Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rider01 schreef:Ik heb ook een vraagje..
Ik heb een hele lastige eter, muesli (bijv. Van Marstall) laat hij af en toe gewoon staan
Heb al een aantal brokken, muesli's geprobeerd maar niks werkt.
Het gaat om een 2,5 jarige pony, die door de groei wat te dun is.
Ik wil hem graag wat bijvoeren, slobber ofzo maar iedere keer als ik wat probeer laat hij het staan.
Tips?
Pavokoek gaat er wel in maar i.v.m. de suikers pas ik daar mee op (zou me niks verbazen als hij anders eczeem ontwikkeld)
ArGieVai schreef:hier een update; maan begint nu eindelijk lekker aan te komen. Hij staat overdag op het land, krijgt 6 dikke plakken hooi in de nacht op stal, daarnaast krijgt hij vanuit stal in totaal 2 kilo sportbrok (havens), 2 kilo haver (kentucky lite) en 1 kilo muesli (subli) verdeeld over 2 keer voeren, en van mij nog 1 kilo maismeel en een half tot 1 kilo muesli (cornmuesli van marstal), heel wat dus, maar begin gelukkig eindelijk resultaat te zien!!
Ferdo schreef:Hoi bokkers!
Ik heb een 5-jarig paard van 1m75 ongeveer en deze wordt ook weer magerder nu het wat kouder wordt... Wij laten altijd een mestonderzoek doen dus wormen heeft hij niet.
Wij geven momenteel:
3kg krachtvoor per dag
Bietenpulp
Luzerne
Hooi (2x per dag, binnenkort als ze niet meer de wei op kunnen 3x). Hij krijgt ruim voldoende hooi.
Nu zeggen sommige mensen dat bietenpulp niet echt een dikmaker is, klopt dit? En wat vinden jullie een goeie dikmaker voor een jong en groot paard? Of vinden jullie wat ik geef voldoende?
Ik hoor het graag
Ariebren schreef:Ferdo schreef:Hoi bokkers!
Ik heb een 5-jarig paard van 1m75 ongeveer en deze wordt ook weer magerder nu het wat kouder wordt... Wij laten altijd een mestonderzoek doen dus wormen heeft hij niet.
Wij geven momenteel:
3kg krachtvoor per dag
Bietenpulp
Luzerne
Hooi (2x per dag, binnenkort als ze niet meer de wei op kunnen 3x). Hij krijgt ruim voldoende hooi.
Nu zeggen sommige mensen dat bietenpulp niet echt een dikmaker is, klopt dit? En wat vinden jullie een goeie dikmaker voor een jong en groot paard? Of vinden jullie wat ik geef voldoende?
Ik hoor het graag
Ontworm je ook met equest, moxidectine ??
Veulenbrok erbij geven.
Daar zitten de beste groeistoffen in zoals eiwit en vet.