Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ashkerlon schreef:Senior priores heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nergens ervaringen lees over paarden die reeds een te veel aan enegie hebben. Meestal oudere dieren of makkelijk karakter. Meer energie in dit paard stoppen is eigenlijk niet aan te raden. Het is nu al een stuiterbok die bijna de lucht in gaat. Waarschijnlijk is het ook een deel het nerveuze karakter die haar zo mager maakt.
Citaat:Een volledig voer dus voor paard en pony die van de oude dag geniet. Als u uw paard of pony nog regelmatig gebruikt c.q. arbeid laat verrichten is een arbeidstoeslag nodig.
Andere toepassingsmogelijkheden van de Seniores Priores (ook geweekt in ruim water): paarden en pony´s die vatbaar zijn voor bevangenheid of spierproblemen, hebben ook baat bij Seniores Priores
Ilse_123 schreef:ziet er goed uit jasminds, volgens mij is hij nu mooi op gewicht.
Kane is weer helemaal ingevallen deze winter. Onbeperkt hooi en grasje hebben er wel voor gezorgd dat hij een dikke buik heeft, maar zijn ribben zijn nog steed goed zichtbaar en zijn ruggengraat ligt echt op zijn rug. En dan heb ik het niet eens over zijn uitstekende heupen.
Verder is hij blij en heeeeeeel erg druk de laatste tijd, op het moment krijgt hij anderhalve kilo conditiebrok en een flinke schep slobber mash van havens. en onbeperkt ruwvoer.
Zou het kunnen zijn dat het ook gewoon echt zijn bouw is? Dat die heupen en ribben zo zichtbaar horen te blijven?