Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:55

Ja zo kan het ook :D

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:03

Ik voer het nog steeds. Het gruis wordt soms niet op gelikt, soms wel. Moet er flink oo kauwen, is niet hap slik weg. Paard(uh pony 1.47 halve haf) doet het er heel goed op (was te dik, hb aanleg, zomereczeem). Ik blijf het voeren. Ik ga het ook niet mengen. Wel aan gedacht om met de dieetmix te mengen(die lijkt hij lekkerder te vinden), maar de voersnelheid met 1 is zo laag dat ik dat maar niet ga doen.

clara

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:46

Hoi, ik heb een vraagje aan de gebruikers van care for life. Zijn er ook mensen die dit voeren aan paarden met gevoelige luchtwegen? En merk je hierin verschil sinds je dit voert? Mijn jaarling is wat gevoelig op de luchtwegen en ik zou hem graag hierin wat ondersteunen, buiten de aanpassingen in zijn omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:47

Mijne helpt het niets....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:29

Bij mijn pony helpt het ook niet voor de luchtwegen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:25

Ik ben toch wel een beetje geintresseerd in de 'wilde' verhalen over wilde paarden.
Mijn haf eet dus al vanaf het begin als tester dit voer, wel niet heel veel want ik voer nu eenmaal niet zoveel krachtvoer.
Ik heb dit paard al 7 van zijn 8 levensjaren.
HEt is in de winter altijd een etter geweest, erg fris en opgefokt, hij is over het algemeen wakker door het jaar heen.

Maar deze winter is hij extreem, bijna gevaarlijk, ik longeer hem voor het rijden nu wel bijna een uur met een met hulpteugel, ga ik er meteen op dan is het iks als vliegen en stressen, bokken steigeren en bladiebla veel teveel spanning.

Als de energie eraf is loopt hij geweldig, maar blijft gespannen, overgeprikkeld.

Magnesium word al een tijdje toegevoegd maar doet weinig hij heeft er ook geen tekort aan.

Andere medische en niet medische oorzaken zijn uitgesloten.

Al met al lees ik dus verschillende 'klachten' over wilde paarden, die veelal worden weggewuifd door het jaargetijde, nou ik ik begin me dus af te vragen of het mss niet toch ook in combi met het voer is?
Mijn haf was nog nooit zo als nu...ik praa niet over een gezonde porsie frisheid.

Hij staat gewoon de hele dag buiten en word 4 a 5x per week gewerkt, goed gewerkt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:34

Ik heb juist een merrie die extreem snel gespannen en hyper is, op dit voer merk ik geen toename daar van.
Misschien is ze met rijden ietsje kijkeriger, maar dat kan ook de kou en het weer zijn...
Ik merk absoluut niet dat ze drukker of stressiger is met dit voer.

edit: ik ben juist voor het eerst sinds jaren gestopt met magnesium geven

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 16:35

Mijn haflinger is niet wild geworden van dit voer. Hij krijgt het nu vanaf september en is lekker fit en fris, maar zeker niet onhandelbaar.
Hij is wel duidelijk soepeler en minder stijf, heeft ook veel minder last van opstartstijfheid na een paar rustdagen.
Hij zit gewoon heel erg goed in zijn vel sinds hij dit voer krijgt, glimt, glanst en is jolig, maar nog steeds even betrouwbaar en lief als voorheen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:39

Elk paard reageert anders op voer. Zo moet ik mijn merrie niet volledig overzetten op Pavo Sportsfit: ze wordt dan op het staatsgevaarlijke af neurotisch. Andere paarden doen het er prima op, maar voor mijn merrie is het net niks.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:46

Tja ik vind het ook vreemd, maar denk toch da ik het eens ga proberen, zonder dit voer.
Ik ben er wel heel tevreden over, de mok is weg en blijft nu ook weg maar zij ngedrag is opmerkzaam, zo erg was hij nog nooit.
Hij is nu zo hyper en nerveus, schikkerig.....gewoon heel vreemd.
Zelf na een uur loingeren en dan alleen draf en galop aan de hulpteugel, dan is hij met rijden npg een gespannen boog lijkt wel.

IEder geluid buiten de hal, of iets anders, is voor hem een reden om te exploderen, iedereen in mijn omgeving vind het ook zeer apart tja dat hij altijd wat eigen was ok maar zo....nee!

Hij heeft vroeger vaker op voer gesaan met juist een hoog [percentage zetmeel en daaro was hij zelfs braaf.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:53

Misschien ligt het niet aan die componenten (koolhydraten), maar aan iets anders. Wat dat precies is, dan soms heel vaag zijn, maar ik zou zeggen: dan weet je dat ook weer en terug naar je oude voer.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:08

:wave:
Ik kom hier iets minder regelmatig dan me lief is, maar als er vragen zijn kan altijd een PB via Bokt, mail of telefonisch contact gezocht worden. Gelukkig zijn er hier inmiddels ook aardig wat ervaringsdeskundigen die reageren op vragen :)

Wat betreft drukke(re) paarden. Wat betreft de ingrediënten kunnen we dat niet direct verklaren. Het voer bevat in principe alleen 'coole' ingrediënten.
Misschien door het hoge gehalte aan vitamines? We hebben van een gebruiker van de Multivit15 bijvoorbeeld ook deze reactie terug gekregen. Maar dat was er dus ook 1 op de zoveel.
Of het aan het voer ligt kun je testen door te stoppen, kijken of het gedrag verdwijnt, het opnieuw gaan geven en kijken of het terug komt.

Wat betreft de kruiden. Hier heb ik al eerder op gereageerd. Deze kruiden langdurig geven kan geen kwaad omdat het een samenstelling is van 11 verschillende kruiden. We hebben ze hier ook op uitgezocht. Bij het geven van een enkel kruid is het belang van stopperiodes veel groter. We gaan dus ook niet wisselen per seizoen. Voelt het toch niet goed kun je natuurlijk altijd een paar keer per jaar een periode stoppen met de Care4Life.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:08

Pavo_GT schreef:
Misschien door het hoge gehalte aan vitamines? We hebben van een gebruiker van de Multivit15 bijvoorbeeld ook deze reactie terug gekregen. Maar dat was er dus ook 1 op de zoveel.
Of het aan het voer ligt kun je testen door te stoppen, kijken of het gedrag verdwijnt, het opnieuw gaan geven en kijken of het terug komt.

Heb in het verleden ook de Multivit15 gevoerd en ben er toen ook achter gekomen dat mijn fjord er druk van werd als ik het iedere dag gaf. Uiteindelijk gestopt met iedere dag en eens in de zoveel tijd geven dit ging wel goed.

Ik denk zo dat ik de care4life van de zomer wel uit ga proberen, want dan mag er wel wat meer fut in zitten. Voor nu een stuiterbal genoeg. :P

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:25

Ik zit nu ook in een stopperiode betreft de C4L. Paardje was ook drukker de laatste tijd, met name buiten. Nu kan ik even niet met hem naar buiten ivm het weer. Eens kijken hoe hij is als hij over een tijdje naar buiten kan (na langere periode niet buiten (wel paddock e.d. maar niet onder het zadel) te zijn geweest en stop van C4L).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:20

Ik ben er inmiddels ook weer mee gestopt. Het principe is leuk. Alleen om me merrie aan het eten te krijgen was heel lastig. De kruimels bleven steeds weer liggen.
En inderdaad, ze werd extreem heet. Terwijl ik het juist wilde voor de rust. Kon na 2 weken niet normaal meer door de bak.

Waar ik wel positief over was is dat alle rare vetbultjes verdwenen. Maar dus terug naar de havens voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:21

De mijne is nu juist erg rustig,maar kan ook komen omdat hij niet fit is(benauwd/hoest).
Ik voer deze zak nog leeg en dan weer terug naar subli dieetmix denk ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:37

Ik heb dan wel een heel rustig dier, maar ik merk weinig verandering, ze wordt nu niet gereden ivm dracht dus op dat gebied kan ik niet vergelijken natuurlijk.
ze voelt zich verder prima in der vel wat mij betreft

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:49

Ik vond die van mij juist erg rustig met de care4life, hij kwam eigenlijk een beetje energie te kort.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:01

Wel interessant dat paarden zonder al die suikers en zetmeel, wat je geeft om ze wat extra pit te geven, toch energie genoeg hebben met dit voer. Ik ben benieuwd of dat ook genoeg kan zijn voor een sportpaard die flink in training staat en uit hooi alleen niet genoeg energie haalt.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:19

gaucho schreef:
Ik vond die van mij juist erg rustig met de care4life, hij kwam eigenlijk een beetje energie te kort.

Hier ook weinig energie. zat te twijfelen om over te stappen naar mijn oude voer.
Als probeersel heb ik omega 369 erbij gegeven en olie.
Werkt goed en kijk het nog even aan

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:43

Hier nog steeds een tevreden gebruiker, ik merk geen verschil in temperament.
Als we dadelijk met de training gaan beginnen zal ik meer olie (of de 369 van Subli) bij geven voor de extra energie.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:26

Ik heb nog 3 proefzakjes en die voer ik wel op, zonde om weg te gooien, maar dan stop ik er even mee, kijken of ik verschil ga merken in gedrag. Ze is gewoon veel schikachtiger. Nu wordt ze toch tijdelijk niet bereden, maar dat wil ik echt niet hebben als ik weer ga rijden met haar :+

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:07

Ik heb trouwens ook gemerkt dat dat Figo geen last meer heeft van dunne mest. Voor ik begon met Care4Life was dat nogal eens het geval. Positief, dus!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:52

Ik hoorde van iemand dat ze vreselijk veel last hadden van mestkevers toen ze care4life voerden en zodra ze er mee gestopt waren waren de mestkevers ook weg.... heel apart :+ Ik ben in de winter gaan voeren, dus volgens mij zijn er dan geen actieve mestkevers :o

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:34

_O- het moet niet gekker worden !