Ik ga het vandaag voor het eerst aan mn paardje geven! kijken wattie er van vind...
Ni_en_ke
Geplaatst: 14-03-10 14:21
gister heeft mijn paardje voor het eerst gesprongen, toen dacht ik van: laat ik hem nou eens als beloning een lekker winterbiertje geven! Nou volgens mij vond hij het alleen al stinken hahaha (net als zijn bazinnetje) hij begon helemaal te snurken en te briezen hahaha hij wilde er zo snel mogelijk bij weg! Toen heb ik er nog appeltjes en peentjes door gedaan allemaal in the mix! Maar nee, hij hoefde het niet:(
Gaf mijn paarden het regelmatig.. heb nu een pont gekocht en ga daar zo heen ook die moet er aan gaan geloven..
Ze krijgen er een mooie vacht van en het is goed voor ze als het maar met mate is
Maxima2010
Geplaatst: 14-03-10 18:03
Ik heb ook eens een paard gehad met blaasontsteking, na de kuur van de DA adviseerde hij mij idd ook om (tijdelijk) een flesje bier door zijn voer te doen. Ik heb geen idee welk merk ze het lekkerste vinden
NoireIdylle
Geplaatst: 14-03-10 22:20
Gaf na bv wedstrijd of zware training altijd al een slobber als extraatje; alleen maak het nu aan met een blikje bier ipv water, gewoon van de Appie (euroshopper) dacht 35 cent per blijkje. En ze zijn er dol op! Halve voerschep slobber van Subli met 1 blikje gemixt.
Ik zet wel vóór ik de ponys ga halen het bier in de emmers klaar, zodat het meeste koolzuur eruit is Als de ponys dan aan het werk zijn geweest en uit staan te hijgen dan maak ik er een soort van slobber van en dan krijgen ze het.
Mijn pony's krijgen ook 1 oudbruin biertje per week. Wel door het slobber. En wat vinden ze het lekker
meliza
Geplaatst: 14-03-10 22:43
Onze shetlander drinkt zomers samen met mijn man een biertje Als wij zomers achterthuis zitten laten we hem wel eens bij ons lopen. Als er dan een flesje bier staat begint hij te zeuren,dus hebben we een plastic flesje voor hem gepakt en daar wat in gedaan. Het is een mooi gezicht een paar heren en een pony aan de bier ik heb nooit geweten dat het zo goed voor hem is, hij mocht van mij altijd maar een klein beetje. Zal tegen mijn man zeggen dat hij hem vaker uit moet nodigen deze zomer
Ohja goed idee, dit deed ik vroeger ook.......was het helemaal vergeten. Dit gaat weer door mijn prutje van bietenpulp-luzernebrok-grasbrok en muesli heen
Akecheta
Geplaatst: 14-03-10 23:36
Hallo,
Geweldig, had er nog nooit van gehoord om een paard bier te geven! Ga het eens proberen door de slobber. Denk wel dat ie het lust, want paardje is nl een alleseter. Eerst tanden erin, en daarna pas kijken of dat wel een goed idee is Ik lig al om nadat ik één wijntje op heb Maar goed, ik weeg ook geen 600 kg.
Ni_en_ke
Geplaatst: 15-03-10 01:08
@Victory2000: Nou, ik weet niet precies wat voor bier het is, er staat op dat het een zoet bruin biertje is! Heb het zelf niet geproefd hahaha!
Nike is wel heeeeel kieskeurig met zijn eten hoor, hij wil qua paardensnoepjes ook alleen vazuintjes, echt geen anderen die spuugt hij gewoon weer uit.
Maar toen ik vandaag weer op stal was, had hij het toch allemaal op, misschien moest hij gewoon een paar uur wennen aan de geur ofzo hahaha! Dus ga het binnenkort nog een keertje proberen!
kimmekuh
Geplaatst: 15-03-10 16:12
heeft alcohol vrijbier het zelfde effect? of is het echt het alcohol wat het bloed verdunt en op die manier de dikkebenen weg gaan ? vindt het heel apart nog nooit hiervan van gehoord:P
Emmy2
Geplaatst: 16-03-10 18:09
Hahah geweldig! Nog nooit van gehoord! Ga het nu meteen even proberen! Kom straks wel verslag doen..:p
na heelhet topic gelezen te hebben heb ik 1vragje het zou helpen tegen stalbenen maar zou het ook helpen tegen zucht. door een aanstaande kleine. want ze begint al weer te vormen.
Emmy2
Geplaatst: 16-03-10 21:33
Hahah nou ze vonden het HEERLIJK! De emmer was helemaal leeg! Zal het nu af en toe vaker geven!
Marleen74
Geplaatst: 16-03-10 21:35
Momo,geen idee....Mijn merrie heeft wèl bier gehad tijdens de dracht en had gèèn zucht. Of dat met elkaar te maken had??? Emmy,leuk ja......weer een traktatie die gezond is!
Olympia96
Geplaatst: 17-03-10 22:51
En lekker dat ze het vond!
frangelica
Geplaatst: 18-03-10 00:18
ik dacht ook dat het een of ander grapje was maar ga bij me vriend twee flesjes pikken.....heb er tenslotte 2 ben benieuwt of ze het lusten