Wijslander schreef:Anoniem schreef:Equimins..
Ah ook.Die bestel ik gewoon, ziet er goed uit en nog betaalbaar ook. Scheelt me weer een hoop uitzoekwerk, bedankt!
Deze inderdaad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zidore schreef:We hebben hier een paardje nu op hooibrok met vitalbix nutri mash staan (is ouwetje met slechte tanden) is dat voldoende (naast onbeperkt goed hooi) of moet ik hier nog pavo vital naast geven (of zijn we dan aan het “over”voeren??
Skippy01 schreef:Zidore schreef:We hebben hier een paardje nu op hooibrok met vitalbix nutri mash staan (is ouwetje met slechte tanden) is dat voldoende (naast onbeperkt goed hooi) of moet ik hier nog pavo vital naast geven (of zijn we dan aan het “over”voeren??
Hooibrok bevat - tenzij aangevuld met vitamines en mineralen - niet voldoende vit/min. Nutrimash is een aanvullend voer en bevat ook niet voldoende vit/min in principe.
Ik vraag me alleen af waarom je pavo vital zou voeren als je al in de vitalbix-lijn zit? Die producten sluiten mooi op elkaar aan - zou zelf dan eerder vitalbix daily complete bij de nutrimash en hooibrok voeren.
Myrthe3 schreef:Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer je een paard of pony mineralen moet gaan voeren. Ik heb nu subli bikkels gehaald voor de pony, maar moet mijn paard nu ook?
Situatie: klein paard wordt regelmatig bereden, 3x per week. 4 jaar, merrie. Krijgt 3/4 schep basisbrok en 1/4 schep merriebrok. Merriebrok wil ik opmaken en dan helemaal op basis. Ze krijgt ook een emmer luzerne.
Pony, 12, ruin, ook 3x per week gereden. Is een d pony. Was geen biks gewend en likt overal aan. Mineralen blok is beschikbaar maar laat hij links liggen. Krijgt nu 200 gram basisbrok en een schep luzerne.
Beide lopen in het land waar wel gras is maar niet idioot veel. Op stal hooi in slowfeeder, goeie kwaliteit.
Omdat de pony overal aan likt dacht ik dat hij misschien een tekort had, dus ga hem nu iedere dag 300 gram bikkels geven. Zou mijn paard het ook nodig hebben? Wanneer loopt een paard kans op tekorten?
Anoniem schreef:Ik, de olie van equimins.
Saaams schreef:Vorig seizoen de vitalbix DC bijgevoerd. Maar vond de grote zak toch lastig droog bewaren.. nu bij horsefitshop met 25% korting de pavo vital besteld. Ben erg benieuwd.
Zijn er mensen die naast de vit/min brok toch nog supplementen bijvoeren? Ze krijgt hier nu vitalbix lijnzaad, pharmahorse vit E excellent en magnesium over de muesli,
SBravour schreef:Saaams schreef:Vorig seizoen de vitalbix DC bijgevoerd. Maar vond de grote zak toch lastig droog bewaren.. nu bij horsefitshop met 25% korting de pavo vital besteld. Ben erg benieuwd.
Zijn er mensen die naast de vit/min brok toch nog supplementen bijvoeren? Ze krijgt hier nu vitalbix lijnzaad, pharmahorse vit E excellent en magnesium over de muesli,
Grote zak? Ieder voer is toch zo een grote zakVitalbix is nog één vd kleinere