Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Safiera schreef:Welke vitaminekorrel had je ook weer? Heb ik daar overheen gelezen?
[***] schreef:Ik heb nu Pavo Vital maar ik ga overschakelen naar de Vita-Mineralen van Mijten (moet nog even zien of ze die standaard in de winkel hebben of anders kunnen bestellen, maar dat lijkt me wel te moeten kunnen).
Citaat:Eilandje, de Mijten vita-mineralen lijkt me een vrij goed supplement als ik het zo bekijk! De gehaltes zijn goed op elkaar afgestemd en hoog genoeg. Alleen vitamine E is wat aan de lage kant, en magnesium wat te laag tov calcium (maar dat hebben heel veel supplementen). Dus wanneer je paard een verhoogde behoefte heeft aan vitamine E of magnesium (of wanneer de rest van je rantsoen dit weinig bevat omdat je bijvoorbeeld alleen arm hooi geeft), moet je evt. nog iets anders ernaast bijgeven daarvoor.
Gimli_ schreef:Er wordt momenteel niet echt met 'm gewerkt dus qua energie zal hij 't niet nodig hebben (hij kreeg 'n half schepje) maar omdat de bodem te weinig natrium, magnesium & vit e bevat zou ik 't toch fijn vinden als-ie dat via de brokjes binnenkrijgt (voordroog is van eigen bodem).
madamX schreef:Gimli_ schreef:Er wordt momenteel niet echt met 'm gewerkt dus qua energie zal hij 't niet nodig hebben (hij kreeg 'n half schepje) maar omdat de bodem te weinig natrium, magnesium & vit e bevat zou ik 't toch fijn vinden als-ie dat via de brokjes binnenkrijgt (voordroog is van eigen bodem).
Hier geef je zelf al de oorzaak aan; als ik hier een paard terug zet in arbeid, dan eet ie ook niet meer of heel weinig. Ik los dat op door een brok terug te stappen of tijdelijk helemaal geen brok. Als het paard vervolgens weer aan het werk wordt gezet eet ie alles weer. Dat is zo super aan HH; paarden eten het naar behoefte.