Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:24

Mijn paard is er niet drukker van hoor :n Bizar dat er hier zoveel paarden zijn die er wél drukker van worden :D

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:27

Mi_Amore schreef:
Mijn paard is er niet drukker van hoor :n Bizar dat er hier zoveel paarden zijn die er wél drukker van worden :D

Drukker... ik zou het meer schrikachtiger willen noemen. Ineens doemen er allemaal kaboutertjes op :+ En mensen die voorbij lopen zijn ineens héél eng. Maar goed, ik heb nog 2 kleine zakjes van 3 kilo en op = op. Ze krijgt er nu minder van dan normaal (ik kom niet meer dagelijks omdat ik nu op een andere stal sta) en ze gaat het ook wat minder goed eten heb ik het idee. Het was een leuk probeerseltje, maar ik ga wat anders geven hierna.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:30

Hallo Loes.
Jou paardje krijgt dus care4life en daily plus, dat zijn dus twee soorten voer.
Heb je al geprobeerd om alleen care4life te voeren?
Want misschien is dit al teveel voor je paard.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:00

Ik blijf het een mysterie vinden waarom sommigen vaststellen dat het paard drukker of schrikkeriger is op C4L.. en daar tegenover ook degenen die vinden dat het paard juist minder energie heeft %)
Nu kan ik me minder energie wél voorstellen: zeker als je paard veel werk verricht, dan hebben ze aan dit supplement alléén niet genoeg. Dat wordt overigens ook door Pavo zelf ook aangegeven. Maar, me nog eens verdiepend in de gedetailleerde samenstelling ( kruiden etc.) van het voer, kan ik eigenlijk niks verzinnen wat mogelijk een paard uit balans zou brengen. Ik blijf toch bij de gedachte dat het paard zich op dit voer gewoon beter voelt, minder balaststoffen binnenkrijgt, en daardoor wat 'frisser' toont. Als het paard nu in de winterperiode ook nog veel op stal verblijft, dan kan het 'zich beter in het vel voelen' geen uitweg krijgen en lijkt het alsof het paard schrikkeriger is.
Ik vind het maar vreemd.. mijn paarden doen het er prima op en ik zal het ook zeker blijven voeren, met name omdat ik erg benieuwd ben hoe mijn Fries met lichte eczeemklachten het in het voorjaar gaat doen. Maar vooralsnog staan ze er prima bij, energiek, maar niet overdreven, glanzende vachtjes ondanks de wintervachten. Mijn Cushing+IR paard is met reuze sprongen vooruit gegaan en heeft geen klachten meer.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:39

Dus die van jou hebben ook zulke mooi glimmende wintervachtjes Jannepauli? Ik hoop dat het positieve effecten heeft op de eczeemklachten :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:47

Ja, het vachtje van mijn Friezel en de WPNer glimmen je tegemoet - moet je zonnebril bij opzetten! De structuur van het haar is ook mooi, niet zo donzig. Ik had bij de Fries haar manen totaal afgeknipt, dat zag er na het schuurwerk afgelopen zomer niet uit, met allerlei plukken er uit.. die groeien nu weer als kool, zit zeker al weer 10 cm bij!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:51

Mijn merrie glimt ook als een spiegel en ik ben absoluut geen poetswonder. Ik ben erg blij met dit voer in elk geval :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 13:52

Hiee nog een met een glimworm :j

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:53

Mijne glimt ook heel erg maar ik poets ook heel veel omdat hij ziek is en omdat ik er niet op kan rijden spuit ik hem nog wel is in met cowboy magic. Dus misschien speel ik wel vals :P
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 20-02-13 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:00

@uudje, ja begrijp wat je bedoelt maar de DAILY PLUs heb ik ook al vaker weg gelaten, dus da kan het helaas ook niet zijn.
Het kan ook een combi met het weer zijn, ik weet het echt niet.
Nu is hij weer rustig en braaf, maar zonder c4l, ik zou het graag nog eens willen proberen in het voorjaar ofzo want zijn mok bleef met dit voer wel weg :-)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:15

Jannepauli schreef:
Ja, het vachtje van mijn Friezel en de WPNer glimmen je tegemoet - moet je zonnebril bij opzetten! De structuur van het haar is ook mooi, niet zo donzig. Ik had bij de Fries haar manen totaal afgeknipt, dat zag er na het schuurwerk afgelopen zomer niet uit, met allerlei plukken er uit.. die groeien nu weer als kool, zit zeker al weer 10 cm bij!

Die van mij glimmen ook zo mooi (tussen alle viezigheid door :D ) En ik had mezelf al wijsgemaakt dat ik het niet goed zie wbt de manen van m'n ruin, ik vond nl. dat ze ontzettend hard gegroeid zijn. Maar jij hebt dezelfde ervaring dus... :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:22

hier moet je ook bijna een zonnebril op... :D

de kleine glimworm is de mijne...

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:07

Ik heb een drukke glimworm, hij wordt er retezenuwachtig van...het is vandaag niet minder dan gisteren, en ja hij is net een paar weken terug geschoren dus zal het ook wel koud hebben :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:24

Ik voer dit sinds zaterdag en heb ineens een heerlijk relaxte, goed luisterende pony! Met longeren en wandelen nog nooit zo braaf geweest. Ben benieuwd of t aan t voer ligt :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:43

Glimmen, ja dat werkt wel ja. Maar het was wel een neurotische glimmer. En ik hou wel van rust. rosa kreeg voor c4l altijd hartog kruidenpellets. Inplaats daarvan heb ik haar c4l gegeven. Niks meer dan dat. En nog werd ze druk.

Inmiddels is ze weer d'r oude zelf en kunnen we weer gewoon naar buiten zonder rare stunts.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:50

zit in die hartog brok niet meer veel energie en suiker dan in de C4L?
blijft bizar dan, waar zit het dan dat ze er heet/kijkerig van worden...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:12

Nouvel schreef:
zit in die hartog brok niet meer veel energie en suiker dan in de C4L?
blijft bizar dan, waar zit het dan dat ze er heet/kijkerig van worden...

Naja als ik het zo onder elkaar zet:
Hartog:
Ruw eiwit 10.50 %
Ruw vet 4.00 %
Ruwe celstof 8.00 %
Ruw AS 7.00 %
Suikers 3.00 %
Suikers & zetmeel 36.00 %
EWPa 1.01 %
VEP 970.00 %
VREp 78.00 g

Gewaarborgde gehaltes
Energie (MegaJoule) 11,5 MJ/kg
Energie ( EWPa) 0,80 Unit/ kg
Verteerb. ruw eiwit 10,5 %
Ruw eiwit 13,5 %
Ruw vet 6,3 %
Ruwe celstof 24 %
Ruw as 10 %
Suiker 4,7 %

Nu kreeg ze van de pavo een 2x per dag een goede halve voerschep en van de hartog ook. Dus van pavo kreeg ze 700 gram en van hartog 1kg per dag...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:22

Mijne glimt anders ook... ofja.. glimde want dat rollen in de modder :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:23

Sinds een week of 3 voer ik c4l aan mijn 2 probleem paardjes (1 luchtzuiger en 1 die gevoelige darmen heeft), ze eten het beide graag, glimmen en zien er goed uit. Aan de ene merk ik qua energie weinig verschil en de andere is vrolijk en drukker dan anders maar dat is duidelijk een teken dat hij zich weer prettig voelt.

Het idee achter het voer spreekt me zeer aan en ik ben van plan alle paardjes het te gaan voeren.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:42

Sinds ik mijn jonkie naast de podo grow ook wat c4l geef begint ze te glimmen.
Mijn oudere hb patientje doet het er ook prima op,voor haar is het ook veilig genoeg om te geven.
Ik was geen pavo fan,maar dit voertje is prima.
Ben erg blij met al het moois wat er in zit,en wat ze er hebben uitgelaten zoals de suikers en granen die helaas funest zijn voor mijn oudere merrietje.

dalawestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:18

Hier heb ik ook 2 glimmende paardjes. 8-)
Meer dan voor ik G4L voerde.
Kwa drukte merk ik niets, maar ze zitten wel veel beter in hun vel.
Ik ben dus een heeeel tevreden gebruiker!!!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:39

Ik ga stoppen met C4L. Mijn paard is rondweg gestoord sinds ik het voer gebruik. ook op stal zeggen ze dat mijn paard een heel ander paard nu lijkt (onrustiger, schrikkerig). Vanavond herkende ik heel mijn eigen paard niet eens meer, hij was gewoon gericht dwars en veels te onrustig. Ik ga op proef stoppen om te kijken of hij nu weer zichzelf wordt... Voor hem lijkt het voer geen profijt te hebben. Zijn vacht glimt misschien dan wel, maar dat deed het voorheen ook al. Plus zijn mok is ook weer terug sinds ik het voer gebruik (terwijl de bodem droog is). Kan allemaal toeval zijn, maar daar ga ik nu achter komen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:54

Hmm hier gisteren ook een zak opgehaald want ik werd nu toch zelf ook wel benieuwd door al deze verscheidene reacties...
Echter... mijn merrie eet het dus ABSOLUUT NIET !
Ze nam vol overtuiging en goeie moed een grote hap... en spuugde het vervolgens naar mijn hoofd !
En weigerde haar voerbak ook nog maar te benaderen ! Zelfs na inmenging met allerlei lekkers waar ze anders een moord voor begaan zou...

Ik tracht het nog enkele dagen aan te bieden maar dan zal het helaas een volle zak van 15 kg zijn die ik buiten mag gooien... -O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:38

De eerstd keer moest mijn merrie ook moeite doen om het binnen te krijgen hoor haha. Is geennzoete troep wat ze ajders gewend zijn he. Maar nu is het zo weg

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:27

Little_Gift schreef:
Hmm hier gisteren ook een zak opgehaald want ik werd nu toch zelf ook wel benieuwd door al deze verscheidene reacties...
Echter... mijn merrie eet het dus ABSOLUUT NIET !
Ze nam vol overtuiging en goeie moed een grote hap... en spuugde het vervolgens naar mijn hoofd !
En weigerde haar voerbak ook nog maar te benaderen ! Zelfs na inmenging met allerlei lekkers waar ze anders een moord voor begaan zou...

Ik tracht het nog enkele dagen aan te bieden maar dan zal het helaas een volle zak van 15 kg zijn die ik buiten mag gooien... -O-

Afkicken van suiker en andere bestanddelen in voer om het 'lekker' te maken.
Net als kinderen die teveel snoepten en daarna fruit smerig vinden.

Ik zou het blijven aanbieden....