Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:39

Ik had trouwens een keer een heftige reactie van een paard op appelazijn. Hij was wel beheersbaar, maar op het randje van exploderen. Net dat punt tussen super showbink en explosief in. Was wel heel spectaculair om op te rijden toen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:43

Ik heb nog 2 proefzakjes staan, in principe voer ik ze op, weggooien vind ik ook weer zonde, maar mocht er iemand zijn die ze over wil nemen.... Ik woon in Culemborg, paard staat in Vianen, kan dus in beide plaatsen opgehaald worden voor 4 euro.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:00

Is ook fijn voer. 1 tinker doet het super en de ander niet. Wel jammer want ze vindt het lekker. Ben benieuwd wat pavo gaat zeggen

Trailblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:04

Vandaag heb ik C4L gekocht voor mn shetlander die met artrose problemen sukkelt, ik ben benieuwd hoe ze reageert *\%/* . Ze lust het in ieder geval graag en een beetje aktiever :):) zou goed voor haar zijn. Ik ben benieuwd :D

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:42

Ik ben eigenlijk zo benieuwd of iemand nou echt kan verklaren waarom paarden er drukker van worden.
Dat is echt een gedeelte wat ik niet snap,wat zit erin wat zo'n effect heeft!!!!!
Vraag mijzelf ook af of het misschien kan komen omdat het voer gemengd word.....
Ik geef alleen maar dit voer en natuurlijk hooi/gras
Wat betreft mok want dat zag ik ook voorbij komen dat gaat bij mij super maar ik sebacil ook omdat het pas na een tijdje zich uit dus het kan dan wel droog weer zijn maar wij hebben het onwijs nat gehad voor die tijd.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:00

Mok kan ook bij het ontgiften horen :)

Ik ben ook wel benieuwd naar een verklaring,maar het voer is niet bepaald hoog in energie dus ben bang dat ze het bij pavo ook niet weten..Missschien is het inderdaad een reactie op de collageen,maar dat is juist nou zo mooi dat het erin zit vind ik :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:52

Ik kan geen verklaring bedenken om eerlijk te zijn, enige wat ik kan bedenken mss is dat het idd zo is dat de paarden zich fitter voelen in een keer en daar een evenwicht in moeten vinden. In principe geldt eiglijk ook dat je een voer 6 weken moet voeren voor je erover kan oordelen. dus zonde dat iedereen gestopt is, want voor hetzelfde gaat het gedrag ook zo weer over. tegenwoordig krijgen dieren amper de kans om zich aan te passen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:56

Ik gaf er niks naast en lang gegeven maar probleen bkeef

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:00

pleiada schreef:

Ik ben ook wel benieuwd naar een verklaring,maar het voer is niet bepaald hoog in energie dus ben bang dat ze het bij pavo ook niet weten..Missschien is het inderdaad een reactie op de collageen,maar dat is juist nou zo mooi dat het erin zit vind ik :)

Waarom zou je graag collageen in je voer willen hebben?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:15

Cemlys schreef:
Ik kan geen verklaring bedenken om eerlijk te zijn, enige wat ik kan bedenken mss is dat het idd zo is dat de paarden zich fitter voelen in een keer en daar een evenwicht in moeten vinden. In principe geldt eiglijk ook dat je een voer 6 weken moet voeren voor je erover kan oordelen. dus zonde dat iedereen gestopt is, want voor hetzelfde gaat het gedrag ook zo weer over. tegenwoordig krijgen dieren amper de kans om zich aan te passen.

Ik heb het ruim 4 weken gevoerd. Het werd alleen maar extremer. Overal van schrikken, wegrennen, verschieten... Dat is gewoon te veel verandering voor mijn tikkeltje nerveuze maar altijd beheersbare paard.
Ze heeft nooit rondje om me heen gedraaid omdat ze verschoot. De laatste week elke dag weer.
Na 4 dagen stoppen was het over. Gewoon weer mee te lopen. Zelfs met dit weer. Ze kijkt, doet 1 pas opzij en het is weer over.

Ik weet dat gedrag vaker met andere dingen te maken heeft. Maar bij haar weet ik 100% zeker dat het met het voer te maken heeft. Ik heb geen twijfel.

Ander paard op stal krijgt het ook. Die heeft nergens last van. Is gewoon z'n rustige zelf. Die eigenaar voert het met reden dat het paard snel te dik word. Ik voerde het met reden dat me paard weinig brok krijgt (nodig heeft) en vond de extra vitamine/kruiden een goede.
Misschien dat die insteek er iets mee te maken heeft.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:17

Heel apart, die 2 van mij veranderde niets in het karakter.

Nu ben ik aan het twijfelen voor mijn oudje, die staat normaal aan de superfit. Wordt ook enorm snel dik in de zomer. Maar het is toch wel een stukje duurder als ik hem nu over zou zetten op de C4L. Voordeel is dan wel weer dat ik het idee heb dat hij wat beter zou eten. Die koek is toch erg hard voor hem... Hmm nog maar even denken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:22

Sommige paarden hebben ook gewoon heel weinig nodig. En daarom ben benieuwd hoe die van mij er straks erop gaat doen. Is nu al super druk en dat terwijl hij maar af en toe een handje voer krijg. Hoofdvoer bij die van mij is goede kwaliteit voordroog (af en toe afgewisseld met goede kwaliteit hooi).

Hoop eigenlijk dat die van mij rustiger word, maar dat gaan we wel zien. ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:27

Jasmijn159 schreef:
pleiada schreef:

Waarom zou je graag collageen in je voer willen hebben?

Omdat dat goed is voor de gewrichten..

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:01

Toch raar dat sommige paarden er zo gek van worden.
Ik merk wel dat mijn paarden, vooral de shet er vrolijker van zijn geworden, zeker niet onhandelbaar.
Maar wel goed in hun vel.

Trailblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:03

Zijn de paarden niet gewoon drukker omdat ze minder buiten komen en last van het frisse weer hebben ? *\%/*
Mijn paarden in ieder geval wel en die staan op PAVO basis brok :D
Naar mijn idee ziet er niets in C4L wat ze drukker kan maken als je de voorgeschreven hoeveelheid maar voert. In ieder geval ben ik benieuwd hoe mn shetlander reageert, zij krijgt het sinds gisteren. Wordt vervolgd !

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:10

Ik word spontaan druk van je smileys :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:13

Die van mij krijgt het nu al enige tijd en doet het er echt heel goed op.
Vrolijker, mooi op kleur en mooi in het haar.

Krijgt er wel E-plus bij.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:16

Paard staat hele dagen buiten, halve schep c4l en vitamine erbij aangezien ze anders tekort komt. Enige wat verandert was is het voer. Nu eens kijken wat er gebeurt nu ze eraf is gehaald.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:35

Trailblazer schreef:
Zijn de paarden niet gewoon drukker omdat ze minder buiten komen en last van het frisse weer hebben ? *\%/*
Naar mijn idee ziet er niets in C4L wat ze drukker kan maken als je de voorgeschreven hoeveelheid maar voert. In ieder geval ben ik benieuwd hoe mn shetlander reageert, zij krijgt het sinds gisteren. Wordt vervolgd !

Die van mij staat 24/7/365 buiten. :+

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:37

Cemlys schreef:

Ik geef het al vanaf het te koop is, dus langer dan 6 weken :+ Ik heb het dus zeker de tijd gegeven, ook omdat ik nu toch niet rijdt ivm blessure, anders was ik al eerder gestopt...

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:38

Trailblazer schreef:

Het is niet drukkker, het is schrokachtiger, en die van mij staat 24/7 buiten :D

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:04

als ik de voorgeschreven hoeveelheid voer, voer ik al 3x zoveel meer als dat ik nu deed. Mijn paard is gewend weinig krachtvoer te krijgen en veel ruwvoer. Mijn paard (van ±800 kg) kreeg maar 1/3 schep (terwijl ik van de kruidenmuesli 1/2 schep gaf). Zelfs daar zag ik extreme verandering van... Laat staan als ik 1 volle kilo zou voeren. Ik ben nu 4 dagen gestopt met dit voer en mijn paard is (ondanks de kou) weer helemaal zichzelf. Misschien toeval, maar wel heeeel toevallig

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 01:10

Citaat:
Omdat dat goed is voor de gewrichten..

Collegeen is een eiwit. Eiwitten worden afgebroken in het maagdarmkanaal, anders kunnen ze niet worden opgenomen. Het heeft dus geen enkele zin om dit te voeren, behalve dat het leuk klinkt.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:08

Alle voedingsstoffen worden afgebroken in het maagdarmkanaal om opgenomen te kunnen worden. Anders komen ze er aan de achterkant nl. gewoon weer uit. Ze worden echter afgebroken tot bestanddelen waar het lichaam iets mee kan, bijvoorbeeld collageen wordt afgebroken tot een aantal belangrijke aminozuren die een rol spelen bij de aanmaakvan bindweefsel en dus ook kraakbeen. Je zou dus hooguit je vraagtekens kunnen zetten bij de effectiviteit van het aanwezige collageen in de betreffende dosering, maar het als nutteloos bestempelen, omdat het afgebroken wordt, is een kromme redenering.

rebelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:35

nu na 2 zakken C4L merk ik toch ook een groot verschil hoor. Ik heb een enorm schrikkerig en energiek paard gekregen. Hij krijgt het hier gemixt met de nature's best en 1/2 schep 2X/dag en onbeperkt hooi in slowfeeder.
Ik dacht eerst dat het aan het weer lag, maar denk toch eerder aan de voeding.
Ik heb nu nog een volle zak opgemengd met de nature's best, maar denk toch te stoppen na deze. Hij doet enkel maar lichte arbeid en staat 24/7 buiten met schuilstal, maar deze brok schrikkerige energie die kan ik niet houden hoor ;-)
Er valt niet op te rijden momenteel. Zonde want leek me wel super gezonde muesli.