets weet wat zijn verhaal is dan laat ik t wel weten!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:58

De mijne krijgt Marstall Champion. Dit levert energie op basis van olieën en geen overbodige suikers ;) ...
Ik ben er erg tevreden over!! :)
Ik bestel het en dan wordt het op stal afgeleverd, echt ideaal.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 07:56

elmo1 schreef:
kaatje89 schreef:
Ik snap daar ook niks van. Er is bij mijn pony verder ook helemaal niks veranderd qua voer of noem maar op. Maar goed waar het aan ligt?? Zijn een paar andere pony's op stal die nu ook schuren. Maar waarom?

Rui?

Maar echt tot bloedens toe? Dat doet namelijk alleen die van mij. En dat vind ik behoorlijk extreem..
Toen ik hem net kocht had hij volgens die man eczeem, maar toen heeft hij ook nooit tot bloedens toe geschuurd en deze hele zomer ook niet meer geschuurd, zonder deken..
Dus vind het vreemd dat ie nu wel zo erg schuurt.

Britt

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:06

Het paard van mijn stalgenootje had dat ook, die had gewoon zoveel gifstoffen en suiker opgebouwd in zijn lijf wat hij niet meer kon afbreken. Een goede reinigingskuur, eens per half jaar, heeft hem ontzettend geholpen. Niet meer schuren, geen olifantenbenen meer, etc.
Kan nu zelfs weer op de wei zonder problemen (dierenarts had gezegd dat ie maar 24 uur per dag op stal moest staan).

Is natuurlijk wel wat extremer dan bij jullie, maar het kan nooit kwaad denk ik..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:18

BrittKitt, heb die van mij idd begin van het jaar zo'n kuur gegeven. Denk dat ik dat nog maar een keer ga doen. Als het daar niet voor helpt dan heb ik dat iig wel weer geprobeerd.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:27

Ik ben weer aan het twijfelen geslagen...

Ik voer nu de Equifyt Natural Base. Equifyt claimt ook 100% puur te zijn, geen melasse te bevatten etc.
Maar ik nam een hapje van een brokje (ja, ik proef ook het eten van mijn paard :P )en ik schrok ervan hoe ontzettend zou het is. Ook de luzerne die erin zit heeft een filmlaagje erover, dus toch melasse / iets anders met suiker?

Nu had ik een proefzakje van Marstall Naturell gekregen en dat proeft ten eerste al veel minder zout, maar ik vond het wel wat 'stoffig' door gruis wat er in zat.
Mijn paard werd er wel erg blij van en at met veel meer smaak de Naturell dan de Natural Base.

Dus, ik overweeg nu om de Naturell te gaan geven. Maar dan komt het volgende: Mijn paard is gevoelig op dr luchtwegen en toen liep ik tegen de Sinfonie aan. Maar daar zit dus sowieso wel melasse in. Voordeel is wel dat je het warm (Geweekt) kunt voeren en dat de kruiden voor de luchtwegen dan extra hun werk doen.

Maar goed, waar hebben jullie goede ervaringen mee en wat zouden jullie doen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:38

Je kan de gevoeligheid van de luchtwegen proberen te verzachten met een supplement.

Mijn merrie met stofallergie krijgt een 50/50-verhouding van de Cornmuesli en de Amino Sport-muesli. Ter ondersteuning van haar luchtwegen krijgt ze Easy Breathing van Naf in kruidenvorm.

Als je denkt dat je paard gaat reageren op het gruis in de Naturell zou je kunnen overwegen om de muesli iets vochtig te maken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:59

ik heb ook net een mail gestuurd voor een voerschema voor mijn paard

hij is weer op de rit en ik denk dat de western een goede keuze voor hem zal zijn
ben benieuwd wat voor advies ik krijg!

ook mijn stalhoudster wil haar paard op Marstall en ook daar een voer advies voor gevraagt

ik heb de mazzel dat een pas nieuwe paardenzaak vlakbij dit merk verkoopt :D
is voor mij 10 minuutjes met de auto.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:00

Ik voer ook de sinfonie bij, elke dag een kopje, maar merk niet echt dat het helpt ofzo. Ik vind het wel erg lekker ruiken en mn pony eet het ook goed dus voer deze zak nog op en dan kijk ik wel weer. Is toch duur spul als het niks doet :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:31

ik ben ook gestopt met de sinfonie, dacht eerst dat het misschien wel wat deed, maar toen ging ze hoesten en dat veranderde niet, ook niet met meer sinfonie geven...
daarnaast vond ze het op een gegeven moment niet zo lekker meer, dus nu geef ik weer gewoon slobber na het rijden...
't is best prijzig inderdaad...

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:38

Ze komen bij mij iedere twee weken op vrijdag brengen, zo luxe. Ik wordt de woensdag ervoor gebelt en dan brengen ze het op vrijdag. Super gewoon! Paarden eten het goed.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:04

Nouvel schreef:
ik ben ook gestopt met de sinfonie, dacht eerst dat het misschien wel wat deed, maar toen ging ze hoesten en dat veranderde niet, ook niet met meer sinfonie geven...
daarnaast vond ze het op een gegeven moment niet zo lekker meer, dus nu geef ik weer gewoon slobber na het rijden...
't is best prijzig inderdaad...

jij voert de western ,is dat een fijne meusli?

ik denk erover om het mijn paard ook te geven.
hier kost deze 14,25 euro per zak.
maar je voert er niet veel van.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:12

ja ik voer de western, kost hier nu ook 14,25

bevalt op zich goed, maar ik merk eigenlijk weinig verschil met de muesli's die ik hiervoor heb gevoerd van andere merken...

fijne vind ik wel dat hier ook geen haver in zit maar wel extra vit E
en ze eet het goed, en dat was met de vorige muesli's ook wel eens minder...

Zsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:34

Ik gebruik Marstall ~Faser light, Mijn merrie is erg temperamentvol en kan niet tegen suikers ik ben er erg tevreden over.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:37

Ok, thnx voor de adviezen over de sinfonie! Dan ga ik toch de naturell eens aanschaffen. Daarvan at ze goed, dus die lust ze iig! :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:51

is er een email adres bekend van langwerden.
iemand idee of ze in amsterdam ook leveren?
heb 2 bedrijven in de buurt gevonden waar ik t kan halen maar beide erg file gevoelig... dus zou t liever thuis krijgen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:52

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:55

Ik weet niet of je problemen hebt met bellen, zo niet, zou ik gewoon even bellen. Dan heb je sneller een antwoord. :)

Karin heeft de link al gegeven, zie ik.

Aangezien ze bij mij in Friesland ook voer afleveren, denk ik dat ze ook wel richting Amsterdam gaan. Maar dat kan Langwerden je precies vertellen. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:56

Gaan ze vanuit Hengelo ook naar Friesland? Dan zou Amsterdam idd ook nog wel eens mogelijk zijn. :j

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:02

ga ze wel even bellen.
thanks.

de seniorplus kan je ook geweekt geven toch?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:03

Yep, dat verbaasde mij ook al enorm! Ik ben via de Nederlandse Marstall-site doorverwezen naar Langwerden.
Hun Marstall-vertegenwoordiger (om het zo maar te noemen) is toen bij mij langs geweest voor een voeradvies. Ik ben dik tevreden over Langwerden! +:)+

Ik krijg keurig om de vier weken een telefoontje of ik nog een bestelling heb. Als dat niet het geval is, bellen ze 2 weken later nog eens op verzoek. Ze komen zelfs voor één zakje voer langs.
Laatst bijgewerkt door Puera op 17-09-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:04

George Massen toevallig? Ik ben erg over hem te spreken, erg betrokken man, ik spreek hem nog wel eens. :j

Yup, ik word elke twee weken gebeld, dan rijden ze mijn route. Bij mij komen ze ook voor één zak. Mijn stalbaas bestelt er overigens inmiddels ook.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:06

:j Die is inderdaad bij mij geweest. Heb 'm een aantal maanden later nog een keer gebeld omdat ik niet helemaal tevreden was over de verhouding van de muesli's (Amino Sport en Corn). Kreeg keurig een duidelijk onderbouwd verhaal.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:57

Heb je ze toevallig al gebeld kevje06? Ik woon ook in Amsterdam en vraag me ook af of ze hier leveren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:58

hoelang duurt het voor je een mail terug krijgt met een voer advies?