Art_Ificious schreef:Ik begin ook te twijfelen nu ik de verhalen lees dat sommige paarden juist actiever worden door vitalbix. Die van mij is actief/schrikkerig genoeg en krijgt nu 2x daags 1 schep maisvlokken (snijmais) en daarbovenop 1 schep aveve basisbrok. + hooi. Maar het hooi (voordroog vermoed ik) eet hij bijna niet, eet liever stro.
Ik neem aan dat je ook de reacties gelezen hebt welke aangeven dat er ook paarden zijn welke juist kalmer geworden zijn? En de reacties dat er ook paarden zijn welke in hun gewone doen en laten gebleven zijn? Het is natuurlijk maar net wat je liever leest

Je loopt idd wat op de zaken vooruit. Dit om het feit dat je het niet voert.
Zoals al eerder is aan gegeven kun je altijd een aantal proefzakjes uit proberen om te ervaren wat het met je paard doet. Het is alleen wel wat sneu dat de twijfel die tussen je oren zit en daardoor denkt iets te "zien" wat er niet is. Je beïnvloed zo uiteindelijk (min of meer) de uitkomst.
Mijn merrie is ook ril en sensibel. Was ik met de gedachte dat het met dit voer erger zou kunnen worden opgestapt, dan was de kans groot geweest dat zij ook zo zou gaan reageren. De vraag is echter waar het dan aan gelegen had, het voer? Of mijn eigen vooroordeel/twijfel