Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 16:27

Maris schreef:
Ik denk dat op b.v. voervergelijk de adviesprijzen staan.

Ja ben best wel benieuwd waar je de officiele adviesprijzen kunt vinden. Dan weet je tenslotte ook of je niks teveel betaald, ik vind Marstall best behoorlijk prijzig en heb gezien dat de senior, naturell, mash, leinschnacks in ieder geval bij mijn leverancier weer omhoog zijn gegaan.

Stal_Fiore

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:40

Gewoon op de site bestellen?
Ik neem aan dat dat de adviesprijzen zijn...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:54

Je kunt via de site bestellen, maar de zakken zijn kleiner ( 15 kilo, de prijs is wel aangepast overigens). Bij een dealer heb je meestal aan huis geleverd op een tijd die jou schikt. Je kunt evens nog eens wat vragen, over het algemeen hebben ze ook nog verstand van zaken. :) Bestellen bij een dealer heeft zo zijn voordelen.
De prijzen zijn op sommige produkten iets gestegen. Dit is niet alleen bij Marstall, maar ook bij andere voermerken. Dit natuurlijk vanwege de slechte oogsten. Nu heb ik ook al een keer meegemaakt dat de prijzen zakten bij Marstall omdat de grondstofprijzen lager waren dan de oogst daarvoor. Dus er wordt wel degelijk naar gekeken en er wordt een eerlijke prijs berekend.
Als er dealers zijn die iets boven op de prijs doen dan is dat vaak omdat ze de bezorgkosten doorberekenen of omdat ze een winkel hebben en die moet ook betaald worden.
Ik kan me voorstellen dat jullie de adviesprijzen willen weten en het zou zo maar kunnen dat je die op kunt vragen. Ik heb ze uiteraard, en geef ze af aan mijn 'klanten'.
Het is natuurlijk wel zo dat ook voor onze levensmiddelen, kleding e.d. adviesverkoopprijzen zijn.....over het algemeen doen we daar niet extreem moeilijk over. We bestellen dingen en kopen bij iemand om dat het goed voelt of omdat je het graag hebben wilt.
Het blijven adviesprijzen...eronder gaan zitten mag niet, maar er wat bovenop doen wel.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:09

Ik maakte vandaag een nieuwe emmer Force open en er lijken wel wat stukjes mais in te zetten? En het lijkt ook wel fijner geworden.
Ligt dit aan deze emmer specifiek, of is het fijner geworden?
Ik vind het minder mooi dan eerst.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:48

Dyonne schreef:
Ik maakte vandaag een nieuwe emmer Force open en er lijken wel wat stukjes mais in te zetten? En het lijkt ook wel fijner geworden.

De samenstelling zou niet veranderd moeten zijn. Ik zou als ik jou was even naar Marstall zelf bellen of contact opnemen met je dealer. Houdt dan wel het chargenummer en de uhd erbij zodat zij ook weten om welke productiedatum het gaat.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:17

Voeren jullie de vito nat of droog?

Ik doe het nu dus droog maar kreeg vaan een stalgenoot commentaar want dat zou nat moeten droog is gevaarlijk, maar marstall zegt toch duidelijk dat beide kan, ervaringen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:29

Gewoon droog. :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:33

Droog is het prima te eten. Waarom zouden ze zich er in verslikken? Het is een gemengde samenstelling, ze eten er heel rustig van.
Nat maken kan ook, dat wordt vaak aangeraden voor moeilijke eters( paarden die het niet zo lekker vinden)...het schijnt nat makkelijker gegeten te worden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:24

Ik voer t nat nadat onze shet zich er in verslikte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:23

mensen die de Basis voeren? ruwvoermix?)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:48

Ja, ik. Mijn paard heeft een gevoelige maag en sinds ik de Basis voer gaat het erg goed. Hij krijgt dagelijks een hele emmer Basis ter vervanging van 1 plak hooi en een handje door zijn Havervrij.... zijn ruwvoer bestaat verder uit hooi en soms nog een portie hooi vervangen door Wiesencobs en Procaval. Hij boft, ik heb natuurlijk alles zelf op voorraad. Hij kan deze afwisseling in zijn ruwvoer overigens heeeeeel erg waarderen. :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:06

Dyonne schreef:

mijn nieuwe emmer was ook fijner dan de vorige emmer. en ze ruiken raak, zoals ik eerder schreef. de vorige ruiken zoetig, deze wat chemisch

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:15

Ben benieuwd heb ook een emmertje force besteld......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:17

die basis zou dan wel iets kunnen zijn, vermengd met een basismusli ofzo...

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:57

aliealie schreef:
Maris schreef:
Ik denk dat op b.v. voervergelijk de adviesprijzen staan.

Ja ben best wel benieuwd waar je de officiele adviesprijzen kunt vinden. Dan weet je tenslotte ook of je niks teveel betaald, ik vind Marstall best behoorlijk prijzig en heb gezien dat de senior, naturell, mash, leinschnacks in ieder geval bij mijn leverancier weer omhoog zijn gegaan.

Ik gaf Marstall naar volle tevredenheid, maar heb nu een ander goed voer gevonden dat een stuk goedkoper is. Ik ben na even twijfelen toch maar overgestapt.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:39

Weet iemand of het klopt dat de verpakking van de faser ligt is veranderd. Ik heb net drie zakken gehad maar die zien er heel anders uit, kan alleen een geel briefje vinden waar faser light op staat wat aan de zak zit......
Op de hele verpakking staat geen faser light het zijn rode zakken ipv lichtblauw.......

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:20

Ja, de zakken zijn nu anders. Waarom weet ik niet. Waarschijnlijk waren de oorspronkelijke zakken op. De inhoud is wel hetzelfde................de paarden hebben er gelukkig geen erg in. Het is wel verwarrend, maar het zal even niet anders zijn.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:55

O fijn, bedankt voor je bericht. Het wordt altijd keurig bij mijn buren gebracht als ik er niet ben dus kon het niet aan de leverancier vragen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:46

Mijn force die vandaag binnen kwam rook ook beetje apart. Dus zal wel iets veranderd zijn.
Havervrij was weer normaal.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:06

Ben net gelijk naar mijn emmertje force gelopen die ik vanmiddag heb gekregen, maar bij mij ruikt hij hetzelfde als de "oude". Zit weinig geur aan moet ik zeggen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:19

Vraagje he, is het wel nodig om bij de vito vitaminen en mineralen te voeren?
Ik meende dat dat niet nodig was vanwege de hoge vitamines endergelijke erin, of is het wel aan te raden een vitaminebrokje erbij t edoen zoals de force of de pavo vitaal?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:23

ik voer bij mijn paarden allemaal wat vito
de paarden die muesli krijgen een 1/2 bekertje, de andere (alleen half bakje wiesencobs) een heel bekertje per dag en onze shets krijgen dagelijks een kwart bekertje naast hun hooi

vind dat ze het er super op doen
komen super door hun haar, mooi glanzend en zien er top uit
dus bij mij heeft force zich bewezen

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:24

De Marstall Sinfonie leek ook anders te ruiken? Paard vind het wel nog steeds heel lekker en doet het er goed op :).

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:15

Zijn er ook mensen hier die Vito aan hun jong paard voeren, 2,5-3jaar.

Ik voer het nu 2 weken aan mijn haflinger, het bevalt super, hij is niet meer zo opgefokt, niet meer zo wild en oncontroleerbaar hihi, echt super dus.
Voer per dag weinig, maar 440 gram, er word nog een vitamine supplement bijgevoerd en lucernemix die ik nu nog van hartog heb maar heb nu 2 zakken besteld van marstall de wiessen fasern, ook melassevrij.

Wil eigenlijk beide het liefst melassevrij voeren, zoveel mogelijk iig.
Nu krijgt de fjord nog cavalor sensitive, maar hier zit dus 2x zoveel suiker en zetmeel in en melasse, dus leek de vito me ook voor hem beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:19

ook een vraagje hier...
moet de marstall sonnenlein geweekt worden???of gekookt oid?