Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mij hier meldde, ik wilde graag even melden dat ik een hele fijne oplossing heb gevonden voor mijn moddervette ros: ik heb 'm verhuisd! Niet alleen heeft hij nu een betere (paardvriendelijker) omgeving en een érg leuke kudde maar hij is er dus ook afgevallen. Hij staat nu ergens waar de paarden eigenlijk constant in beweging zijn, en waar ook een geschikte hoeveelheid wordt gevoerd. Zodra de hooibakken leeg zijn hebben ze kaal weiland, takken en momenteel een moerasje vol eikels om zich mee te vermaken. En als hij in de winter erg dik zou worden kan hij met andere paardjes die gauw dik worden apart op een paddockje 's nachts. Ik ben helemaal blij! Gisteren zag ik 'm zelfs achter z'n oor krabben met z'n achterhoef, dat had hij heel lang niet gekund... spekpens zat in de weg en als hij het probeerde werd hij topzwaar en moest dan weer z'n voet op de grond zetten om niet te kapseizen. 
Heb 'm liever slank mét eikels dan dik zonder, eerlijk gezegd. Het moerasje bestaat uit een sloot en de wat zompige weerszijden daarvan. Lengte is schat ik 100 meter. Het is geen uitgestrekt moeras in een natuurgebied
Het kan twee jaar goed gaan en misschien het derde jaar fout.Ik zou het niet afwachten in elk geval
_Dune_ schreef:Is je pony wel regelmatig ontwormd? En heeft de pony veel vet op zijn hals, schouders en/of kont?
Als de pony verder weinig vet heeft, dan zou het ook een grasbuik kunnen zijn. Heb je misschien een foto?
) en de houten bak was ook leeg, maar hier lag dus maar een klein plukje in. Het hooinet is ook iets wat duidelijk z'n voorkeur heeft, zodra je daarmee aankomt is z'n aandacht alleen nog daarvoor. Hij doet liever moeilijk met het net dan gewoon hetgeen wat los in de emmer ligt te eten ...
. En om dat tweede nu elk jaar te doen is uiteraard ook overdreven
.