lienbono schreef:Dag allemaal!
Ik heb hier net even het topic gelezen en vraag me af of het uithaalt om verschillende 'soorten' magnesium te testen op je paard?
Mij werd magnesium aangeraden voor die van mij. Paard is 4 jaar en is super braaf. Op wedstrijd is hij fris (handelbaar hoor) maar hij heeft énorm veel bang van andere paarden. Ik krijg hem er wel gewoon doorgereden, maar echt bevorderlijk voor onze algemene prestaties is het niet. Aangezien ik me tijdens het inrijden echt moet concentreren op 'waar zijn de andere paarden'. Dus echt 'rijden' kan ik nog niet. Nuja, paard is 4-jaar.. Ik denk dat dat er ook wel weer gewoon af gaat hoor. Maar iemand had me aangeraden om hem magnesium bij te geven zodat hij wat meer rust in zijn hoofd krijgt.
Ik ben toen bij de plaatselijke apotheker langsgeweest en ik heb daar magnesium besteld, zat ik in een flesje en was vloeibaar. Denk dat ik dat +/- 1 maand gegeven heb. Volgens de apotheker zijn dit kuuren, dus ik zou het niet mogen blijven doorgeven. Echter heb ik tijdens die maand niet veel verschil gemerkt..
Mijn vraag is dus, denken jullie dat het uithaalt om verschillende soorten te proberen? Zo ja, welke?
En, denken jullie dat mijn paard er weldegelijk iets aan heeft om het bij te geven?
Aangezien paardlief nog maar 4 is..
Persoonlijk denk ik dat magnesium weinig gaat uithalen voor jou paard.
Het is vooral bevorderlijk voor paarden welke spanning opbouwen en hierdoor rare dingen gaan doen, of door de spanning niet normaal meer te rijden zijn.
Jou paard heeft angst geef je aan (bouwt hierdoor misschien wel spanning op maar wel anders) en angst is niet op te lossen met een goedje.
Angst is op te lossen met heel veel training.
Kijk of je ergens (manege of vereniging) groepslessen kan meerijden en hier in alle rust (ook zonder jou wedstrijdspanning) kan oefenen met andere en vooral dan vreemde paarden.
Ik neem af en toe ook paarden van klanten mee naar mijn vereniging om ze daar aan andere paarden te laten wennen zodat mijn klanten ook gewoon met andere paarden samen kunnen rijden.