Van Vitalbix werd hij knetterdruk. Ik vind het nog steeds een mooie vitaminebrok maar niet voor de mijne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cardy schreef:Interessant topic.. Hier al lange tijd zoekende naar echt goed passend voer. Merrie komt in de winter hele dagen buiten en zomers dag en nacht op het land. Heeft in de winter maanden onbeperkt hooi.
Ze valt gauw af in de winter en lijkt de eiwitten(?) te missen die ze wel in de zomer van het gras krijgt.
Zou haar graag op minder suikers willen zetten en het liefst alleen een vitamine brok icm lucernebrok.
Vind Vitalbix een erg mooi product, ben alleen bang dat ze hier niet genoeg aan zal hebben.
Wat zijn jullie ervaringen met Vitalbix voor paarden zoals de mijne?
Cardy schreef:Dankjewel voor je reactie. Ik ben dus ook bang dat het voor haar niet genoeg zal zijn.. hebben het een paar maanden geleden geprobeerd met een andere vitaminebrok en gewone lucerne, maar daar viel ze van af en deze lucerne liet ze staan.
Ze staat nu op de lucerne brok met Cavalor strucomix senioren verdeeld over 5 voerbeurten, maar vind dat de cavalor te veel suiker heeft.
Ze komt overigens gelukkig wel weer aan en er zit nu eindelijk weer een laagje vet op de ribben.
Gizeppie schreef:plutolover schreef:Tja.. voordat Vitalbix op de markt was, leefde paarden ook door op goedkoper merken..
En t is niet dat ik perse goedkoper wil.. maar ik moet meer geven om aan de energie te komen die ik wil... en met bijv een ander merk geef ik minder..
Vitalbix beweert dat ik 1/3e minder krachtvoer nodig heb.. maar ik moet juist meer geven.. sinds ik Vitalbix active geef, is mijn al flegmatieke hafje nog flegmatieker.. terwijl hij meer krijgt...
Helaas lust m’n haf de care fore life niet. En die van Cavalor spreekt me niet aan. Te weinig magnesium
Merken die ik intressant vind.. zijn niet te koop in de buurt...
Dat is voor mij idd hetzelfde. Niet in deze omgeving te koop. En van vitalbix moet ik veel meer geven.
plutolover schreef:ow dat zelf samenstellen vind ik intressant, wist niet dat het bestond. Ik ga eens naar kijken
ik helaas niet de voedingskennis van een voedingsdeskundige. Maar ga er eens in verdiepen
diesel_ schreef:zijn er hier mensen die overgestapt zijn van vitalbix naar iets anders?
Mijn paard wilt de DC niet meer eten...
Ik dacht aan de marstall faser light, maar daar moet ik best veel van voeren, mijn paard weegt namelijk 650 kilo.
De pavo vital vind ik niet zuiver, gemaakt van citruspulp = sinaasappelschil en daar zitten veel bestrijdingsmiddelen in.