Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
plutolover schreef:Ik vind erg jammer dat het in regio Utrecht niet te koop is.. of in ieder geval alsnog 30 min rijden..
plutolover schreef:Als ik vergelijk met Pavo vital, zit in Pavo vital meer dan om Vitalbix
Alleen in Vitalbix zit meer magnesium maar weer veel minder vitamine E.
Me Pavo vital is zo goed als op. Vandaar even me twijfel of toch Vitalbix ga proberen
Hij krijgt magnesium bij gevoerd.. dus tja wat is verstandig.. en in Vitalbix zit toch wat ijzer
Myrth97 schreef:Hoi hoi, ik had een topic geopend, maar daar heeft niemand op gereageerd, dus ik vraag het even zo!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, of iets...
Ik heb 2 merries, moeder Pebbles en dochter Bailey. Beide hebben erge voernijd (Pebbles vanuit haar verleden en Bailey door haar moeder, ondanks de maatregelen die ik hiervoor heb getroffen). Nu heb ik Pebbles sinds 2 weken op vitalbix en haar voernijd is zo goed als weg. Eerder viel ze de buurvrouw aan (en de buurvrouw haar), nu slaat de buurvrouw tegen de zijkant van de stal en boeit het Pebbles helemaal niks, ze kijkt niet eens meer boos (eerder stonden ze steigerend tegenover elkaar in de stal). Zou het kunnen dat dit afneemt door de vitalbix? heb dat nog nooit eerder gehoord eigenlijk... Misschien omdat er minder suikers inzitten?
Nu heb ik het 'probleem' dat dochter Bailey bij mij niet erg voernijdig is: als ik voer dan weet ze dat ze even moet wachten en krijgt ze het. Het enige wat ze doet is boos kijken (ze hoeft overigens niet heel lang te wachten, maar gewoon dat ze me niet omver de voerbak inbeukt).
De staleigenaar wordt altijd half opgegeten. Hij doet zijn arm door de tralies en Bailey bijt dan in de voerschep, steigert, bokt en lijkt te grommen. Tot nu toe bijt ze alleen in de voerschep, en de staleigenaar trekt zijn arm snel genoeg weg, maar er komt een dag dat dit fout gaat... Nu staat zij nog op het reguliere brok, omdat ze het er erg goed op doet (op de voernijd na dan). Zou verandering van het voer helpen, of zou het puur toeval zijn dat het bij Pebbles zo goed werkt?
Ik hoor het graag als mensen hier ervaring mee hebben