Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
#Ymke# schreef:Opsturen vind ik helemaal niet handig, als ik erachter kom dat ik voer nodig heb wil ik het zo kunnen halen. Maar wat is reteduur?
. Er is zóveel aanbod, niet te geloven! #Ymke# schreef:Maisvlokken krijgt ie al weken, maar ik weet niet of het kwaad kan om die in combi met subli zonder & merriebrok te voeren.
Marcella schreef:Moet ook zeggen het Marstall Naturell vond ik nogal muf ruiken en de Subli Zonder lekker kruidig. Ruik het iedere keer weer als ik het deksel van de ton open maak.
Vind de luzerne van Subli ook kruidig ruiken.
Niisj schreef:Ymke, ik denk ook dat hij eerder druk word van de mais dan van de gerstemix ...
Mais bevat heel veel zetmeel. Zetmeel word omgezet in suiker= explosieve energie voor snelle krachtprestaties, echter een dressuurpaard moet langdurige energie uit zijn voeding halen voor duurprestaties. Deze langdurige energie word o.a gehaald uit vetten & vezels.
fransje23 schreef:Niisj schreef:Ymke, ik denk ook dat hij eerder druk word van de mais dan van de gerstemix ...
Mais bevat heel veel zetmeel. Zetmeel word omgezet in suiker= explosieve energie voor snelle krachtprestaties, echter een dressuurpaard moet langdurige energie uit zijn voeding halen voor duurprestaties. Deze langdurige energie word o.a gehaald uit vetten & vezels.
Gerst is ook een graan en bevat dus ook vel zetmeel.
Wat is het zetmeel& suikergehalte van Mijten Gerstemix? Ik heb een tijd Herbamix van Mijten gevoerd maar ben daarmee gestopt omdat mijn paard het er niet helemaal lekker op deed.
Niisj schreef:Uhu klopt maar maïs bevat veel meer zetmeel dan gerst.
Bovendien is het zetmeel dat in maïs zit moeilijk verteerbaar voor een paard. Het lichaam moet dus beter zn best doen om de zetmeel te gaan verteren en verbruikt daar meer energie bij= paard word uiteindelijk magerder dan dat hij bijkomt.

aslo schreef:HiPro heeft Conditioner Booster te koop. Ook op basis van mais.
Speciaal voor (zogende) merries die te veel afvallen, paarden die nog te schraal zijn en naar de keuring moeten, paarden die te schraal zijn en flink aan moeten komen. We hebben begin dit jaar onze merrie dit ruim 2 maanden gevoerd en ze is toen zeker een kleine 50 kg aan gekomen. Tis een voorwaartse merrie maar kon niet zeggen dat ze nog 'heter' op werd. Tis ons goed bevallen.
TabeR schreef:aslo schreef:HiPro heeft Conditioner Booster te koop. Ook op basis van mais.
Speciaal voor (zogende) merries die te veel afvallen, paarden die nog te schraal zijn en naar de keuring moeten, paarden die te schraal zijn en flink aan moeten komen. We hebben begin dit jaar onze merrie dit ruim 2 maanden gevoerd en ze is toen zeker een kleine 50 kg aan gekomen. Tis een voorwaartse merrie maar kon niet zeggen dat ze nog 'heter' op werd. Tis ons goed bevallen.
hoeveel kost dat?
want dat mijn merrie mager is ligt, aan het veulen wat ze heeft gehad..