Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Navanja schreef:@gimli Olie werkt niet, al geprobeerd, ze krijgt echt heel erg veel hooi nu hoor, ik voer haar 4 tot 5 keer per dag 2 plakken hooi. Ze at dit eerst niet allemaal op nu wel, en ze word al wat dikker.
Op de zak staat 0 zetmeel, hoe weet jij dat er 35 procent in zit dan?
Ja, ze word dit jaar 21 en ze heeft door de sneeuw en ijs, en een kreupelheid daarvoor dus stil gestaan, en er is werkelijk niks meer van over. Slobber krijgt ze af en toe. En meusli ook. Verder krijgt ze 2 x per dag kracht voer + nog 1 keer wortels. 1 x p/d krijgt ze ook nog lucerne.
Ze is eerlijk gezegd zo mager sinds ik HH ben gaan voeren, geen idee of dat er iets mee te maken heeft, haha. (denk het niet).
We zijn haar nu weer aan het opbouwen kwa werk, en het word al beter... dus ik hoop dat het vooral spier is.. Ze is door een reguliere dierenarts nagekeken, en word binnenkort doorgemeten door alternatief arts. Ze moet wel weer naar de tandarts, maar naast gebruikelijke dingen geen ernstige dingen, en ik wil haar nu absoluut niet verdoofd, dus eerst even opknappen, dan mag ze wel veer gesedeert. Maar nu durf ik dat even niet aan.
Navanja schreef:@ levita, haha ja ik denk het, vond het al gek, maar het ziet er wel goed uit, die meusli, en verder waren de waardes ook wel goed. en er zit zogenaamd spelt in. wat ik niet geloof, zal wel alleen het hulsje van de spelt zijn. maar ach, dat is ook al gezond.. ! (haha')
Ik wil eigenlijk ook graag spelt gaan voeren, maar daar wacht ik mee tot ze weer wat gezonder oogt. En ik terug kan naar 1 voer...
Navanja schreef:Dat was de narigheid met die vorst, dus nu heb ik een sample van Zupa thuis liggen, dus dat ga ik straks even proberen. Is wel weer de bedoeling dat ik daar op overstap. maar van Seniores priores werd ze echt niet dikker. Vond ze ook niet echt lekker trouwens.
Navanja schreef:Ga ik doen maarZeker.. Ik vind het alleen zo lastig, dat ik er zo'n klere end voor moet rijden, want waar haal jij het ook alweer? Burgerbrug?
Navanja schreef:Halloo, daar ben ik weer even![]()
Ik zag bij de ranzijn een zak van (?) Havens, een meusli zonder suiker en zetmeel, en zonder melasse. Ik heb die nu maar eens meegenomen om te proberen. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik voer nu om mijn merrie hopelijk eindelijk te laten aankomen :
-lucerne van Hartog
-Basisbrok van HH
-Meusli van havens
-Slobber mash van Pavo voor extra.
En ik ben bezig met kisten zodat ze onbeperkt hooi kunnen krijgen... maar zucht, lastig hoor, want wil er geen kilo's suiker ingooien, maar ik wil wel graag dat ze wat aankomt..
(en dat te bedenken bij een paard wat ooit tegen insulineresistentie aanzat, ik heb de pot glucobalance hier nog staan)