Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
plutolover schreef:als ik van de vitalbix en de active 250 gram geeft doe ik er ongv 56/58 dagen mee.
maar ik wil eerst me pavo vital op maken. En hij eet nu wel weer de care for life. dus als deze beide op zijn. dan wil ik de vital proberen. Meestal moet je mengen. Maar dat ik heb ik nog nooit gedaan haha. hij is gelukkig niet zo gevoelig op de darmen. en ik wissel regelmatig met eten... ik weet niet zo heel goed. Maar ik heb nog niet de juiste voer gevonden.
Jotoma schreef:Dank je wel RoosIk ben bij ze terecht gekomen met de gedachte om voor een 2nd opinion te vragen, schrok me wild na de terugkoppeling, maar alle puzzelstukjes vallen op de plaats. Heb een goed gevoel over het behandelplan!
Moet wel zeggen dat ik stomverbaasd ben dat op de magnesiumcitraat na, al het andere voer een dikke no go is. Je zou toch denken dat je met een vitaminebrok weinig verkeerd kan doen, maar dat blijkt dus anders in het geval van mijn paard.
Mizora schreef:Maar kan hij niet gewoon wat meer biks per voerbeurt krijgen? En dan dus inderdaad een sportbrok.
plutolover schreef:Je heb gelijk is warrig mijn excuus..
Nieuwe poging. Mijn haflinger staat in een hitactief stal. Waar hij 24/7 uit buiten staat en veel beweegt. Hij krijg ongv 12/14 kg kuil verdeeld. Dit gaat via voerstations. Nu krijgt hij via zo voerstation 4x wat biks. (Via halsband om de nek of via een chip, leest de computer wat hij mag. En dan krijgt hij z’n biks)
Via t station krijgt hij nu 250/300 gram vitamine korrel van subli. Na het werk krijgt hij 150/200 gram care4life van Pavo. En nog een vitamine brok van Pavo. (Ik heb uitgerekend dat hij 500 gram subli nodig moet hebben om aan dagelijks vitamines te komeb, volgens subli)
Maar hij mag wat meer energie voor t werk. Ik kan de subli ook omzetten na een sportbrok. Maar heeft dat wel effect als hij maar 250/300 gram krijgt?
Ik heb namelijk geen tijd om hem ervoor biks te geven.. en dan nog uur wachten