Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:05

Zou ik ook niet doen. Als ik er iets te weinig water bij doet heeft paard er al moeite mee, laat staan als het droog is...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:44

plutolover schreef:
Kan de nutri mash ook droog gegeven worden

Nee

Roos_M

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:57

Hierbij een foto van de Active +
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:41

Thx daar zit denk ik minder gruis in. In ieder geval geen vermalen kruiden

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:45

Ik vind het heel jammer dat er geen verkooppunt in mijn regio is.. uiteraard kan ik het laten bezorgen maar dan komen er weer verzendkosten bij. En goedkoop vind ik het voer niet,
Me haf krijgt niet zo heel veel dus dat scheelt. Als hij geen suplimenten nodig had, had ik hem alleen op de vitamine korrel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:58

Als je boven de 55 euro besteld is het toch gratis? Hier toch wel en ik zit in een ander land :P
Dus gewoon 2 (of 3, afhankelijk van wat je moet) zakken bestellen en je kan weer verder ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:39

als ik van de vitalbix en de active 250 gram geeft doe ik er ongv 56/58 dagen mee.

maar ik wil eerst me pavo vital op maken. En hij eet nu wel weer de care for life. dus als deze beide op zijn. dan wil ik de vital proberen. Meestal moet je mengen. Maar dat ik heb ik nog nooit gedaan haha. hij is gelukkig niet zo gevoelig op de darmen. en ik wissel regelmatig met eten... ik weet niet zo heel goed. Maar ik heb nog niet de juiste voer gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:19

plutolover schreef:
als ik van de vitalbix en de active 250 gram geeft doe ik er ongv 56/58 dagen mee.

maar ik wil eerst me pavo vital op maken. En hij eet nu wel weer de care for life. dus als deze beide op zijn. dan wil ik de vital proberen. Meestal moet je mengen. Maar dat ik heb ik nog nooit gedaan haha. hij is gelukkig niet zo gevoelig op de darmen. en ik wissel regelmatig met eten... ik weet niet zo heel goed. Maar ik heb nog niet de juiste voer gevonden.

Das toch niet erg? Ik bestel ook per 2 zakken en doe daar ook zeker 70 dagen mee.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:39

Ik heb nog meer dan een halve zak nutrimash over en nog zo’n 10 kilo vitalbix. Mocht iemand daar belang bij hebben om dit voor een gepaste prijs over te nemen, pb maar :)
Af te halen in Assen of Beilen, maar snel verzenden is ook geen probleem.

Edit: omdat dit topic over ervaringen gaat zal ik mijn ervaring ook delen. Ik heb het een jaar lang naar tevredenheid gevoerd. Echter is mijn paard op dit moment ziek en in behandeling bij Laarakker. Daar zijn meerdere dingen onderzocht waaronder mest en voer. Daar is uit naar voren gekomen dat hij de vitamine en mineralen uit de vitalbix en nutrimash niet opneemt en averechts werken (hij kan het niet goed verteren). Dat ligt niet aan het voer, maar aan de darmproblemen die mijn paard heeft. Als hij weer beter is werkt het mogelijk wel, maar op dit moment maakt het de situatie slechter ipv beter.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:26

Jeetje wat een heftig bericht zeg.
Ik hoop dat laarakker jullie goed kan helpen maar hoor altijd zoveel goede berichten over hem.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:42

Dank je wel Roos :) Ik ben bij ze terecht gekomen met de gedachte om voor een 2nd opinion te vragen, schrok me wild na de terugkoppeling, maar alle puzzelstukjes vallen op de plaats. Heb een goed gevoel over het behandelplan!

Moet wel zeggen dat ik stomverbaasd ben dat op de magnesiumcitraat na, al het andere voer een dikke no go is. Je zou toch denken dat je met een vitaminebrok weinig verkeerd kan doen, maar dat blijkt dus anders in het geval van mijn paard.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:45

Jotoma schreef:
Dank je wel Roos :) Ik ben bij ze terecht gekomen met de gedachte om voor een 2nd opinion te vragen, schrok me wild na de terugkoppeling, maar alle puzzelstukjes vallen op de plaats. Heb een goed gevoel over het behandelplan!

Moet wel zeggen dat ik stomverbaasd ben dat op de magnesiumcitraat na, al het andere voer een dikke no go is. Je zou toch denken dat je met een vitaminebrok weinig verkeerd kan doen, maar dat blijkt dus anders in het geval van mijn paard.

Zou ze het met gewoon brok ook niet gehad kunnen hebben? Aangezien je aangaf dat het niet aan t voer ligt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:57

@plutolover: ja hoor :j het ligt aan mijn paard en niet aan de producten van feral. Daar ben ik altijd tevreden over geweest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:30

Jotoma, wat vervelend. Neemt je paard wel op uit ruwvoer? Wat is nu het behandelplan? Hij moet toch eten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:07

Ruwvoer moet ik nog door laten meten. Ik heb drie andere opties voor brok uit vitamine omdat ze uit hooi sowieso niet alles halen.
Mijn paard heeft een chronische blindedarmontsteking, een schimmel en een bacterie in de blindedarm. Dat is prioriteit een om orde te krijgen. Daarna zal de opname van vitamine en mineralen ook weer beter worden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:41

ik ben nog steeds niet uit wat ik wil...

stanley krijgt nu 250/300 gram subli vitamine/korrel. en 75 gram pavo vital en dan 150 cer4life

de subli krijgt hij via voerstations. ik kan kiezen uit de vitaminekorrel of een sportbrok beide van pavo. maar na het rijden krijgt hij zn meusli.

nu kan hij best wat meer energie gebruiken. nu kan ik 2 dingen doen. ipv vitaminekorrel de sportvariant geven.al vraag ik me af of 300 gram verdeeld over 4x over de dag, wel effect zou hebben op het rijden.

of me eigen muesli verhogen en dan over gaan op de vital active. Maar hij krijgt dit naturrlijk na zijn werk..

en ik heb geen tijd om hem eten te geven, dan een uur te wachten en dan pas te gaan rijden.

met wedstrijden doe ik dat wel altijd. voordat ik hem klaar ga maken krijgt hij eten. voordat ik klaar methem ben zijn we zo uur verder.

jotoma: hopelijk knap je paardje snel op

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:00

Ligt het aan mij of is je berichtje warrig en haal je merken door elkaar heen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:15

Je heb gelijk is warrig mijn excuus..

Nieuwe poging. Mijn haflinger staat in een hitactief stal. Waar hij 24/7 uit buiten staat en veel beweegt. Hij krijg ongv 12/14 kg kuil verdeeld. Dit gaat via voerstations. Nu krijgt hij via zo voerstation 4x wat biks. (Via halsband om de nek of via een chip, leest de computer wat hij mag. En dan krijgt hij z’n biks)

Via t station krijgt hij nu 250/300 gram vitamine korrel van subli. Na het werk krijgt hij 150/200 gram care4life van Pavo. En nog een vitamine brok van Pavo. (Ik heb uitgerekend dat hij 500 gram subli nodig moet hebben om aan dagelijks vitamines te komeb, volgens subli)

Maar hij mag wat meer energie voor t werk. Ik kan de subli ook omzetten na een sportbrok. Maar heeft dat wel effect als hij maar 250/300 gram krijgt?

Ik heb namelijk geen tijd om hem ervoor biks te geven.. en dan nog uur wachten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:19

Maar kan hij niet gewoon wat meer biks per voerbeurt krijgen? En dan dus inderdaad een sportbrok.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:23

Mizora schreef:
Maar kan hij niet gewoon wat meer biks per voerbeurt krijgen? En dan dus inderdaad een sportbrok.

Ik wil niet te veel suikers en zetmeel.. en in de vitaminebrok zit in verhouding met de sportbrok meer suiker/zetmeel.

Dis ik ga Ind de sportbrok geven. Want als ik daar 500gram van geeft krijgt hij minder suikers/zetmeel dan 500 gram vitamine korrel.

Dit omdar hij officieel van de sportbrok meer nodig moet hebben om aan z’n dagelijks behoefte. Maar dat is niet van toepassing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:29

Hoe kan in 500 gram sportbrok nou minder suikers/zetmeel zitten dan in 500 gram Vitalbix?
Of zit je in het verkeerde topic en heb je het over Pavo Vital in plaats van Vitalbix?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:36

plutolover schreef:
Je heb gelijk is warrig mijn excuus..

Nieuwe poging. Mijn haflinger staat in een hitactief stal. Waar hij 24/7 uit buiten staat en veel beweegt. Hij krijg ongv 12/14 kg kuil verdeeld. Dit gaat via voerstations. Nu krijgt hij via zo voerstation 4x wat biks. (Via halsband om de nek of via een chip, leest de computer wat hij mag. En dan krijgt hij z’n biks)

Via t station krijgt hij nu 250/300 gram vitamine korrel van subli. Na het werk krijgt hij 150/200 gram care4life van Pavo. En nog een vitamine brok van Pavo. (Ik heb uitgerekend dat hij 500 gram subli nodig moet hebben om aan dagelijks vitamines te komeb, volgens subli)

Maar hij mag wat meer energie voor t werk. Ik kan de subli ook omzetten na een sportbrok. Maar heeft dat wel effect als hij maar 250/300 gram krijgt?

Ik heb namelijk geen tijd om hem ervoor biks te geven.. en dan nog uur wachten

Zoals ik het lees krijgt dit paard vitaminekorrel van Subli en vitaminebrok van Pavo ;-)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:47

Klopt

Ik heb contact gehad met subli. En zelf uit gezocht hoeveel suikers/zetmeel in de vitamine van subli zit. En vind dat er per kg veel in zit.

De sportbrok van subli zit dan minder suikers/zetmeel in per kg. Maar moet hij meer van hebben om aan z’n dagelijks behoefte te komen eb Dus krijg hij dan ook meer suiker/zetmeel binnen.

Daarom ga ik hem gewoon op sportbrok zetten. En dan krijgt hij vab mij de vitamine korrel van Pavo. Dan heeft hij minder suikers/zetmeel als ik hem alleen op de subli vitaminen zet.

Ik vind het beetje lastig om uit te leggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:51

Op zich kan ik je verhaal nu wel beter volgen, maar ik vroeg me vooral af wat dit met Vitalbix te maken heeft? Dat was eigenlijk vooral mijn verwarring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:58

Ik snap ook niet waarom je dat in dit topic meldt...