Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:38

Mijn pony krijgt het nu een maandje denk ik. Ze is er erg levendig door, maar absoluut niet onhandelbaar. Ze doet het echt goed op dit voer. Andere jaren had ze wat moeite met verharen, maar ze komt nu makkelijk door het haar heen. Ik merk echt dat ze lekker in haar vel zit. Voorheen stond ze maar wat stil als ze in de paddock mocht, nu neemt ze af en toe een sprintje en kan er af en toe zelfs een bok vanaf. Ze voelt zich zichtbaar goed, en dat vind ik fijn. Haar vacht glanst mooi en ze is ook al wat afgevallen. Helaas helpt het niet echt voor haar luchtwegen, maar verder ben ik echt ontzettend tevreden.

Wat de kruiden betreft maak ik me echt geen zorgen, het zijn allemaal vrij onschuldige kruiden die erdoor zitten, dus ik vind het niet vervelend om dat het hele jaar door te moeten voeren. Ik blijf het zeker voeren!
Ze vindt het heerlijk, staat te knorren tot ik het aan haar geef en likt haar hele voerbak uit :)
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 22-02-13 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dblijham

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:53

Ik ben het mijn pony na een paar weken opnieuw gaan aanbieden en nu eet ze het grootste deel er wel van op. De aanhouder wint...

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:29

Ik vind het echt super voer!!
Beide paarden doen het er heel goed op, zelfs de hele drukke want dat was hij al zonder het voer en dat is niet veranderd...........
Ze glimmen zitten goed in hun vacht.
Ze vinden het heerlijk en ik voer het al een aantal maanden!!
Vooral de suiker die zo laag is spreekt mij aan.....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 12:33

Ik ben heel benieuwd hoe mijn senior straks gaat verhaten. Vorig jaar heb ik hem in maart geschoren, omdat hij doorgaans pas echt gaat verharen eind april en pas in juni volledig is uitgeruid. Hij heeft voor die tijd vaak al wel last van zijn dikke jas.
Ben benieuwd of ik verschil ga merken dit jaar.
Hij glimt wel echt heel erg, er is dus een positief effect op zijn vachtconditie.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:40

Ik heb er een paar die vanaf maandag een handje per dag gehad hebben. Twee hebben heel best zin voor de wagen. Maar of het het voer is of het koude windje op hun blote billen weet ik niet.
De andere staan nu niet in het werk, maar zijn in de paddock niets anders dan normaal (de 2 die voor de wagen veel looplust hebben merk je in de omgang ook weinig van).

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:48

Dennis, een handje per dag lijkt mij niet genoeg om er echt verschil van te merken denk ik?

Tot nu toe is mijn pony nog steeds relaxter dan dat hij was voordat ik begon met het voeren van C4L.
Ene kant natuurlijk fijn, andere kant misschien te rustig :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:50

Sommige paarden reageren sterk op voer. Die van mij over het algemeen niet zo. Normaal gebruik ik wat redcell(20 ml is genoeg, super spul hiervoor) om ze wakker te krijgen op wedstrijd dagen omdat ik weinig/geen krachtvoer wil geven (enkel iets voor de vitamientjes naast arm hooi en heel beperkt weidegang).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:03

Jenkins schreef:
Dennis, een handje per dag lijkt mij niet genoeg om er echt verschil van te merken denk ik?

Tot nu toe is mijn pony nog steeds relaxter dan dat hij was voordat ik begon met het voeren van C4L.
Ene kant natuurlijk fijn, andere kant misschien te rustig :P

Voor mijn paardjes komt een handje voer aardig in de buurt van de aanbevolen hoeveelheid per dag :D , die mogen wel 100 gram per dag.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:57

Wil even een kanttekening maken als mijn merrie gewoon fris of jolig was geen probleem maar tegen de tijd dat je de stress uit de ogen ziet schieten en ze van gekkigheid niet meer weet wat ze doet is wel ff wat anders.
En dat was al voor het koude weer er was..Straks in het wedstrijd seizoen wil ik het nog een keer proberen dan staat ze op een ander soort training maar denk het niet dat ze er echt anders op reageert.
Helaas want vind het nog steeds mooi voer.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:14

Marije_jiplover schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe mijn senior straks gaat verhaten. Vorig jaar heb ik hem in maart geschoren, omdat hij doorgaans pas echt gaat verharen eind april en pas in juni volledig is uitgeruid. Hij heeft voor die tijd vaak al wel last van zijn dikke jas.
Ben benieuwd of ik verschil ga merken dit jaar.
Hij glimt wel echt heel erg, er is dus een positief effect op zijn vachtconditie.

Ik ben ook erg benieuwd of het invloed heeft op het verharen bij mijn oude man.
Hij zit sowieso beter in zijn vel en glimt veel meer en dat vind ik natuurlijk sowieso positief.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:53

Ik haal 1 tinker er definitief vanaf. Erg druk en schrikkerig. Weer terug naar marstall vito

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:24

Citaat:
Ze nam vol overtuiging en goeie moed een grote hap... en spuugde het vervolgens naar mijn hoofd !

Ik heb beeld _O- _O- _O-

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:37

Ik ga ook stoppen met voeren. Mijn 6-jarige arabo-fries is normaal de rust zelve, maar vandaag was er niet mee te rijden. Zelfs een stalgenote zag het. Ze zou voor haar gewicht ong 600 gr pd mogen hebben ze kreeg maar iets meer als 100 gr pd. Nu ongeveer anderhalve week.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:48

Haha nou vandaag was het ook niet echt bepaald weer voor paarden om rustig te blijven ;) Die van mij waren vandaag echt allemaal zo gek als een deur en er krijgen er maar 3 care 4 life..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:57

ik wilde net zeggen...

ik geloof best dat ze van dit of ander voer druk kunnen worden, maar met dit weer zijn er weinig nog echt rustig ben ik bang...

de mijne waren beide ook druk en hyper, alles zien en horen...

maar of dat dan nu ineens door dit voer komt terwijl ze het al een tijdje krijgen, daar twijfel ik dan aan...
maar goed, het zou kunnen...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:11

Ik vind het wel heel vreemd dat sommige paarden zo druk door dit voer worden en dan krijgen ze het ook nog in heel kleine hoeveelheden, zou dat echt niet aan andere dingen liggen zoals b.v. het frisse weer?

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:26

Normaal heeft mijn paard weinig last van het weer. Ik heb de hele winter gewoon kunnen rijden. Zoals ze vandaag was ken ik haar niet. Het enige wat kwa voer ed is veranderd is dat ze C4L bij krijgt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:28

Sharani schreef:
Ik vind het wel heel vreemd dat sommige paarden zo druk door dit voer worden en dan krijgen ze het ook nog in heel kleine hoeveelheden, zou dat echt niet aan andere dingen liggen zoals b.v. het frisse weer?

ja daar leg ik met dit weer eigenlijk ook meer de oorzaak...

maar als het eenmaal genoemd wordt gaan mensen anders kijken en twijfelen ook denk...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:32

bora schreef:
Normaal heeft mijn paard weinig last van het weer. Ik heb de hele winter gewoon kunnen rijden. Zoals ze vandaag was ken ik haar niet. Het enige wat kwa voer ed is veranderd is dat ze C4L bij krijgt

Krijgt ze het extra of in plaats van iets anders, want anders zouden de extra energie en voedingsstoffen de verklaring kunnen zijn.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:37

Het was vandaag echt ijzig koud met die oostenwind,hier betekent dat ook dat de paarden veel drukker zijn omdat ze zich warm willen houden..

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:52

Sharani schreef:
bora schreef:

Krijgt ze het extra of in plaats van iets anders, want anders zouden de extra energie en voedingsstoffen de verklaring kunnen zijn.

Ze krijgt het extra. Ben het gaan voeren voor wat extra vitamine. Had gemerkt dat als ik iedere maand een vitamineespuit gaf de mok wegbleef. C4L is dan iets makkelijker te voeren ook omdat er geen extra energie in zou zitten.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:02

ik wil even iets melden;

mijn paard was de rust hemzelf. zelfs toen het overdag -10 was en mijn paard net 2 weken daarvoor geschoren was, had hij nergens last van. de gehele koude periode niet. Hij bleef nuchter van karakter en absoluut niet schrikkerig en onrustig/nerveus/ongeduldig. Nu opeens sinds ik het voer gaf, zag ik een compleet ander paard (negatieve manier). Zijn mok kwam terug (ondanks de droge bodem), zijn vacht glom dan wel, maar hij had allemaal wondjes van zijn droge huid (wat hij voorheen ook niet had), en zijn hele karakter veranderde (leek wel weer een wild paard). Misschien toeval dat dit gebeurd uitgerekend toen ik hem op nieuw voer had gezet. Ik ben sinds gister weer gestopt met het voeren van C4L. Kom ik er gelijk achter of zijn omslag in karakter te maken zou kunnen hebben met dit voer.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:07

@Bora: Er zit net zoveel energie in als Natures Best en b.v. de basisbrok zit lager in DE. Als het alleen om de vitamines gaat zou ik een vitamie brokje geven zoals die van Pavo of Marstall Force.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:11

Misschien allergisch voor 1 van de ingrediënten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 20:16

Het is gén supplement en bevat wel degelijk energie.
Als je puur iets voor vitamine aanvulling zoekt, zou ik een supplement kiezen.
Of je moet je huidige voer wat minderen.