Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:58

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus excuus als de vraag eerder is gesteld. Ook hier alweer een tijdje een schrikachtig paard en dit terwijl ik hem toch echt, op vrachtwagens en landbouwverkeer na, een aantal jaren geleden heel braaf kocht.

Wat denken jullie, eerst beginnen met magnesiumoxide om te kijken of dat wat doet met een week of 4 en bij geen resultaat overgaan op citraat of Chelaat? Of meteen maar met citraat of chelaat starten?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:48

salamaleque schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus excuus als de vraag eerder is gesteld. Ook hier alweer een tijdje een schrikachtig paard en dit terwijl ik hem toch echt, op vrachtwagens en landbouwverkeer na, een aantal jaren geleden heel braaf kocht.

Wat denken jullie, eerst beginnen met magnesiumoxide om te kijken of dat wat doet met een week of 4 en bij geen resultaat overgaan op citraat of Chelaat? Of meteen maar met citraat of chelaat starten?

Ik heb magnesium van horseflex. Dit is citraat en vind het wel fijn omdat je er minder van hoeft te geven. Mijn pony reageerd er goed op, als ik het een dag niet geef merk ik wel direct verschil. Veel drukker in het koppie en daardoor minder relaxed. Ben direct begonnen met citraat en daarvoor nog nooit magnesium gevoerd.

IwanLuver

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:32

Mijn paard hoeft echt niet rustiger, maar heeft soms wel wat ondersteuning in de spieren nodig. Is magnesium dan ook geschikt??

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:52

IwanLuver schreef:
Mijn paard hoeft echt niet rustiger, maar heeft soms wel wat ondersteuning in de spieren nodig. Is magnesium dan ook geschikt??

Daar schijnt het wel geschikt voor te zijn! Ik rij zelf niet op een dusdanig niveau dat ik hier verschil in merk, kan mijn ervaring dus niet hierover delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:57

Ik gebruik daarvoor msm extra van paardendrogist, zit magnesium in , msm en nog wat andere dingen. Werkt bij mijn paard aanzienlijk beter dan pure magnesium.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:13

Ann_Pam schreef:
salamaleque schreef:

Ik heb magnesium van horseflex. Dit is citraat en vind het wel fijn omdat je er minder van hoeft te geven. Mijn pony reageerd er goed op, als ik het een dag niet geef merk ik wel direct verschil. Veel drukker in het koppie en daardoor minder relaxed. Ben direct begonnen met citraat en daarvoor nog nooit magnesium gevoerd.

Ik heb Magnesium van Equilin besteld dat is citraat. Komt als goed is vandaag binnen. Ik las dat bij een aanzienlijk magnesium tekort je dat met een week wel zou kunnen merken. Geen idee of hij dat heeft maar ik ben benieuwd of ik er iets van ga merken.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:10

Ik zie dat dit topic al even niet meer gebruikt wordt.

Graag wil ik mijn paard wat bijvoeren, iets met magnesium tegen stress, maar ook wil ik iets voor een goede spieropbouw. Graag niet te duur.

Iemand ervaring met biomag forte?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:41

Magnesium heeft vele functies.

Tegen syress: het kan werken als een 'membraan stabilisator': de verschillende zenuwcellen 'vuren' ietsjes minder enthousiast. Dat kan kalmerend werken bij te veel prikkels.
Dus als jouw dier stress ervaart rond 'te veel prikkels, te veel indrukken' etc is het de moeite van het experiment waard.

Vinny12511

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:13

Hallo, ik heb dit topic snel even doorgelezen. Ik wil mijn paard ook weer magnesium bij gaan voeren omdat er bij bloed trekken een tekort is gebleken. Klopt de code, die in het begin van dit topic werd gepost, nog? Wil dit gaan bestellen, maar bij de welkoop hier hebben ze t niet. Ik hoor t graag.